• 2
  • 3
2017-12-09, 12:38
Medlem
Gloriosos avatar
Hon är djupt ignorant OCH sjuk. Noll förtroende. Inget att bry sig om.

Cirkulera.
Citera
2017-12-09, 14:08
Medlem
Nja, förstår vad du menar men tror inte man skulle kunna kalla hennes försök till krönika rasistisk. Snarare ett typexempel på medelklassens självhat, där livet är så bra att man hittar problem som inte finns. Egentligen gör hon samma sak som hon anklagar sina vita vänner för: hitta icke-problem och förstora dem. Antagligen för att man vill ha bekräftelse eller så är man helt enkelt uttråkad.
Citera
2017-12-09, 14:32
Medlem
vargvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegoodshepherd
Hon har en poäng men det slutar gälla efter Sthlms innerstad, för vem annars kommer på tanken att klättra i bergen i Himalaya?

Det gör den inte alls. Finns gott om små/medelstadsfolk med storstadskomplex varav allt ifrån hippies, flummare, miljötokar, godhetskämpar med mera med mera.

Läser man Cissis artikel så finns det inte bara en poäng med att det är en typisk vithetsgrej att vara en hippie-miljö-flummare som ska gå på yoga, rädda miljön, detoxa ifrån kemikalier och reser till exotiska länder där dom ska utforksa sin spirituella sida/bergen va nu det kan vara, det finns en ton av sanning i det som slutar i att hon tycker folk ska fan skärpa sig.

Det finns ingen annan ras som har det här typen av folk, jag väljer att kalla dom Hippies och dom kommer i alla olika former. New-age Hippies, miljö-hippies, konstnärs-hippies, hiphop-hippies, naturtillskots-hippien etc.

Dom finns lite överallt i alla olika samhällsklasser och på platser i Sverige.

Jag förstår hennes artikel och ser inget fel med det.
Precis som att negrer, araber, asiater beter sig på ett speciellt sätt så gör vi vita det.
Ifall det ligger i vårat kulturella eller hudfärgen, det kan man diskutera.
Senast redigerad av vargvid 2017-12-09 kl. 14:43.
Citera
2017-12-09, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickkgur
Tycker du ska samla ihop kuk och ställa frågan direkt till henne. Hon svarar till skillnad från alla andra rövhål istället för att skapa inlägg på Flashback och spekulera så kan du skapa en tråd med fakta.

Osäker på vad du menar här. Ska jag samla ihop kuk?
Syftet med mina inledande frågar var flera. Dels fråga er hur ni tolkade texten utifrån ett perspektiv utanför CWs huvud. Det är något CW omöjligt kan svara mig på. Vi alla vet nog redan att CW med denna text vill väl och samtidigt vara rolig.
Dels av nyfikenhet inför att höra flera personers syn på huruvida de anser att det är okay eller inte att uttrycka sig så som hon gör, då jag själv är mycket kluven.
Som du ser i tråden så har de flesta resonerat, tyckt till och kommit med alternativa möjliga förklaringar.

Menar du att det är fel att starta en tråd med syfte att diskutera ett aktuellt änne och att bara trådar med fakta är okay.
Jag frågar detta eftersom det är mitt första inlägg här och kanske har missuppfattat hela grejen med detta forum.
Citera
2017-12-09, 23:10
Medlem
909bds avatar
Cecilia Wallin har carte blanche, hon har nog dessutom rätt i denna artikel att det är alldeles legio att äcklas över dessa typer hon beskriver.

Cecilia Wallin ska älskas för sitt mod, en riktig kvinna.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in