Citat:
Ursprungligen postat av
paras0nic
Förstår inte detta, man värvar en spelare som är bofast på kanten i Norges U21, bara för att spela honom i vårat U21, vad har te.x Affane gjort för att peta honom? Jag kommer inte ihåg alla matcher under försäsongen, men att han var "jättebra under försäsongen" är ju någonting man hört, känns som en sanning med modifikation. Te.x matchen mot Öster, vad fan gjorde han där? Nåväl, inför säsongen så trodde man att Ingebrigtsen skulle kunna skapa oreda på kanten med sin speed och teknik men det lär vi ju aldrig få se.
Ingebrigtsen har ju tydligen inte varit speciellt populär i Tromsö alla gånger heller, fansen där var enligt nån artikel nånstans inte direkt överlyckliga över att han skulle återvända. Han var la inte 100% ordinarie där heller tydligen.
Jättebra under försäsongen var givetvis en överdrift om det nämnts, det gällde väl snarare isf i vissa enskilda matcher Affane men han har gått rejält neråt sedan Sirius away i cupen där. Han höll mot superettanmotstånd/I träningsmatcher där ingen går för fullt.
Citat:
Ursprungligen postat av
bagarn29
Är Poya rädd för konfrontationer, om det stämmer att inte sagt något till MI?
Nej, det tror jag sannerligen inte att han är.
Det där blogginlägget med MI:s farsa är ju en partsinlaga såklart och Poya har säkerligen sagt till spelaren ifråga varför han är petad men sedan har det väl inte gjorts inför varje match vilket givetvis är korrekt agerat.
Det sägs ju även att det varit ett, delvis, prestationsbaserat kontrakt där vi skulle betala mer om MI spelade mer varvid hans chanser varit färre i a-laget. Dock har han ju inte presterat något på träningar/u21 heller som motiverar att han ska ha en plats.
Citat:
Ursprungligen postat av
Eaglesandshit
Nja. Affane har i princip startat där när Poya saknat en del andra som går före honom när dom är tillgängliga, eller när frånvaron av andra spelare har tvingat honom till rockader i laget(exempelvis när Emil var borta). Seb, Giorgi och EMO är vad han verkar föredra just nu, vilket jag i det stora hela tycker är rätt. Poya försöker fortfarande hitta lösningar för att få maximalt ut ur spelarna, och Affane har ju startat på lite olika positioner de matcher han varit i startelvan. Sedan har vi Paka som jag tycker sett bra ut de minuter han spelat sedans han kom tillbaka från skadan och han skall antingen spela 10a i exempelvis en 4-5-1 eller 4-4-2, eller ute på högerkanten i en 3-4-3.
Angående Grens värvningar så har dom mestadels varit helt ok. Den bästa enligt mig, sett både till kvalité i spelet och rent ekonomiskt är Haitam. Från Norska andraligan till landslaget och Italien.
I år får man väl säga att Calisir är den värvning som varit bäst, men han borde spela mittback.
Så är det ja, Affane har varit ett "sista alternativ" egentligen. Har alla varit hela så har han inte platsat.
Kanterna är ju Giorgis och SebO:s numera, centralt på mitten har vi Calisir, Sakor, Lill-Erling. Framåt centralt är det ju Omar/Tobbe. Som wingback? Emil och Billy/Wernersson. Var ska vi trycka in Affane där? Nu är dessutom Paka tillbaka.
Grens värvningar har ju varit i linje med vad som krävts av honom allt som oftast. När kraven varit att hamna topp-tre iaf så har vi värvat spelare på sin topp, som varit svåra att förlänga med och varit svåra att tjäna stora pengar på. Det viktigaste har varit att dom kommer rakt in och presterar här&nu. Därför har vi ju även lånat in en del spelare för att dessa ska prestera direkt vilket ju dom flesta gjort.
Sedan att detta kostat mer än vi hade råd med beror ju på att han fått en budget och uppenbarligen hållit sig till den, sedan att dåvarande styrelser gett honom för mycket pengar är en annan femma.
Calisir är viktig även på mitten, vem ska annars rensa där? Tyvärr räcker det inte alltid men han vore bra att kunna klona så vi kan ha honom både i "gurra-rollen" och som mittback.