• 1
  • 2
2017-12-07, 11:26
Medlem
Drapåtrissors avatar
Så vad tror dom att dom vinner på att kritisera en grupp med över 180000 medlemmar? Skjuter dom sig själva i foten och kommer gruppen tvärtom att växa? Tror på det senare eller kommer deras attack mot det fria ordet att tysta en hedervärd grupp som fått nog av landets förfall?
http://ekuriren.se/sormland/sveriges...ran-eskilstuna
Senast redigerad av Drapåtrissor 2017-12-07 kl. 11:32.
Citera
2017-12-07, 12:26
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Otroligt långrandig och förvirrad artikel, jag orkade faktiskt inte läsa igenom hela och då brukar jag ändå ha tålamod. Märklig soppa med Martin Timell och en massa annat svammel.

Citat:
Taggtråden ritar taggiga streck mot hösthimlen för den som blickar ut från moskéns innergård.

Här är agendan klar. Snyftartikel. Artikelförfattare som försöker sig på lite högstadiepoesi för att få läsaren att börja gråta av medlidande.

Det framgår också med all önskvärd tydlighet att tidningen är synnerligen välvilligt inställd till Islam och en snabb islamisering av det svenska samhället.
Citera
2017-12-07, 12:51
Medlem
rostigamazons avatar
Det är många som är emot invandringen, varför ska man hacka på dom, alla får ha sina egna åsikter.
Citera
2017-12-07, 17:05
Stöd aldrig ljugmedia.

https://archive.is/AB9Ib

Några citat:

Citat:
Sveriges största hatgrupp på nätet styrs från Eskilstuna

Citat:
►Sveriges största hatgrupp på nätet har startats i Sörmland.
►Gruppen Stå upp för Sverige har med sina 170 000 medlemmar rankats som landets fjärde största facebookgrupp.
►Bakom den står Eskilstunaborna Patrik Markström och Angelica Wimark.
►Polisen har fått in över 200 hatbrottsanmälningar mot inlägg som gjorts av medlemmar i Stå upp för Sverige. Kommentarsfälten i deras diskussionsforum kokar av näthat - varje dag.

Islam - och därmed - islamiseringsvinkeln är vämjelig.
Citera
2017-12-07, 17:53
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Stöd aldrig ljugmedia.

https://archive.is/AB9Ib

Några citat:

Islam - och därmed - islamiseringsvinkeln är vämjelig.

Det är det vanliga gänget, med bland annat den obehaglige Mathias Ståhle.

Det jag aldrig förstått är varför dessa människor (Mathias Ståhle och Anna Hansson främst) driver en så ursinnig islamiseringspropaganda? Sverige ska fyllas med muslimer punkt slut. Och fort ska det gå. Det är bråttom. De svenskar som invänder ska granskas och skoningslöst hängas ut. Enligt Mathias Ståhle och Anna Hansson.

Deras långa och förvirrade artikel (jag antar att de själva ser det som "granskande journalistik") lämnar ett enda intryck: Hur makalöst varma anhängare Mathias Ståhle och Anna Hansson är av Islam och hur de riktigt längtar till varenda gathörn är fyllt med moskéer och böneropen ljuder starkt över stad och land.

Men jag fattar inte varför? Var driver dem? Är de gifta med muslimer? Får de betalt av Saudiarabien? Hur kommer det sig att hatet mot Sverige och det egna folket är så starkt? Vad tror Mathias Ståhle och Anna Hansson att de personligen kommer att vinna på att Sverige förvandlas till ett muslimskt kalifat?

Jag begriper uppriktigt sagt inte.

Någon insatt får gärna förklara ifall orken finns.
Citera
2017-12-07, 18:12
Medlem
Starobrnos avatar
Utfallet av en sån här artikel är kanske inte alltid vad verklighetsfrånvända journalister tänker sig. Hade jag Facebook hade jag signat denna grupp direkt.

