Citat:
Ursprungligen postat av
Rritt
Jag ser inte hur det att visa sig naken (och jämföra sig med, ev. bli retad av) andra flickor i samma ålder skulle hjälpa när det är dags att visa sig naken för en pojke/kille/man? Ok, är heteronormativ nu så triggerwarning möjligen men det är ju så det är för de flesta.
Tror det gör större skillnad i så fall att vara på en vanlig badstrand och verkligen få se att kroppar kan se ut på alla möjliga sätt.
Att folk mobbar och trakasserar klasskompisar i duschen tycker jag nästan är lägsta versionen av mobbning. Tror tyvärr det förekommer både bland flickor och pojkar. Idioter finns det alltid.
Grejen jag syftar på kontra stranden är just att se folk nakna. Jag tror många unga idag, värre än förr, har komplex för sina kroppar. Men vem jämför man sig med egentligen? Om jag skäms för hur jag ser ut naken, alltså helt naken, trots att jag ser helt normal ut. Varför skäms jag? Antagligen för att jag jämför mig själv med oresonabla mål. Får jag se att andra kan vara smygfeta, ha mindre bröst/snopp, något stort ärr, hudproblem eller annat så ser jag att världen är som den är. Inte det överdrivna som i porr eller perfekta som i filmer/serier.
Att se folk halvnakna på stranden är givetvis också viktigt. Det kanske är olika från person till person, men har man svårt att visa sig naken för vissa personer kan det vara svårt även för en partner. Behöver givetvis inte alltid vara så, men tror det är en klar fördel att lätt kunna visa sig naken i romantiska/sexuella sammanhang kontra att helst vilja slippa det.