2018-01-26, 15:39
Medlem
Eldarn.s avatar
Granqvist verkar vara klar för Helsingborg. Skrivit på ett flerårskontrakt och anländer efter VM. Otrolig värvning frän Helsingborg, undrar bara hur de löser ekonomin och motivationen hos Granqvist. Han bör inte lockas av Superettan 2019 direkt.

Citat:
Ursprungligen postat av civilian
Japp, samtidigt ryktas det nu om Italienska bud på vår guldklimp Simon Olsson, kommer gråta mig till sömns varje natt om han går. I mina ögon den mest spännande spelare Elfsborg fått fram sedan en viss Anders Svensson gjorde entré.

Med det sagt - välkommen, Gojani!
Äsch, bara att inse Allsvenskans plats i näringskedjan. Dessutom har ni ju en bra bredd på mittfältet och jag har, i ärlighetens namn, inte imponerats av Olsson i hans matcher mot AIK. Har inte sett storheten i honom men självklart bör en egen produkt hyllas!

Har det snackats om summa?
Senast redigerad av Eldarn. 2018-01-26 kl. 15:42.
Citera
2018-01-26, 15:53
Medlem
civilians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eldarn.
Granqvist verkar vara klar för Helsingborg. Skrivit på ett flerårskontrakt och anländer efter VM. Otrolig värvning frän Helsingborg, undrar bara hur de löser ekonomin och motivationen hos Granqvist. Han bör inte lockas av Superettan 2019 direkt.

Äsch, bara att inse Allsvenskans plats i näringskedjan. Dessutom har ni ju en bra bredd på mittfältet och jag har, i ärlighetens namn, inte imponerats av Olsson i hans matcher mot AIK. Har inte sett storheten i honom men självklart bör en egen produkt hyllas!

Nä, inte hört något mer. Han skrev nyligen på nytt kontrakt och är blott 20 år, så jag hoppas en eventuell försäljning genererar en bra jävla slant. Ja, jag är tyvärr väl medveten om Allsvenskans status. Det är bara det att just Simon Olsson, som imponerar med ett sällan skådat lugn och en gudabenådad(nåja) bollbehandling trots sin ringa ålder, är ett väldigt känsligt ämne för mig personligen.

Förstår dock att du inte imponerats, våra plattmatcher mot AIK förra året var verkligen något för historieböckerna. En klar majoritet av de som följer honom på nära håll är eniga om att han är något alldeles, alldeles extra. Vi har haft en hel drös talanger i Elfsborg i många år nu, men för mig kommer ingen riktigt nära Olsson i en så ung ålder. Förutom Anders då, förstås.
Citera
2018-01-26, 15:55
Medlem
Citat:

Tänkte på detta med. Jag minns att FCK hörde av sig till Krasnodar och hörde om Granqvist för bara 1-2 år sedan och då gick de ut och sa att Granen var bättre betald än hela deras trupp sammanlagt.

Så antingen löper hans kontrakt ut och han vill verkligen hem till Sverige oavsett eller så har HIF sålt kola som Scarface för att ha råd.
Citera
2018-01-26, 15:59
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Watford are on the verge of signing Swedish Under-21 goalkeeper Pontus Dahlberg for a fee of £3.5 million.

He only made his league debut for the club in April but went on to make 29 starts across 2017, as his side finished 10th in the division.

After signing a five-year deal at Vicarage Road, Dahlberg will be loaned back to Gothenburg for the rest of the English league season.
Watford Observer
Citera
2018-01-26, 16:00
Avslutad
Citat:
Ja, det har du nog rätt i. Dock har han inte några specifika anbud från klubbar vara fönster stänger nu - det är AIK eller Olympiakos/Qarabaq som gäller för honom. Han är öppen för båda, men hans ekonomiska anspråk är höga, och såvida Björn inte kommit överens med honom nu (som mina källor påpekar har skett) så lär det ta ytterligare några dagar innan han landar i Stockholm eller Dubai.

BW har även påpekat att det är bättre att det blir rätt än att det ska gå fort.
Det sa han även innan krpic värvades mvh
Citera
2018-01-26, 16:05
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Tänkte på detta med. Jag minns att FCK hörde av sig till Krasnodar och hörde om Granqvist för bara 1-2 år sedan och då gick de ut och sa att Granen var bättre betald än hela deras trupp sammanlagt.

Så antingen löper hans kontrakt ut och han vill verkligen hem till Sverige oavsett eller så har HIF sålt kola som Scarface för att ha råd.

Enligt uppgifter till Fotbollskanalen kommer Andreas Granqvist efter karriären att få en roll inom klubben. I och med flytten tillbaka till Sverige nobbar Granqvist också en kontraktsförlängning med Krasnodar värt 30 miljoner kronor, netto.
Citera
2018-01-26, 16:24
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Enligt uppgifter till Fotbollskanalen kommer Andreas Granqvist efter karriären att få en roll inom klubben. I och med flytten tillbaka till Sverige nobbar Granqvist också en kontraktsförlängning med Krasnodar värt 30 miljoner kronor, netto.

Man måste ha lovat en riktigt bra tjänst. Kul för Helsingborg men Granqvist kommer ju gå miste om många miljoner. Skulle alltså vara free transfer efter att visat upp sig under VM och det hade säkert blivit inte bara Krasnodar som skulle vilja värva honom.

Men för tryggheten kanske detta för honom är bäst. Spelare några år till sedan är framtiden tryggad med jobb inom föreningen.
Citera
2018-01-26, 16:51
Medlem
snillet_1s avatar
Det är väldigt vad pengar HIF anser sig ha helt plötsligt...

Kul värvning dock.
Citera
2018-01-26, 17:01
Medlem
ZlatanManias avatar
Granqvist har väl tjänat 30 miljoner netto om året sen han kom till Ryssland och vill nu hem. Han är säkerligen inte girig och kan tänka sig en relativt normal lön.

Är detta verkligen så konstigt? På många härinne låter det som att han garanterat kommer va svensk fotbolls överlägset bäst betalda spelare.

Ta Chippen som exempel. Han spela väl för en minimumlön i Mjällby? Jag föstår inkomstskillnaden dom emellan men ändå.
Citera
2018-01-26, 17:03
Medlem
Andickys avatar
Det är en spelare med hjärta som vänder hem. Givetvis har det att göra med att både Granen och hans fru vill komma hem till Sverige.

Äntligen säger jag, spännande att följa HIF med en bra ledargestalt i laget.
Citera
2018-01-26, 17:15
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andicky
Det är en spelare med hjärta som vänder hem. Givetvis har det att göra med att både Granen och hans fru vill komma hem till Sverige.

Äntligen säger jag, spännande att följa HIF med en bra ledargestalt i laget.

Han har en dotter som är 3 år, dags att tänka på hennes inskolning och ev. flera barn. Bostad är klart och bankkontot är tillräckligt fett för ett bra liv. För tankarna till våran Mackan.
Citera
2018-01-26, 17:56
Medlem
junkbords avatar
Feta Kredd till Granen.
Kanske något att ta efter, Wendt, Berg, Wernbloom mfl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in