2018-05-21, 23:22
Medlem
Eldarn.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enokw
Du tror inte att Bragas intresse då kan ha något att göra med "en övergång där hade inneburit 0 kronor för aik"?.

Han är väl skadad för övrigt? Dåligt läge att sälja då.
Eller så var Braga intresserade för att Linnér är en väldigt duktig och ung målvakt? Bäst räddningsprocent och flest hållda nollor förra säsongen i ett lag som AIK ska inte skrattas bort.

Kan säkert gå för i alla fall hälften av vad Dahlberg går för och dessutom sitter han på ett treårskontrakt.

Själv tror jag att vi kör på nuvarande målvaktsuppsättning säsongen ut.
Citera
2018-05-21, 23:42
Medlem
Dalkurd.

De ska ju ha en sponsor av guds nåde. Ska de ha sitt kontrakt, så blir det till att öppna lädret. De kan antagligen köpa alla det rtktas om.

Vem är sportchef där?
Citera
2018-05-22, 00:49
Medlem
Plebeiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Dalkurd.

De ska ju ha en sponsor av guds nåde. Ska de ha sitt kontrakt, så blir det till att öppna lädret. De kan antagligen köpa alla det rtktas om.

Vem är sportchef där?
De har rika ägare ja men frågan är om de vill skänka pengar när de inte får något i utbyte, särskilt som intresset för ”kurdernas landslag” verkar väldigt svalt.
Citera
2018-05-22, 13:50
Medlem
Tlagnojs avatar
Linnér till Olympiakos enligt rykten och Nordfeldt in som ersättare.
Citera
2018-05-22, 18:12
Medlem
Eldarn.s avatar
Sebastian Larsson väldigt nära Gnaget. Fantastisk värvning på många plan!

Kristoffer Nordfeldt lär komma in i truppen OM Linnér blir såld, har även hört svaga rykten om Carlgren men blir inte AIK för honom. Med tanke på sättet han lämnade AIK skulle jag inte bli förvånad om Djurgården värvar honom i sommar som Isakssons ersättare vid årsskiftet.

Kristoffer Olsson lär stanna säsongen ut men finns intresserade klubbar. Snackas om 40 miljoner.

Hammarby kommer att värva antingen Nahir Besara, Örebro, eller Diego Montiel, Örgryte, i sommar. Inte helt lika spelare och det första namnet är inte direkt den största överraskningen. Det som säger mot Besara är att hans umgänge från förra sejouren är så gott som borta och mycket kring klubben har förändrats - på gott eller ont är upp till honom. Min generella bild om Hammarby är att klubben blivit professionellare sedan flytten till Tele2 men också sedan Jansson tog över som sportchef.

Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Linnér till Olympiakos enligt rykten och Nordfeldt in som ersättare.
Vill bara tilläga priset: €800k, det vill säga 8,2 miljoner SEK. Bra pengar för Linnér.
Senast redigerad av Eldarn. 2018-05-22 kl. 18:21.
Citera
2018-05-22, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eldarn.
Sebastian Larsson väldigt nära Gnaget. Fantastisk värvning på många plan!

Kristoffer Nordfeldt lär komma in i truppen OM Linnér blir såld, har även hört svaga rykten om Carlgren men blir inte AIK för honom. Med tanke på sättet han lämnade AIK skulle jag inte bli förvånad om Djurgården värvar honom i sommar som Isakssons ersättare vid årsskiftet.

Kristoffer Olsson lär stanna säsongen ut men finns intresserade klubbar. Snackas om 40 miljoner.

Hammarby kommer att värva antingen Nahir Besara, Örebro, eller Diego Montiel, Örgryte, i sommar. Inte helt lika spelare och det första namnet är inte direkt den största överraskningen. Det som säger mot Besara är att hans umgänge från förra sejouren är så gott som borta och mycket kring klubben har förändrats - på gott eller ont är upp till honom. Min generella bild om Hammarby är att klubben blivit professionellare sedan flytten till Tele2 men också sedan Jansson tog över som sportchef.

Vill bara tilläga priset: €800k, det vill säga 8,2 miljoner SEK. Bra pengar för Linnér.
Något rykte om förlängning med Bahoui och Milosevic?
Citera
2018-05-23, 00:07
Medlem
Eldarn.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Något rykte om förlängning med Bahoui och Milosevic?
Nja, Milosevic snackar inte kontrakt i nuläget och Bahoui är tveksam eftersom att bollen ligger hos tre parter. Inte hört något men magkänslan säger att Bahoui vill spela i AIK till hösten men att man inte kommer att komma överens om ett kontrakt.
Citera
2018-05-23, 15:06
Medlem
Otto Flicks avatar
Ny spelare till IFK Göteborg idag. Skall presenteras 16:00.
Carlgren som ersättare till Dahlberg?
Citera
2018-05-23, 15:32
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otto Flick
Ny spelare till IFK Göteborg idag. Skall presenteras 16:00.
Carlgren som ersättare till Dahlberg?
Finns det sådana rykten eller är det något du tror? Vore ju en bomb minst sagt.
Citera
2018-05-23, 15:34
Medlem
Otto Flicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly

Har dålig koll (är ÖSK:are själv) och läste det på något forum. Men har även läst om Seb Larsson, Adam Ståhl och Benjamin Nygren så Carlgren var en av gissningarna där även om också jag tycker att en det vore rätt logiskt att plocka in en målvakt för IFK. :-)
Citera
2018-05-23, 15:39
Medlem
SGustafsson91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Man skulle kunna dra egna slutsatser kring det, att Dahlberg redan är såld och att Carlgren var ute så sent som igår att det finns intresse från Allsvenskan och att det är intressant. Men det har inte ryktats något specifikt om det och det kommer nog inte bli aktuellt heller. Bara vad min magkänsla säger.

Expressen har i alla fall gått ut med att det handlar om att Benjamin Nygren skrivit ett A-lagskontrakt.
Citera
2018-05-23, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eldarn.
Eller så var Braga intresserade för att Linnér är en väldigt duktig och ung målvakt? Bäst räddningsprocent och flest hållda nollor förra säsongen i ett lag som AIK ska inte skrattas bort.

Kan säkert gå för i alla fall hälften av vad Dahlberg går för och dessutom sitter han på ett treårskontrakt.

Själv tror jag att vi kör på nuvarande målvaktsuppsättning säsongen ut.

Fast målvaktsstatistik är inte alltid så himla talande, har man ett bra försvarsspel över hela banan är det inte omöjligt att man skyddar målvakten(och målet) på ett väldigt effektivt sätt, man kan tvinga motståndaren till svåra avslut(lätta räddningar) osv.

2015 hade Alvbåge 14 nollor och en räddningsprocent på 81%, det var alltså 2 nollar fler än Linner och 3% högre räddningsprocent. Alvbåge är ju inte usel, men är han väldigt duktig?

Personligen tycker ju inte jag att Linnér är väldigt duktig, men han är ju inte heller usel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in