Citat:
Ursprungligen postat av
Nordanvindarna
Det är det vanliga gänget, med bland annat den obehaglige Mathias Ståhle.
Det jag aldrig förstått är varför dessa människor (Mathias Ståhle och Anna Hansson främst) driver en så ursinnig islamiseringspropaganda? Sverige ska fyllas med muslimer punkt slut. Och fort ska det gå. Det är bråttom. De svenskar som invänder ska granskas och skoningslöst hängas ut. Enligt Mathias Ståhle och Anna Hansson.
Deras långa och förvirrade artikel (jag antar att de själva ser det som "granskande journalistik") lämnar ett enda intryck: Hur makalöst varma anhängare Mathias Ståhle och Anna Hansson är av Islam och hur de riktigt längtar till varenda gathörn är fyllt med moskéer och böneropen ljuder starkt över stad och land.
Men jag fattar inte varför? Var driver dem? Är de gifta med muslimer? Får de betalt av Saudiarabien? Hur kommer det sig att hatet mot Sverige och det egna folket är så starkt? Vad tror Mathias Ståhle och Anna Hansson att de personligen kommer att vinna på att Sverige förvandlas till ett muslimskt kalifat?
Jag begriper uppriktigt sagt inte.
Någon insatt får gärna förklara ifall orken finns.
Nej, jag är lika oförstående som du. Även om jag inte vet så mycket om just dessa två uppenbara stollar.
Muslimer har blivit en slags symbol och markör för extremvänstern, inom vilken hela Sverige kan sägas tillhöra. Det verkar bygga på att om den nuvarande eliten viker sig det minsta för nationalistiska krafter ligger utrotningslägren runt hörnet och Hitler reser sig ur sin grav. De ser inte de nazistiska och rasistiska grunderna som islam som lära vilar på och islams lömskhet i form av lögnerna som är tillåtet att säga för att främja islam.
MSM är fruktansvärt okunniga om islam, inte insatta i vad islam faktiskt innebär för ett samhälle, och vilken förändring islam påtvingar samhället. För dem är muslimer eviga offer, utsatta och förföljda. I själva verket är muslimer och islam hela världens största problem och de våldsamma, primitiva och förtryckande uttryck islam tar sig överallt.
Men konstigt är det, särskilt när en kvinna så ihärdigt jobbar för islamiseringen av Sverige och verkar anse att muslimer är den bästa uppfinningen för ett modernt land sedan skivat bröd.
Varför är det så viktigt för vänstern att svenska folket gillar islam? Varför får inte folk ha vilken åsikt, offentligt, de vill om islam? Det är varken en plikt eller skyldighet att som svensk och som västerlänning vurma för något så väsensskilt som islam och muslimsk kultur är. Men de vill skrämma oss till tystnad genom att sänka sina drakskepp - statsmedia - över de som vågar gå emot dem. Skjuta alla avvikande åsikter i sank och efteråt skriva svulstiga drapor om yttrandefrihet och demokrati.
Om du inte redan har lyssna när Aron Flam (Dekonstruktiv Kritik-podden) samtalar med Jens Ganman i två poddavsnitt, där tar de upp lite av det som berör detta vi diskuterar nu. Väl värt att lyssna på.