• 1
  • 2
2017-12-09, 11:37
Medlem
Enligt E-kuriren har Mina Dennerts pappa fått ett brev innehållande en patronhylsa på Fars Dag. Oklart varför. Är det ett hot?

"Trollens nya taktik: Hota motståndarnas föräldrar

Inför fars dag fick Mina Dennerts pappa ett brev på posten. Kuvertet innehöll en patronhylsa.

— Han är 80 år gammal och det enda han gjort är att vara min pappa, säger Mina Dennert.

Eskilstuna-Kuriren kan idag visa hur den kända trollfabriken Granskning Sverige gått från telefontrakasserier till hot och lanserat sajten Gangrape Sweden."

--

"...Mina Dennert [...] är grundare av nätrörelsen Jag är här på Facebook.

— Jag har ju alltid anat att jag förr eller senare skulle bli utsatt för näthat. Men jag hade väntat mig att de skulle gå på mig med en riktig granskning och kanske gräva fram något misstag som man gjort tidigare i livet eller så. Inte komma dragande med rent hat som det inte går att värja sig mot, säger hon."

"Brevet som skickades till hennes far var adresserat "Till Mina Dennerts pappa", berättar hon."

https://www.ekuriren.se/sormland/tro...nas-foraldrar/
Citera
2017-12-09, 11:42
Medlem
2560ps avatar
Vad är det som ska diskuteras? Huruvida det är rätt eller fel? Vem är för övrigt denna Demmert?
Citera
2017-12-09, 11:50
Medlem
Klappars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Vad är det som ska diskuteras? Huruvida det är rätt eller fel? Vem är för övrigt denna Demmert?

Grundare av den vänsterextrema facebookgruppen "jag är här" som arbetar med att tysta folk med fel åsikter. Dom arbetar mycket med att massanmäla grupper och inlägg för att dom ska bli avstängda.
Citera
2017-12-09, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p

Kanske blev lite vagt vad gäller diskussionsfrågan. Jag undrade om det verkligen var ett "hatbrev", framgår inte att händelsen är polisanmäld osv. Och artikeln handlar mest om annat...

Dennert är kvinnan som tog initiativet till jagärhär-gruppen på Facebook. En omstridd grupp som bl a verkar stöttas av regering och media.
Citera
2017-12-09, 12:04
Medlem
Jag tror att hon är besviken över att inte få mer ”hat” och har hittat på detta själv för att få sympati i sin grupp och svärta ner motparten.
Citera
2017-12-09, 12:09
Medlem
mg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Jag tror att hon är besviken över att inte få mer ”hat” och har hittat på detta själv för att få sympati i sin grupp och svärta ner motparten.

Så kan det mycket väl vara, ifall nån skjuter henne och åker fast skulle jag iallafall donera pengar till anhörig som drabbas av att hjälten sitter fängslad hoppas på det bästa.

#jagärocksåhär
Citera
2017-12-09, 12:10
Medlem
ShadowStepzs avatar
Skulle det vara så att hennes pappa verkligen fått hot är det förjävligt såklart. Men om det skulle komma fram att allt var påhittat av Mina Dennert, skulle inte det innebära slutet för JagÄrHär?
Citera
2017-12-09, 12:17
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:

Jag tror du har rätt!

Det här med att köpa förstörelse på egen egendom eller utsättas för "hat" mot sig själv eller släktingar genom egen regi är ett väl brukat sätt för att få sympati.
Gäller i hela det politiska spektrat.

Man får väl hoppas att hon får ytterligare stöd av staten, ministrar och mer av mina skattepengar för att driva sin "kamp".

Fan vet hur det blir när hela den här djävla sörjan av "mångkultur" läggs upp sanningsenligt på bordet.
Kommer det att bli omvända progromer då?

Arma, ARMA djävla Bidragssverige!
Citera
2017-12-09, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShadowStepz
Skulle det vara så att hennes pappa verkligen fått hot är det förjävligt såklart. Men om det skulle komma fram att allt var påhittat av Mina Dennert, skulle inte det innebära slutet för JagÄrHär?

Håller med, klart förjävligt om det är sant.

Sedan tycker jag artikeln är lite mysko på det viset att det inte handlar så mycket om pappans lidande, utan mer om annat. T ex en allt annat än objektiv beskrivning av jagärhär. Men E-kurirens journalister är kanske jagärhär-medlemmar?
Citera
2017-12-09, 12:19
Bannlyst
Satsar min ena blygdläpp på att idioten skickat den till sig själv / sin egna pappa...
Citera
2017-12-09, 12:20
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kri100
Kanske blev lite vagt vad gäller diskussionsfrågan. Jag undrade om det verkligen var ett "hatbrev", framgår inte att händelsen är polisanmäld osv. Och artikeln handlar mest om annat...

Dennert är kvinnan som tog initiativet till jagärhär-gruppen på Facebook. En omstridd grupp som bl a verkar stöttas av regering och media.
Hat(brev) ellet hot(brev)?
Även om jag inte gillar JÄH så är att skicka en patron gangsterverksamhet.
Citera
2017-12-09, 12:21
Medlem
Citat:

Det känns tyvärr ofta lite "sliskigt" när Mina Dennert är med i pressen. Lite "drama Queen" över henne. Kanske är det som också är en del av anledningen till att man funderar över om det är sant eller inte.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in