2018-01-26, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Men Dalkurd har ju velat förlänga, så vet inte om jag köper din analys av läget riktigt. Mer rimligt att han vill ha för bra betalt eller inte är sugen på hela Dalkurds flyttprojekt.

Jag har ingalunda gett mig i kast med att göra en analys – det var en simpel spekulation baserad på uppgiften om häktning som kom fram (f.ö. genom ett anonymt tips via PM).
Den mer rimliga varianten, dvs. att Yarsuvat tappat fotfästet och begärt skyhög lön är jag själv inne på i detta tidigare inlägg:
(FB) Silly Season inför och under säsongen 2018 - Svensk fotboll

Hur det än ligger till i detta fall, är det säkerligen första gången som inga Allsvenska klubbar visar intresse för fjolårets skyttekung från Superettan. Detta trots att Yarsuvat står utan kontrakt.
Bra märkligt, kan jag tycka.

De enda klubbar som hittills visat intresse lär vara GAIS, Örgryte, J-Södra och Norrby.
Citera
2018-01-26, 18:29
Medlem
Andickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Han har en dotter som är 3 år, dags att tänka på hennes inskolning och ev. flera barn. Bostad är klart och bankkontot är tillräckligt fett för ett bra liv. För tankarna till våran Mackan.

Men exakt, familjelivet går före och bankkontot är klappat och klart.

Nyttigt för laget och våra yngre spelare att få ta del av den erfarenheten han besitter.

Önskar att vi hade kunnat få ta del av Joel Ekstrand eller Marcus Nilsson också, men sånt är livet. Men fler spelare kommer nog tillbaka som hemvändare framöver för alla klubbar i Sverige, positivt!
Citera
2018-01-26, 18:40
Medlem
Sjukt onödigt av Granen, han kommer ångra sig när han springer ut på superettan-arenor med massa sopor som lagkamrater.
Citera
2018-01-26, 19:41
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Ta Chippen som exempel. Han spela väl för en minimumlön i Mjällby? Jag föstår inkomstskillnaden dom emellan men ändå.
Stämmer, han ville spela gratis men det var inte tillåtet så han fick ett par tusenlappar i månaden. Pengar som det dessutom sägs att han skänkte tillbaka till klubben.
Citera
2018-01-26, 23:02
Medlem
Zer0Shits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Stämmer, han ville spela gratis men det var inte tillåtet så han fick ett par tusenlappar i månaden. Pengar som det dessutom sägs att han skänkte tillbaka till klubben.
Äkta av chippen. Men går ju knappast någon nöd på honom.
Citera
2018-01-27, 09:52
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SVKKK
Sjukt onödigt av Granen, han kommer ångra sig när han springer ut på superettan-arenor med massa sopor som lagkamrater.
Tror han räknar kallt med att komma hem, leda laget upp till allsvenskan igen och bli hjälte. Om inte den planen lyckas, HIF missar direkt- och kvalplatsen även nästa säsong så tror jag att ångesten smyger sig på. Det är väl ingen toppspelare som vill avsluta karriären på Domnarsvallen i Borlänge med en uddamålsförlust mot Brage i november.
Citera
2018-01-27, 12:11
Medlem
Readyfreddies avatar
Då vågar jag välkomna Tarik till AIK.
Citat:
Tarik Elyounoussi är i princip klar för AIK.

Enligt SportExpressens uppgifter har spelaren nu brutit sitt kontrakt med Olympiakos - och 29-åringen är muntligen överens med AIK om ett kontrakt som sträcker sig över två år.
https://unv.is/expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/stjarnan-bryter-sitt-kontrakt-klar-for-aik
Citera
2018-01-27, 12:12
Medlem
Eldarn.s avatar
Inte nog med att Björn Wesström löser Tarik Elyounoussi, han löser honom även gratis! Jag är mållös.
Citera
2018-01-27, 12:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Eldarn.
Inte nog med att Björn Wesström löser Tarik Elyounoussi, han löser honom även gratis! Jag är mållös.
Enda spelaren som köpts ut är Lundström.. Vilket jävla fönster av BW
Citera
2018-01-27, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Då vågar jag välkomna Tarik till AIK.

https://unv.is/expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/stjarnan-bryter-sitt-kontrakt-klar-for-aik
FK Rostov ryktas ha lagt ett bud på 4 M euro på Kristoffer Olsson. Jag undrar om Gnaget har ekokomi att säga nej nu och vänta till sommarfönstret?

Om Tarik kommer gratis så svävar fortfarande Ofori där ute, men hinner vi spela ihop ett lag.
Svenska cupen, europagruppspel och SM-guld, med årets satsning vore det bedrövligt att inte ta ngt.
Citera
2018-01-27, 12:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
FK Rostov ryktas ha lagt ett bud på 4 M euro på Kristoffer Olsson. Jag undrar om Gnaget har ekokomi att säga nej nu och vänta till sommarfönstret?

Om Tarik kommer gratis så svävar fortfarande Ofori där ute, men hinner vi spela ihop ett lag.
Svenska cupen, europagruppspel och SM-guld, med årets satsning vore det bedrövligt att inte ta ngt.
AIK har ju nobbat Rostov. Tror de väntar till nästa vinterfönster
Senast redigerad av ville91 2018-01-27 kl. 12:34.
Citera
2018-01-27, 12:34
Medlem
Eldarn.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee

Hoppas att vi har värvat och sålt klart nu. Vi kan få mer pengar för Olsson efter säsongen alternativt i sommar om han kommer med i VM-truppen (efter en bra vår).

Tycker inte att vi ska sumpa chansen vi tagit i år med en ihopspelad trupp kryddad med starka nyförvärv i ett spelsystem som alla i princip är kunniga vid - det är Ofori också i och för sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in