Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-10, 01:58
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballaur
Jag är över 30 år nu och jag har hamnat i en ålderskris och depression. Jag kan ligga i sängen eller soffan i flera timmar och bara titta upp i taket när jag är hemma.

Jag har verkligen försökt att hitta vänner men jag har alltid haft svårt för det sociala och därför har jag inte heller träffat någon flickvän, någonsin. Jag har ändå inte levt isolerat i mitt liv utan träffat en hel del folk särskilt mellan 20-30 års ålder men jag har svårt att få någon nära relation och så har det alltid varit. Jag har även använt nätdejting som komplement men det är verkligen totalt omöjligt där. Jag har bara fått till en träff på sju år så därför har jag lagt ner det.

Jag har fått ett enormt hat och raseriutbrott och kan knappt arbeta längre. Helt plötsligt kan jag bara börja att slå och sparka i väggen. Jag får upp bilder i huvudet som jag inte ens vill beskriva.

Snälla hjälp mig. Vad ska jag ta mig till?

är du polsk? för om du är polsk kan du åka hem nu när Polen är fritt så slipper du ta upp plats här och gnälla om din mentala ohälsa.
__________________
Senast redigerad av filthyfrank 2017-12-10 kl. 02:03.
Citera
2017-12-10, 12:33
  #26
Medlem
Kan det inte vara så enkelt att du endast kan vara dig själv bland få människor, därav känner du någon sorts påtvingad, icke genuin "måste-konversera" chargong när du träffar flertalet, vilket hindrar din egentliga personlighet från att blomstra, ens kvarstå?
Citera
2017-12-10, 13:09
  #27
Avstängd
Mertillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballaur
Jag är över 30 år nu och jag har hamnat i en ålderskris och depression. Jag kan ligga i sängen eller soffan i flera timmar och bara titta upp i taket när jag är hemma.

Jag har verkligen försökt att hitta vänner men jag har alltid haft svårt för det sociala och därför har jag inte heller träffat någon flickvän, någonsin. Jag har ändå inte levt isolerat i mitt liv utan träffat en hel del folk särskilt mellan 20-30 års ålder men jag har svårt att få någon nära relation och så har det alltid varit. Jag har även använt nätdejting som komplement men det är verkligen totalt omöjligt där. Jag har bara fått till en träff på sju år så därför har jag lagt ner det.

Jag har fått ett enormt hat och raseriutbrott och kan knappt arbeta längre. Helt plötsligt kan jag bara börja att slå och sparka i väggen. Jag får upp bilder i huvudet som jag inte ens vill beskriva.

Snälla hjälp mig. Vad ska jag ta mig till?

Jag tror att du har ett tråkigt kontorsjobb. Försök att fly bort ifrån det. Hemtjänsten kan vara något. Då kommer du att få träffa trevligt folk.

Strunta i nätdejtingen. Anledningen till varför du håller på med det är för att du är desperat.
Citera
2017-12-10, 19:12
  #28
Medlem
Skogismyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Misslyckad6354
Självmord är nog den vettigaste lösningen faktiskt. Har man inte fått till livet innan 30 och aldrig haft en flickvän så är man totalt körd tro mig.
Citat:
Ursprungligen postat av tomchi
Testa psykedelika
Jag instämmer.
Jag siktar på att göra båda i denna följd: Psykedeliska droger> självmord.
Har man riktigt bra tur så får man en psykos/snetripp av drogen och gör självmord under trippen.
Eller rentav blir upplyst under påverkan av psykedelika så att det blir en självklarhet att ta livet av sig under ruset.
(Det är en självklarhet att mörda mig själv även nu när jag är nykter men mitt egos överlevnadsinstinkt verkar förhindra det).
__________________
Senast redigerad av Skogismyra 2017-12-10 kl. 19:25.
Citera
2017-12-10, 19:20
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballaur
1. Jag sover åtta timmar jämnt per natt så det är faktiskt inga stora problem. Däremot när jag mår som sämst så kan jag ha svårt att sova.
2. ?
3. Jag har jobbat som volontär på lite olika ställen men jag passar liksom inte in. Började plugga deltid ett tag också men det gick liksom inte.

Jag är helt mållös och jag har en sån jävla ångest att jobba på måndag igen. När jag mår så här klarar jag inte av att jobba men jag måste ju. Hatar verkligen livet just nu. Ibland tänker jag att jag vill göra något så jag hamnar i fängelse så jag kan ta det lugnt i min cell hela dagarna ensam.
Om du inte orkar träna tills du ser ut som en sexgud eller inte klarar av att skaffa dig makt och pengar så att folk blir intresserad av dig den vägen så får du väl börja knarka precis som alla andra.

Som en bonus så ligger påtända tjejer med vad fan som helst.

Eller trodde du att du skulle bli älskad för att "du är du", för att din mamma sa det eller?

Väx upp!
Citera
2017-12-10, 20:23
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballaur
Jag är över 30 år nu och jag har hamnat i en ålderskris och depression. Jag kan ligga i sängen eller soffan i flera timmar och bara titta upp i taket när jag är hemma.

Jag har verkligen försökt att hitta vänner men jag har alltid haft svårt för det sociala och därför har jag inte heller träffat någon flickvän, någonsin. Jag har ändå inte levt isolerat i mitt liv utan träffat en hel del folk särskilt mellan 20-30 års ålder men jag har svårt att få någon nära relation och så har det alltid varit. Jag har även använt nätdejting som komplement men det är verkligen totalt omöjligt där. Jag har bara fått till en träff på sju år så därför har jag lagt ner det.

