Citat:
Ursprungligen postat av
paras0nic
Sargon Abraham, Superettans skytteligaledare, ansluter direkt till Blåvitt, glädjebesked! En snabb, vänsterfotad-tekniker som huserat i Svenska landslaget i futsal med en näsa för mål, PRECIS vad vi behövde. Kanske han kan vara delaktig i att vända vår negativa trend?
För det behöver han ju speltid, och det var allt annat än vad Mikael Ingebrigtsen fick, som nu återvänder till Tromsö IL, en fiasko-värvning från Gren, då han var IFKs dyraste värvning inför säsongen med ett transfervärde på 5 miljoner SEK och transfer-fee på nästan 2 miljoner, detta är mycket för en klubb med en ansträngd ekonomi, och ändå inte fick chansen att visa upp sig. Hoppas att vi sålde han exakt samma summa eller mer, annars är det Gren som skall ha kritik, samt även Poya (i viss mån) då han aldrig riktigt fick chansen som sagt. Vi vet redan att det är en ganska bra fotbollspelare.
Samt så har IFK Göteborg och Ricardo Avila, 21-åringen tillika mittbacken/mittfältaren som har stått för sju framträdanden i landslagssammanhang för Panama, bl.a nu senast i VM, nått en överenskommelse för en transfer, där en läkarundersökning också skall vara genomförd, och det återstår bara en underskrift. Oklart om det är lån, eller en permanent övergång som avses? Förmodligen det förstnämnda, men just nu gäller det att klamra sig fast i Allsvenskan och då får detta ändå ses som ett hyggligt tillskott oavsett om han anländer säsongen ut eller lite till.
Framåt Blåvitt!
Fader Abraham var gött att få in nu, det är en kille med rejält blåvitt hjärta med. Stått på våra läktare mängder med gånger genom åren och har alltid drömt om att dra på sig vår tröja.
Förhoppningsvis klarar han omställningen till allsvenskan. Att vi inte får ut något i en eventuell framtida försäljning (han är ändå 28 nu) får man ta. Det känns som en sådan värvning som kommer stanna hos oss tills han platsar längre av ren ålder isf.
Flera har redan sagt det, men vi betalade inte så mycket som du säger för Ingebrigtsen.
Dessutom har han fått chansen varenda dag på träning och fått chanserna i u21, under försäsong etc men verkligen inte visat något som skulle ge honom en plats i laget.
När man märkte att han inte skulle bli en bärande spelare valde man givetvis att inte ge honom för många chanser så vi slapp betala den del som baserades på antal matcher.
Avila sägs väl trots allt vara en övergång. Sedan kan jag helt ärligt säga att det är en gubbe jag inte vet ett jota om (mer än det man kan läsa sig till i form av vm-spelare etc). Har någon klara minnesbilder av hur han är som spelare, vilken nivå han verkar hålla etc?
Citat:
Ursprungligen postat av
MrSkargard
Enligt Expressen så är Hammarbys mittback Marcus Degerlund när IFK Göteborg.
LIkt på Avila får jag här säga att jag har extremt dålig koll på gubben ifråga. Tydligen varit utlånad till Frej denna säsong? Hur är han som spelare? Vilken klass kan han sägas hålla?
Citat:
Ursprungligen postat av
simonvp
Blåvitt lånar Keita. Riktigt snyggt av Gren som (med rätta) hånats tidigare.
Det kan bli bra, minns att jag ändå gillade honom i HBK, förhoppningsvis blir det en god injektion på mitten.
Då har alltså Gren (om vi lägger ihop klara spelare samt sådant som ska vara en underskrift ifrån) löst en anfallare/ytter i Fader Abraham, en mittfältare i Avila, en mittback i Degerlund samt ytterligare en mittfältare i Keita.
Konklusionen blir ju att folk får lära sig sitta lugnt i båten tills fönstret stänger innan man ger kritiken. Det brukar ju ske som mest när det närmar sig stängning.