Man kan också notera att personerna i artikeln presenteras som ordförande, iman, rådgivare etc. Inga yrkestitlar och man kan kanske gissa att de är bidragstagare. Tack för att ni valde Sverige!
Citera
2017-12-07, 18:31
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Det är det vanliga gänget, med bland annat den obehaglige Mathias Ståhle.

Det jag aldrig förstått är varför dessa människor (Mathias Ståhle och Anna Hansson främst) driver en så ursinnig islamiseringspropaganda? Sverige ska fyllas med muslimer punkt slut. Och fort ska det gå. Det är bråttom. De svenskar som invänder ska granskas och skoningslöst hängas ut. Enligt Mathias Ståhle och Anna Hansson.

Deras långa och förvirrade artikel (jag antar att de själva ser det som "granskande journalistik") lämnar ett enda intryck: Hur makalöst varma anhängare Mathias Ståhle och Anna Hansson är av Islam och hur de riktigt längtar till varenda gathörn är fyllt med moskéer och böneropen ljuder starkt över stad och land.

Men jag fattar inte varför? Var driver dem? Är de gifta med muslimer? Får de betalt av Saudiarabien? Hur kommer det sig att hatet mot Sverige och det egna folket är så starkt? Vad tror Mathias Ståhle och Anna Hansson att de personligen kommer att vinna på att Sverige förvandlas till ett muslimskt kalifat?

Jag begriper uppriktigt sagt inte.

Någon insatt får gärna förklara ifall orken finns.

Nej, jag är lika oförstående som du. Även om jag inte vet så mycket om just dessa två uppenbara stollar.

Muslimer har blivit en slags symbol och markör för extremvänstern, inom vilken hela Sverige kan sägas tillhöra. Det verkar bygga på att om den nuvarande eliten viker sig det minsta för nationalistiska krafter ligger utrotningslägren runt hörnet och Hitler reser sig ur sin grav. De ser inte de nazistiska och rasistiska grunderna som islam som lära vilar på och islams lömskhet i form av lögnerna som är tillåtet att säga för att främja islam.

MSM är fruktansvärt okunniga om islam, inte insatta i vad islam faktiskt innebär för ett samhälle, och vilken förändring islam påtvingar samhället. För dem är muslimer eviga offer, utsatta och förföljda. I själva verket är muslimer och islam hela världens största problem och de våldsamma, primitiva och förtryckande uttryck islam tar sig överallt.

Men konstigt är det, särskilt när en kvinna så ihärdigt jobbar för islamiseringen av Sverige och verkar anse att muslimer är den bästa uppfinningen för ett modernt land sedan skivat bröd.

Varför är det så viktigt för vänstern att svenska folket gillar islam? Varför får inte folk ha vilken åsikt, offentligt, de vill om islam? Det är varken en plikt eller skyldighet att som svensk och som västerlänning vurma för något så väsensskilt som islam och muslimsk kultur är. Men de vill skrämma oss till tystnad genom att sänka sina drakskepp - statsmedia - över de som vågar gå emot dem. Skjuta alla avvikande åsikter i sank och efteråt skriva svulstiga drapor om yttrandefrihet och demokrati.

Om du inte redan har lyssna när Aron Flam (Dekonstruktiv Kritik-podden) samtalar med Jens Ganman i två poddavsnitt, där tar de upp lite av det som berör detta vi diskuterar nu. Väl värt att lyssna på.
Senast redigerad av GenesisP 2017-12-07 kl. 18:44.
Citera
2017-12-07, 18:43
Medlem
Fashwaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Otroligt långrandig och förvirrad artikel, jag orkade faktiskt inte läsa igenom hela och då brukar jag ändå ha tålamod. Märklig soppa med Martin Timell och en massa annat svammel.

Här är agendan klar. Snyftartikel. Artikelförfattare som försöker sig på lite högstadiepoesi för att få läsaren att börja gråta av medlidande.

Det framgår också med all önskvärd tydlighet att tidningen är synnerligen välvilligt inställd till Islam och en snabb islamisering av det svenska samhället.

Eskilstuna-Kuriren är absolut en av Sveriges mest PK, kulturmarxistiska MSM som existerar.
Chefredaktören är ideologisk sängkamrat med Mao, Lenin, Marx och sist och minst Che Guevera.

Det mest anmärkningsvärda är följande: orsaken till att det existerar sådana här FB-grupper och att svenskarna blivit mer rasistiska beror på tidningar som Eskilstuna-Kuriren och på PK-politikerna som ljugit, Polisens kod #291.
När folk i allmänhet känner sig förda bakom ljuset, läser lögnerna och sedan ser verkligheten så uppstår det ett "vi" och "dem".
Kulturmarxisterna klagar och anklagar svensken för att vara rasister när det är dem själva som är skyldiga till "staye of the nation".

Personligen skyller jag inte på invandraren.
Aldrig.
Det är de kulturmarxistiska politikerna, MSM som fört ett propagandakrig värre än Goebbels samt inte minst av allt det svenska naiva, lata, konformistiska folket som röstat in dessa svenskhatande politiker.
Citera
2017-12-07, 18:51
Citat:
Ursprungligen postat av Fashwave
Eskilstuna-Kuriren är absolut en av Sveriges mest PK, kulturmarxistiska MSM som existerar.
Chefredaktören är ideologisk sängkamrat med Mao, Lenin, Marx och sist och minst Che Guevera.

Det mest anmärkningsvärda är följande: orsaken till att det existerar sådana här FB-grupper och att svenskarna blivit mer rasistiska beror på tidningar som Eskilstuna-Kuriren och på PK-politikerna som ljugit, Polisens kod #291.
När folk i allmänhet känner sig förda bakom ljuset, läser lögnerna och sedan ser verkligheten så uppstår det ett "vi" och "dem".
Kulturmarxisterna klagar och anklagar svensken för att vara rasister när det är dem själva som är skyldiga till "staye of the nation".

Personligen skyller jag inte på invandraren.
Aldrig.
Det är de kulturmarxistiska politikerna, MSM som fört ett propagandakrig värre än Goebbels samt inte minst av allt det svenska naiva, lata, konformistiska folket som röstat in dessa svenskhatande politiker.

MSM har aldrig brytt sig om eller varit intresserade av baksidorna av den politik de så hårt trycker på för. I deras värld får svensken inte tycka eller ha åsikter om någonting om de idéer MSM torgför, om det sker måste det uppmärksammas i media och det måste framför allt ifrågasättas och utmålas som något mycket märkligt och skadligt.

Tänk att man i dagens Sverige gör hembesök hos människor och hänger ut desamma för att de har haft en annan åsikt än du själv. Fullständigt bisarrt.
Citera
2017-12-09, 10:50
Medlem
Drapåtrissors avatar
Nu börjar tydligen vissa känna sig hotade och sajten har nått ända upp till ministernivå. Kan man få bättre reklam?
http://ekuriren.se/eskilstuna/morgan...ga-pa-riktigt/
Citera
2017-12-09, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Nu börjar tydligen vissa känna sig hotade och sajten har nått ända upp till ministernivå. Kan man få bättre reklam?
http://ekuriren.se/eskilstuna/morgan...ga-pa-riktigt/

Man är oroliga inför valet givetvis. Genom att media tappar kraftigt kommer SD ha helt andra plattformar att jobba med. Den här gruppen dök ju upp bara för ett år sedan. Nu är det knappt 200 000 personer som lär höras i de sociala medierna. Det är en hel liten kampanjorganisation som lär märkas.
Citera
2017-12-09, 13:26
Medlem
Någon slags fortsättning idag, utgår från Mina Dennerts pappa och fortsätter sedan med GangrapeSweden och GranskningSverige.

Verkar som artikeln är låst igen, den gick att läsa ett tag.

https://www.ekuriren.se/sormland/tro...nas-foraldrar/

Arkiverade versionen:

http://archive.is/9XPRM
Senast redigerad av Kri100 2017-12-09 kl. 13:40.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in