Citat:
Ursprungligen postat av
Eldarn.
Granqvist verkar vara klar för Helsingborg. Skrivit på ett flerårskontrakt och anländer efter VM. Otrolig värvning frän Helsingborg, undrar bara hur de löser ekonomin och motivationen hos Granqvist. Han bör inte lockas av Superettan 2019 direkt.
Äsch, bara att inse Allsvenskans plats i näringskedjan. Dessutom har ni ju en bra bredd på mittfältet och jag har, i ärlighetens namn, inte imponerats av Olsson i hans matcher mot AIK. Har inte sett storheten i honom men självklart bör en egen produkt hyllas!
Har det snackats om summa?
Nä, inte hört något mer. Han skrev nyligen på nytt kontrakt och är blott 20 år, så jag hoppas en eventuell försäljning genererar en bra jävla slant. Ja, jag är tyvärr väl medveten om Allsvenskans status. Det är bara det att just Simon Olsson, som imponerar med ett sällan skådat lugn och en gudabenådad(nåja) bollbehandling trots sin ringa ålder, är ett väldigt känsligt ämne för mig personligen.
Förstår dock att du inte imponerats, våra plattmatcher mot AIK förra året var verkligen något för historieböckerna. En klar majoritet av de som följer honom på nära håll är eniga om att han är något alldeles, alldeles extra. Vi har haft en hel drös talanger i Elfsborg i många år nu, men för mig kommer ingen riktigt nära Olsson i en så ung ålder. Förutom Anders då, förstås.