Flashback bygger pepparkakshus!
  • 5
  • 6
2017-12-08, 14:30
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Social norm – ett sociologiskt begrepp för intersubjektiva, allmänt delade, men många gånger underförstådda, regler och förväntningar på beteende som gäller inom en mindre social gemenskap eller i samhället i stort

Finns ingen sådana "intersubjektiva" regler bland kvinnor gällande män som haft sex med andra män. Finns säkerligen heller ingen sådan intersubjektivt medvetande hos män att oj! jag kan inte ha sex med andra män ( om jag nu vill det) för då kommer kvinnor spy på mig.
Intersubjektiva?
Stämmer det att ni har en avdelning som inte gör något annat än hittar på fullkomligt meningslösa ord för saker det redan finns utmärkta ord för?
Är det ett stokastiskt experiment?
Citera
2017-12-08, 14:37
Bannlyst
Du utgår från att feminister är mentalt friska. Det är de inte. De lider av diverse diagnoser såsom ADHD, borderline, narcissism och sociopati. Rationellt tänkande existerar inte för de. De vill härska på deras egna villkor och går över lik för att få det. De skapar även sin antagonist genom att hitta på ett problem så de kan få utlopp för sitt gudskomplex.
Citera
2017-12-08, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
att 63% inte vill bli grupperande enligt heter/bi/ homo ex. säger ingenting om vilken sexualitet de själva nu har (enligt denna begärnsade skala) bara att de inte tycker sig själva passa i denna skala.
Get it?

Vidare nu för tror jag 6.e gången?
JAG SKITER I VILKA INDIVIDUELLA PREFERENSER folk har, vi pratar inte om vad människor går igång på, vi pratar om vilka referenser som åläggs hela beflknignen ( elelr i detta fallet halva)
att leva efter.

Kvinnor har de sista 2000 åren samt i de stora religionerna och även idag tvingats in i oskuldsnormer. Via lagar, via sociala normer, via fysiskt tvång, via hot, via våld, via social kontroll som skuld och skam etc etc.

män (och kvinnor) som står för ovan synsätt, trots att vi idag lever i samhällen där alla vet att män och mäns sexualitet är exakt lika skyldiga i att oönskade barn blir till,
äger en dubbelmoral i denna fråga.

Detta norm system världen över övergår VIDA!!! allt dravel du sitter och försöker få till om att just kvinnor skulle ha en dubbelmoral i det du beskriver
1. de allra flesta kvinnor är heterosexuella (enligt denna vanligaste förenklade skala)
om de därför ev. nu inte gillar ha sex med en homosexuell eller bisexuell man så är det ju ingen dubbelmoral.
2. Det finns sociala normer mot homo och bisexualitet, men inte specifikt normer mot att kvinnor inte ska ha sex med bisexuella män.

om du inte fattar detta, fan så uppenbara, så sorry kan inte hjälpa dig.

Nej, du skiter inte alls i individuella preferenser. Du har till och med i denna tråd kritiserat män som har den individuella preferensen att välja bort kvinnor som inte är oskulder.

1. Hälften av kvinnorna kan attraheras av kvinnor. Alltså är andra hälften heterosexuella (om man räknar bort asexuella och liknande som är försvinnande få). Men betydligt fler än hälften av kvinnorna väljer ju bort män som haft sex med män.
2. Det finns inte några normer specifikt mot att män inte ska ha sex med kvinnor som är icke-oskulder. Som du konstaterade har ju män sex med prostituerade (som man kan anta ej är oskulder) till och med i Saudiarabien. Dock finns i många västländer som USA och Sverige en norm om att manlig bisexualitet är fulare än kvinnlig bisexualitet. Därför väljer många kvinnor bort bisexuella män trots att kvinnor i större utsträckning än kanske någonsin tidigare är icke-heterosexuella. Denna syn på bisexualitet är norm. Kvinnliga popartister kan sjunga om att de kysser tjejer, men Justin Bieber skulle inte kunna sjunga om hur han kysser killar.

Så om nu män som har preferensen att kvinnor ska vara oskuld gör sig till en del av oskuldsnormen som enligt dig förtrycker kvinnor så gör väl kvinnor som har preferensen att män ska vara 100% heterosexuella sig lika mycket till en del av normen att manlig bisexualitet är tabu.

Normen i Väst är att synen på manlig sexualitet är mer binär. Antingen är man hetero eller homo. Medan synen på kvinnlig sexualitet är mer flytande. Därför tror jag knappast att så många som 63% av män hade valt bort en kvinna med samkönade sexuella erfarenheter. Eftersom sådana erfarenheter inte anses göra henne mindre kvinnlig, medan sådana erfarenheter för en man anses göra honom mindre manlig.
Citera
2017-12-08, 23:09
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Feminism --> Jämställdhet och diskriminering
/Moderator
Citera
2017-12-09, 16:31
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Jag personligen tror inte längre på argument i den här eller andra frågor. Kvinnor har ju gjort dubbelmoral och lögner till sin livsfilosofi.

