2017-12-07, 17:07
Medlem
Swedbank fick fr sig att frysa mina konton igr, av oknda anledningar, har inte hrt ngot frn dom utan dom frs allt bara. Nu till frgan, Hade ett uttag frn neteller pvg in p kontot som skulle ha kommit fram ungefr samtidigt som kontot sprrades.

Vad kommer hnda med dom? Kommer dom studsa tillbaka in p neteller eller har swedbank fryst de ocks? Ifall dom studsar tillbaka hur lng tid tar det?
Citera
2017-12-07, 17:13
Medlem
Banangurkazzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lalle2000
Swedbank fick fr sig att frysa mina konton igr, av oknda anledningar, har inte hrt ngot frn dom utan dom frs allt bara. Nu till frgan, Hade ett uttag frn neteller pvg in p kontot som skulle ha kommit fram ungefr samtidigt som kontot sprrades.

Vad kommer hnda med dom? Kommer dom studsa tillbaka in p neteller eller har swedbank fryst de ocks? Ifall dom studsar tillbaka hur lng tid tar det?
Tror du fr bttre svar om du frgar banken.
Citera
2017-12-07, 17:16
Medlem
Varfr frs de dina konton? Hade du fr mycket p kontot? Fick det inte plats?
Citera
2017-12-07, 17:17
Medlem
jack.danielss avatar
Har svrt att se att banken fryser dina konton av oknda anledningar oknt fr oss, men du vet nog varfr!
Citera
2017-12-07, 17:56
Medlem
fryser de ditt konto misstnker dem nog att du anvnder det p fel stt
Citera
2017-12-07, 17:58
Medlem
Brokenbacks avatar
Har du mjligen insttningar som inte r helt p rtt sida lagen, eller inte redovisade i alla fall?
Citera
2017-12-07, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lalle2000

Vet inte, men kanske drfr har du problem.
Det var lnge sen banken skickat ett brev med info. + blankett
som du mste svara p frgorna.
citat:
"Om vi inte har uppdaterade uppgifter om dig, kommer vi inte att kunna hjlpa dig med
dina banktjnster framver."
Kontakta banken.
Citera
2017-12-07, 18:41
Medlem
Jag tror jag vet anledningarna men vill inte dela med mig av dom hr, frmodar att jag r under utredning av ngot slag s de kommer ta ett bra tag tills jag har tillgng till mina konton drfr undrar jag vad som kommer hnda med mitt uttag frn neteller.

Banken har inte kontaktat mig nnu, ska trffa en advokat p mndag innan jag pratar med dom s jag r ngorlunda frbered p eventuella frgor och funderingar dom har. r det inte konstigt att banken inte hrt av sig till mig?
Citera
2017-12-07, 18:42
Medlem
Garanterat s att du inte svarat p deras frgor, d mste dom stnga ditt konto, s r lagen..
Citera
2017-12-07, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grenar
Garanterat s att du inte svarat p deras frgor, d mste dom stnga ditt konto, s r lagen..

Du mste inte alls svara p massa dumma frgor. Det str ingenstans i lagboken att s r fallet.
Dremot mste banken knna sina kunder. Det r det lag p.
Allts borde man kunna anmla banken eftersom de inte knner sin kund.
Hade de knt sin kund s hade de vetat vad det r fr pengar.
Citera
2017-12-07, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk
Du mste inte alls svara p massa dumma frgor. Det str ingenstans i lagboken att s r fallet.
Dremot mste banken knna sina kunder. Det r det lag p.
Allts borde man kunna anmla banken eftersom de inte knner sin kund.
Hade de knt sin kund s hade de vetat vad det r fr pengar.

Wow, du r dum p riktigt.. Banken skickar ju ut formulr som kunden mste svara p fr att dom kan styrka KYC. Svarar kunden inte p detta mste kontot sprras.. Punkt..
Citera
2017-12-07, 19:16
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grenar
Wow, du r dum p riktigt.. Banken skickar ju ut formulr som kunden mste svara p fr att dom kan styrka KYC. Svarar kunden inte p detta mste kontot sprras.. Punkt..

TS sger ju att han inte har ftt ngot frn banken..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in