Jag har fått ett enormt hat och raseriutbrott och kan knappt arbeta längre. Helt plötsligt kan jag bara börja att slå och sparka i väggen. Jag får upp bilder i huvudet som jag inte ens vill beskriva.

Snälla hjälp mig. Vad ska jag ta mig till?

Inte för att vara sådan, men samhället här i Sverige är väldigt hårt när det kommer till relationer.
Antingen biter du ihop och ser det som det är, acceptans. Eller så börjar du att lära dig ett nytt språk och flyttar där samhället värdesätter relationer lite mer, en enkel slutsats men som sagt krävs väldigt mycket jobb så hur benägen är du? Det är frågan.
Citera
2017-12-10, 20:28
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasNyaKille
Vad du än gör: ge inte upp och tyck inte synd om dig själv.
Jag tycker nog inte synd om mig själv tror jag, men jag har gett upp hoppet. Hoppet är borta.

Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Jag tror att du har ett tråkigt kontorsjobb. Försök att fly bort ifrån det. Hemtjänsten kan vara något. Då kommer du att få träffa trevligt folk.

Strunta i nätdejtingen. Anledningen till varför du håller på med det är för att du är desperat.
Ja det stämmer nog att jag har det. Men hemtjänsten skulle vara ett riktigt nedköp. Bör finnas något annat alternativ.

Ja jag har struntat i det nu. Testade Tinder när det var nytt för att iallafall ha testat men det var lika värdelöst som allt annat.

Vet inte riktigt vad jag ska ta mig till faktiskt.
Citera
2017-12-10, 20:43
  #32
Avstängd
Mertillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballaur
Ja det stämmer nog att jag har det. Men hemtjänsten skulle vara ett riktigt nedköp. Bör finnas något annat alternativ.

Ja jag har struntat i det nu. Testade Tinder när det var nytt för att iallafall ha testat men det var lika värdelöst som allt annat.

Vet inte riktigt vad jag ska ta mig till faktiskt.

"Varför slutade du på ditt kontorsjobb?" - Ville träffa folk därför att det är mycket roligare och mer naturligt. Så hanterar du nedköpet och du framstår som en intressantare person. Poängen är att skita i status och pengar. Det är viktigare att livet blir roligt igen.

Själv skulle jag om jag blev arbetslös idag söka till renhållningsbranschen och jobba på soptipp.
__________________
Senast redigerad av Mertillen 2017-12-10 kl. 21:06.
Citera
2017-12-15, 20:58
  #33
Medlem
Frihetskrigets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
"Varför slutade du på ditt kontorsjobb?" - Ville träffa folk därför att det är mycket roligare och mer naturligt. Så hanterar du nedköpet och du framstår som en intressantare person. Poängen är att skita i status och pengar. Det är viktigare att livet blir roligt igen.

Själv skulle jag om jag blev arbetslös idag söka till renhållningsbranschen och jobba på soptipp.

Vilken skön inställning du har. Det är så man undviker att bli deprimerad, oavsett om man har liv eller ej.
Citera
2019-11-07, 21:17
  #34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Misslyckad6354
Nej det finns det inte. Sluta hitta på massa dumheter. Äcklas av såna här kommentarer som folk spyr ut men har ingen koll alls fyfan....

Jag förstår hur du tänker, men det finns faktiskt hjälp att få. Problemet för en del som mår dåligt är att de lägger för mycket av sitt liv i händerna på vården, och har man den inställningen att den "rätta hjälpen" är något magiskt som kan trolla bort den psykiska ohälsan så är man däremot körd. Det som krävs av den som mår dåligt är insikt och motivation till att jobba hårt för en förändring. Vården kan bara hjälpa till med att vägleda dig och visa dig de rätta verktygen. Det tyngsta arbetet kan bara du själv göra, annars är en förändring omöjlig
Citera
2019-11-07, 23:47
  #35
Medlem
Det finns två saker som hjälper. Börja träna på gym och gå med i Sverigedemokraterna så löser det sig på mindre (antagligen) än fyra månader. Garanterat! Som det är nu vill ingen ha dig för att du är en beta-cuck! Gör mycket bröstövningar, det ökar testosteronproduktionen men om du känner att den inte kommer igång på rätt sätt så finns det sprutor man kan få. Hör av dig till en läkare och säg att du har för låga testosteronnivåer. Och för att jobba med den sociala biten så är det viltigt att du går på möten och sånt. Ha som målsättning att till exempel vara en del av valberedningen i din kommun efter 6 månader. Det kanske låter svårt men det är faktiskt inte så stor konkurrens där och om du kör på med mycket bröstövningar så har du definitivt chansen. Lycka till!
Citera
2019-11-08, 09:19
  #36
Medlem
undercover-racists avatar
Typiskt Sverige. Sverige har ju flest ensamhushåll i världen. Svenskar är generellt osociala, man hälsar inte på grannarna och man träffas väldigt sällan med familj, släkt och vänner. Svenskar har också svårt för att lära känna nya människor och öka sin bekantskap. Då är det inte konstigt att den psykiska ohälsan bland allmänheten ökar. I och med utvecklingen i landet på sistone så verkar allt vara på väg att falla samman. Och ja, jag tror att den misslyckade integrationen till stor del beror på svenskarnas sociala efterblivenhet.

Flytta till ett annat land, det kan bara bli bättre. Spanien/Portugal är fantastiskt socialt sett. Kanske en förklaring till varför många svenskar utvandrat dit, i kombination med varmt väder.
__________________
Senast redigerad av undercover-racist 2019-11-08 kl. 09:26.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback