2018-10-07, 18:45
Medlem
ytmamzs avatar
För övrigt håller superettan jävligt låg nivå, de lagen som går upp där ifrån kommer vara slagpåsar i allsvenskan nästa år.
Citera
2018-10-07, 21:21
Medlem
Tror både Bajen och AIK var 3 gånger mer i Norrköping än vad djurgården hade med sig från Stockholm idag. Vad händer med djuuuren?
Citera
2018-10-07, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tejparn1
Tror både Bajen och AIK var 3 gånger mer i Norrköping än vad djurgården hade med sig från Stockholm idag. Vad händer med djuuuren?
Det är ju hockey som gäller nu.
Citera
2018-10-07, 23:19
Medlem
Sverige08s avatar
Citat:
Men vi hade garanterat roligast. Sjukt bra bränning också som grädden på moset.
Citera
2018-10-08, 05:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ytmamz
För övrigt håller superettan jävligt låg nivå, de lagen som går upp där ifrån kommer vara slagpåsar i allsvenskan nästa år.
HIF håller inte direkt "hövligt låg nivå" tycker jag.
Citera
2018-10-08, 07:52
Medlem
Citat:
Du framstår som rätt patetisk när du måste hävda dig mot ett lag du själv tycker är värdelösa hela tiden.

Om du inte är totalt efterbliven så borde du fatta att anledningen till varför både AIK och Bajen har mer drag på sina matcher än Djurgården är för att det går bra för bajen och gnaget och dåligt för djurgården. Jag förmodar att du är nybajare och inte minns hur det var på 00-talet för du brydde dig inte om svensk fotboll då för bajen hade nästan inga på matcherna. Men under den tiden hade djurgårn ett mycket bättre drag på sina matcher än bajen för att djurgårn var bättre. Minns speciellt första derbyt 2005 på Råsunda och höstderbyt 2007. År 2009 hade gnaget en fullständigt galen säsong och var helt överlägsna på läktaren eftersom att dom var bäst då. Det var först runt 2014 som bajen fick mycket folk till matcherna och den här säsongen har bajen haft bra tryck. Men det beror ju på sportsliga framgångar!

När började du gå på bajenmatcher?
Citera
2018-10-08, 08:29
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ggaassgasgas
Du framstår som rätt patetisk när du måste hävda dig mot ett lag du själv tycker är värdelösa hela tiden.

Om du inte är totalt efterbliven så borde du fatta att anledningen till varför både AIK och Bajen har mer drag på sina matcher än Djurgården är för att det går bra för bajen och gnaget och dåligt för djurgården. Jag förmodar att du är nybajare och inte minns hur det var på 00-talet för du brydde dig inte om svensk fotboll då för bajen hade nästan inga på matcherna. Men under den tiden hade djurgårn ett mycket bättre drag på sina matcher än bajen för att djurgårn var bättre. Minns speciellt första derbyt 2005 på Råsunda och höstderbyt 2007. År 2009 hade gnaget en fullständigt galen säsong och var helt överlägsna på läktaren eftersom att dom var bäst då. Det var först runt 2014 som bajen fick mycket folk till matcherna och den här säsongen har bajen haft bra tryck. Men det beror ju på sportsliga framgångar!

När började du gå på bajenmatcher?

Haha, du är ju rolig. Vad minns du egentligen av 00-talet? För inte fan var det tomma läktare (Över 10 000 i snitt förutom några av åren i superettan) eller dåligt tryck på läktarna. Skrevs ju spaltmeter om stämningen och trycket på söderstadion, men du verkar ju kolla på tabellen och dra dina slutsatser efter att dom som leder måste vara bättre på läktaren.
Citera
2018-10-08, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Haha, du är ju rolig. Vad minns du egentligen av 00-talet? För inte fan var det tomma läktare (Över 10 000 i snitt förutom några av åren i superettan) eller dåligt tryck på läktarna. Skrevs ju spaltmeter om stämningen och trycket på söderstadion, men du verkar ju kolla på tabellen och dra dina slutsatser efter att dom som leder måste vara bättre på läktaren.
Sa jag att det var tomt på läktaren? Nej utan det har du hittat på. Vad jag sa var att Djurgården hade en storhetsperiod på läktaren under 00-talet och att bajen då inte var på samma nivå. Då var Djurgården och AIK Stockholms mest uppmärksammade lag, och då blev det mer folk och mer drag på läktaren. Varför jag säger så är för att jag speciellt minns derbyt 2002 mellan de riktiga tvillingklubbarna (Djirgårn och Bajen). Höstderbyt om jag inte missminner mig. Södra var fullsatt, norra var folktom. Djurgården vann publikmatchen enligt alla medier och stämningen på bajens läktare var usel.

Det var början på Djurgårdens storhetstid och fram till runt 2007-2008 hade Djurgården en publik storhetsperiod. Det kan du väl inte förneka? Men ändå var gnaget publiklaget nummer ett och var det fram till 2014-2015 då bajen tog över den rollen.

Både bajen och djurgården har gått upp och ner publikmässigt sedan fotbollen återuppväcktes i slutet av 90-talet. Och med det sagt så beror det väldigt ofta på hur bra det går för laget. Om det inte vore så kan du ju hävda att draget på bajens matcher var lika bra 2009 som i år.

Edit: Jag har känslan av att bajare har sånt enormt hävdelsebehov eftersom att ni var outsiders i Stockholm fram till 2015. Jag tror att ni fortfarande har kvar ett mindervärdeskomplex och att ni därför vill hävda er så enormt mycket mot speciellt djurgården eftersom att det varit dom som generellt sett varit era konkurrenter om åtminstone andraplatsen i Stockholm när det gäller publik.
Senast redigerad av ggaassgasgas 2018-10-08 kl. 17:56.
Citera
2018-10-08, 19:15
Medlem
LT10s avatar
Citat:
Det var dom förmodligen. Och du tror att bajen och aik hade varit 3 gånger mer om vi hade varit där uppe, eller om aik och bajen hade varit där nere? dagens muppar är bra muppigare än gårdagens. Herregud.
Citera
2018-10-08, 19:43
Medlem
Rumor has it att missnöjda blåvittsupportrar var påväg upp till Kamratgården idag för att själva hålla i träningen vilket avstyrdes då ordningsvakterna kallades in
Citera
2018-10-08, 19:44
Medlem
snurresnigels avatar
Oj vad konstigt att vi inte hade ett bra följe mot Norrköping när det snackades lite här och var om att man ville att vi skulle förlora matchen i.o.m. att vi hjälpte aik och hammarby. Tror ni själva att folk var lika taggade som i aik och hammarbys led, idioter! Senast förra säsongen så hade vi flest antal på plats på bortamatcherna totalt.

Bränning
Citera
2018-10-08, 20:24
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MosbiusDesigns
Rumor has it att missnöjda blåvittsupportrar var påväg upp till Kamratgården idag för att själva hålla i träningen vilket avstyrdes då ordningsvakterna kallades in

Förutom att det inte var någon träning på Kamratgården i dag? I alla fall inte enligt schemat.

/feldgrau
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in