Citat:
Ursprungligen postat av
lampros
Tänkvärd analys.
Det hela påminner lite om "brända jordens taktik" som gått överstyr.
Med detta haveri i ryggsäcken blir det lite otäckt att läsa DN:s senaste grej om anklagelserna mot Urban Ahlin.
Jag är själv - som mitt namn antyder - långt ifrån sosse. Men till och med jag anar mig till att S-kvinnorna på olika nivåer återupplivat sitt tidigare drev mot Ahlin.
Man använder alltså en gammal känd konflikt som man kryddar med påståenden som inte kan styrkas eller avfärdas som passar in i själva kampanjen.
DN har absolut ingen aning om vad som faktiskt hänt. Ändå låtsas man det.
Det blir otroligt löjligt i intervjun med Ahlin där reportrarna är extremt anklagande och låtsas att de sitter på otvivelaktiga fakta, när man själv knappast sökt personerna själva.
Det är mer troligt att ett antal S-vunnit kontaktat DN och därefter "tipsat" om andra, som de vet kommer styrka bilden.
Det är faktiskt skrämmande att såna totala amatörer tillåts sköta denna bevakning. Jag tycker väl egentligen inte synd om Urban Ahlin, han klarar sig så klart oavsett.
Men jag vet att DN skrivit rena falsarier tidigare, där den anklagade inte gått ut och motsagt det. Men alla som varit inblandade vet att väldigt lite stämmer.
Till och med kvällspress hanterat det bättre. Hur svårt kan det vara att avgränsa sig till att rapportera om brottsligt agerande och möjligen arbetsmiljökränkningar om det finns rimliga belägg?
DN är faktiskt sämre än Metro och Nyheter24. Det säger fan inte lite!