Citat:
Ursprungligen postat av
Sunimod
Satans spelmän som kommer dra in landet i kris igen.
Resultatet massor med yngre som åker ut i arbetslöshet och tappar fotfästet till ett riktigt liv med bildande av familj.
Massor med småbarnsföräldrar där en eller båda föräldrarna åker ut i arbetslöshet.
Fy faen för sådant.
Var med 2009 och fick skicka hem underbara medarbetare då varslen trädde i kraft.
Så jävla grymt för att några leker herrar med vår ekonomi.
Önskar död och att de hamnar i helvetet åt alla som njuter av att landet hamnar i kris igen.
SÅ jävla meningslöst.
Hoppas något lämpligt händer Soros.
Landet är i kris på grund av alldeles för höga bostadspriser. Det stora problemet är att priserna är så till den grad uppblåsta att det är mycket svårt att föreställa sig en annan lösning än något grovt katastrofalt, t.ex. krig.
Att det här med Soros dyker upp nu betyder egentlingen ingenting mer än att ni som lever in en Kalle Anka-verklighet fått ett hett tips i media. Vi andra som tänker på saker i största allmänhet har vetat att bostadssituationen och dess utveckling är åt helvete i minst 10 år redan.
Vidare måste ett folk förtjäna sin storhet. Vad har svenska folket gjort de senaste 10 - 20 åren för att inte nu kunna uppdagas som... ja, kretiner? Sverige har som land inte hamnat i en kris som är proportionell i hela sin historia.
För 500 år sen hade vi en underklass som krälade i skiten. När vi nu bemedlat dem till det liv de har i dag - tycker du de har förtjänat något annat än en riktigt grov jävla kris? Jag håller med dig om att svenska folket ska få vad de förtjänar, men vi har tydligen olika uppfattning om vad det är.
Sammanfattningsvis, jag hoppas att det kommer göra jävligt ont, men tyvärr kan jag inte på en rent intellektuell nivå föreställa mig att det händer ett skit mer än a) otillräckligt bostadsbyggande, b) otillräcklig utveckling av infrastrukturen och c) att priserna förblir helt orimliga om än lägre än i dag.
Obs. När priserna började gå upp så skrattade man i Stockholm till höger och vänster åt att folk köpte små ettor (d.v.s. gamla äckliga arbetarkvartar, portvaktarbostäder m.m.) i sjukt oattraktiva lägen som t.ex. närförorter m.m. för en mille. Det var ett skämt. I dag är priserna tre gånger högre.
Om ni vill ha den här utvecklingen så måste ni kunna intellektualisera och förklara den, men tror du det har skett? Svenska folket är till största delen vidskepliga råttor. När de får det bättre så tror de på politik och andra externa förklaringar, och anpassar sig genom att hålla käften. Enligt min tänkande hjärna finns det dock inte så mycket som
ett enda jävla skäl till att priserna skulle se ut som de gör.
Soros gör rätt. Ska han medvetet förlora pengar för att svenskarna vill sitta i en självsuggererande dy?