Mainstream media och regeringen är så besatta av frågor som befolkningen inte vill ha. Vi lever i en matriarkal diktatur, med galningar vid rodret. Snart är det bara våldet som återstår. Jag tror att det kommer dit tyvärr. När det gör det är jag väl rustad för det. Ju snabbare den totala kollapsen kommer, desto bättre.

Samhället kan inte överleva utan sina mest produktiva medborgare: vita medelålders män. Svenska kvinnor är ena jävla galningar, och de kommer att gå under.

#vadfanfårjag
#draåthelvete

Word!!!
Ribban för ömsesidig respekt är satt sedan länge.
När klotet börjar rulla fortare kommer det att gå undan. De oansvariga som bär på ansvaret kommer inte att se det komma, då de är fullt upptagna med att uppfinna påhittade kränkningar och räkna upp dessa.
Citera
2018-03-27, 08:14
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Word!!!
Ribban för ömsesidig respekt är satt sedan länge.
När klotet börjar rulla fortare kommer det att gå undan. De oansvariga som bär på ansvaret kommer inte att se det komma, då de är fullt upptagna med att uppfinna påhittade kränkningar och räkna upp dessa.
WordWord!
Juryn är tillbaka med en enhällig dom:
#faråthelvete
Citera
2018-03-27, 23:35
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Sverige är extremt dessvärre. Vet inte hur många ggr jag har försökt få folk att vakna förr tills man sprang in i väggen. Orkar inte. Det är meningslöst i passiv aggressiva Sverige.

Vet inte vad jag ska skriva mer..

Det låter som att du är redo för den slutliga kastreringen. Du inser att ni män lika gärna kan kapitulera, och att det dags att ni knäböjer för oss kvinnor. Låt en bra kirurg kapa din pung och din kuk smärtfritt, och sedan slår du in genitalierna i ett vitt paket med röda snören. Skänk sedan paketet till feministrörelsen.

En kollektiv kapitualtion från svenska män inför H.M Konungen, som sänds på bästa sändningstid i TV.
Citera
2018-03-30, 17:37
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
WordWord!
Juryn är tillbaka med en enhällig dom:
#faråthelvete

Typ!!!
Just den blatanta dubbelmoralen indikerar att de är duktiga idioter, med betoningen vilande tungt på just idioter och det duktiga handlar bara om deras destruktiva signalering.

Sosseriet startade för åratal sedan kommunistiskt numrerade konspiratoriska radikalhoreriklubbar. 8-gruppen, eller någon liknande skit.
Allt pekar på hur de absolut ej blivit radikalidentitets-"power houses".

Summa sumarum... Deras "elit" lyckas bara odla dubbelstandardshoreri, vilken uppenbart helt saknar hållbarhet.
Citera
2018-04-14, 15:24
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2000-talet
Feminister blir ofta väldigt upprörda när en man ej vill ha en tjej som haft sex med många killar innan honom. Det ses av feminister som en "misogyn dubbelmoral" där kvinnor döms hårdare än män för sin sexualitet.

Enligt studier vill dock många kvinnor ej ha en kille som haft sex med killar, trots att dagens moderna kvinnor själva gärna går utanför heteronormen.

Enligt denna studie anser 63 procent av kvinnorna att sexualitet ej passar i kategorier som hetero, homo och bi:

https://www.glamour.com/story/glamour-sexuality-survey

Så många som 47% av kvinnorna har attraherats av kvinnor.

Men samtidigt är det så många som 63% av kvinnorna som ej kan tänka sig dejta en man som haft sex med män.

Varför ser man ej feminister uppröras över att kvinnor väljer bort män med samkönade sexuella erfarenheter, på samma sätt som de upprörs när män väljer bort kvinnor pga deras sexuella historik?

Personligen är jag för att män har rätt att välja bort promiskuösa kvinnor och kvinnor har rätt att välja bort män som ägnat sig åt homosex. Men hade det varit en studie som visar att män tar för sig mer sexuellt än någonsin tidigare samtidigt som 63% av männen ej skulle kunna tänka sig dejta en kvinna som ej är oskuld, då hade varenda feminist kokat över.
Det känns väl som om de siffrorna knappast visar på någon dubbelmoral, utan tvärtom ....
Citera
2025-10-18, 10:56
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Dubbelmoral och preferens, vad är skillnaden?

Tex om en kvinna är kort, kan hon inte vilja ha en man som är lång då endast för att hon är kort?
Om en kvinna har sexleksak, kan hon inte välja bort en man som gillar sexleksaker?
Om en man knullat 10 kvinnor, är det då dubbelmoral att han ska vilja ha en oskuld?
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in