• 1
  • 2
2017-12-09, 13:20
Medlem
(kriminell?) neger i London 2016 som binder upp en drös med poliser och till slut får en elstöt. Kanske dags att svensk polis får denna typ av vapen? Har du någon åsikt?

Met Police Fight : London 2016 : Guy tasered shouting 'I am your king'
https://www.youtube.com/watch?v=DTqC...bkBfC4eyXlC7eS
Citera
2017-12-09, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gaspoweredstick
Kanske dags att svensk polis får denna typ av vapen?
Introduceras nu. Här kan du se lite om vapnet: https://www.svtplay.se/video/1616964...=auto&tab=2017
Citera
2017-12-09, 13:28
Medlem
4yoonlys avatar
Trodde dessa redan användes av polisen i Sverige... där ser man...

Klart dom skall ha pepparsprej, taser och vapen. Men jag undrar egentligen hur många det är som gör motstånd på ett sådant sätt att tasern är det effektivaste... iofs har en del skjutningar i Sverige antagligen kunnat gjorts med taser istället möjligen...

Tycker det är rätt spännande när man kikar typ Cops (och liknande)... Oftas när vita tas så blir det ett erkännande och sätter sig lugnt när dom blir handklovade... Svarta blir jagade, gör så mycket motstånd dom bara kan och säger att dom minsann aldrig något och blåljuger så mycket dom bara kan. Självklart finns det undantag men det känns mer eller mindre regel...
Citera
2017-12-09, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gaspoweredstick
(kriminell?) neger i London 2016 som binder upp en drös med poliser och till slut får en elstöt. Kanske dags att svensk polis får denna typ av vapen? Har du någon åsikt?

Met Police Fight : London 2016 : Guy tasered shouting 'I am your king'
https://www.youtube.com/watch?v=DTqC...bkBfC4eyXlC7eS
Brittiska polisen är fan mer patetiska än den svenska. Hur många är dom?? 20 pers?? Svensk polis ska absolut inte få det för dom kommer använda den mot politiska dissidenter villkorslöst.
Citera
2017-12-09, 14:27
Medlem
flaskborstes avatar
Borde det inte varit bättre med tjänstepistol istället för sådana menlösa vapen..
Citera
2017-12-09, 14:34
Medlem
CommonSenses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Trodde dessa redan användes av polisen i Sverige... där ser man...

Klart dom skall ha pepparsprej, taser och vapen. Men jag undrar egentligen hur många det är som gör motstånd på ett sådant sätt att tasern är det effektivaste... iofs har en del skjutningar i Sverige antagligen kunnat gjorts med taser istället möjligen...

Tycker det är rätt spännande när man kikar typ Cops (och liknande)... Oftas när vita tas så blir det ett erkännande och sätter sig lugnt när dom blir handklovade... Svarta blir jagade, gör så mycket motstånd dom bara kan och säger att dom minsann aldrig något och blåljuger så mycket dom bara kan. Självklart finns det undantag men det känns mer eller mindre regel...

Går du på droger som PCP så stoppar inte en tazer den personer, sett endel klipp där GM vart hög som ett hus på PCP och en tazer inte haft nån effekt alls.
Citera
2017-12-09, 14:41
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommonSense
Går du på droger som PCP så stoppar inte en tazer den personer, sett endel klipp där GM vart hög som ett hus på PCP och en tazer inte haft nån effekt alls.

Har också sett ett par sådana klipp, och då blir det ju andra metoder helt klart... ett par kulor eller pepparsprej (hur fungerar detta på sådana personer?... får kolla)...
Citera
2017-12-09, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Landsflykting
Brittiska polisen är fan mer patetiska än den svenska. Hur många är dom?? 20 pers?? Svensk polis ska absolut inte få det för dom kommer använda den mot politiska dissidenter villkorslöst.

Brittiska poliser har inte handeldvapen alls! Som i Norge. Om man vill använda vapen som polis - så måste man ringa efter en special unit - som kommer in med de riktiga grejerna.

Om en person har en kniv och viftar vilt med kniven - så är det enda försvaret att springa - det räcker med ett "vift" och så är du död. Och dessa poliser verkar fatta att hålla avstånd. Det tar mindre än 1 sekund att hugga ngn i halsen.

ALLA självförsvarskurser gällande kniv: spring därifrån.
Citera
2017-12-09, 14:43
Medlem
CommonSenses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Har också sett ett par sådana klipp, och då blir det ju andra metoder helt klart... ett par kulor eller pepparsprej (hur fungerar detta på sådana personer?... får kolla)...

UK poliser har väl inte ens tjänstevapen? dom har väl bara betong,tazer och pepparspray som vapen? vet inte om jag sett nån stå imot en salva kulor ( tänker på påsarna dom brukar använda ) pepparspray har jag sett en del klarar av och forsätter och va helt galna. Ska se om jag hittar nått klipp

hittade ett där han blir pepparsprayad verkar inte funka så bra

https://www.youtube.com/watch?v=wLZq5GGPxws
Senast redigerad av CommonSense 2017-12-09 kl. 14:46.
Citera
2017-12-09, 14:47
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Borde det inte varit bättre med tjänstepistol istället för sådana menlösa vapen..

Jag håller med. Skjut för att döda - inte oskadliggöra.
Citera
2017-12-09, 14:48
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommonSense
UK poliser har väl inte ens tjänstevapen? dom har väl bara betong,tazer och pepparspray som vapen? vet inte om jag sett nån stå imot en salva kulor ( tänker på påsarna dom brukar använda ) pepparspray har jag sett en del klarar av och forsätter och va helt galna. Ska se om jag hittar nått klipp

Nä, UK poliser har inte vapen normalt som jag förstår det (finns ju givetvis poliser med vapen att kalla in om det behövs...). Jag tänkte mig Sverige. Tycker taser, pepparsprej och standardvapen borde vara default armament hos en svensk polis tycker jag :-)

----edit

Jag såg din och även en annan jag hittade angående pcp och pepparsprej... och det var inte direkt verksamt... fungerade liksom inte alls...
Senast redigerad av 4yoonly 2017-12-09 kl. 14:57.
Citera
2017-12-09, 15:04
Medlem
AndersM79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste

Håller med: Bort med tårgasspray, elpistol och batong. De är aldeles för menlösa och inger noll respekt, och ger dels polisen alseles för mycket att släpa på, och ger dels dräggens advokater luft under vingarna med "Varför använde du inte xxx eller yyy istället för zzz mot min stackars klient, din fascistiska barbar!".

Nä, det räcker fint med pistol och återinförande av sabel. De kaxar ingen mot.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in