Citat:
Ursprungligen postat av
Steff83
Jo. Jakob är väl 28? Han är i toppen av karriären och det dröjer. Men dom övriga skulle ju kunna komma på studs i princip om dom ville utan att tappa någon prestige då dom är tillräckligt gamla och haft sina bästa och flesta år utomlands bakom sig.
I hyllan under har vi också spelare som Seb Eriksson och Bjärsmyr men har precis som Gurra redan varit en andra runda i sina bästa år och kan säkert komma igen.
Så är det. Jakob har ju dessutom nytecknat kontrakt i Frankrike. I den vågen kan vi hoppas på Sam med.
Wernbloom bytte ju klubb i somras och jag tvekar faktiskt mest på honom beträffande hemvändare, det är en rätt stor chans att han efter utlandsåren väljer att lägga av och flytta till frugans hemtrakter i Sthlm.
Seb och Bjärs är lite under där ja, men inte omöjliga att få hem när det passar. Kontraktsmässigt har Seb till 2021 och Bjärsmyr till sommaren 2019.
2019 går Wendts kontrakt ut, Wernblooms går ut 2021 och Bergs till sommaren.
Bjärs, Wendt och Berg är således fria till sommaren. Gurra till årsskiftet.
Visst vore det fint att få hem dessa fyra till/under 2019 men jag tror fortfarande inte på det.
Citat:
Ursprungligen postat av
bagarn29
Om det skulle gå så illa att ni hamnar i superettan, tror du de kommer "hem" då? Kanske de tar en runda till utomlands i väntan ni går upp i allsvenskan igen.
Ska dom nu komma hem alls är det åldersmässigt endast nu det är värt det, sedan är hela gänget närmare 35 och bara få hem spelare som kör ett enda år för att sedan lämna stora luckor efter sig känns knappast värt det.
Jag tror faktiskt inte just allsvenskan/superettan spelar så stor roll utan mer vad klubben gör då.
Men som sagt, förutom Gurra känns det som ingen kommer hem.