• 1
  • 2
2017-12-06, 23:54
Medlem
När jag gick i skolan duschade alla efter gympan. Är det inte så lägre?
Ni som gått i skolan den senaste tiden, stämmer detta? Varför dusharna man inte?
Citera
2017-12-07, 00:03
Citat:
Ursprungligen postat av gusteng
När jag gick i skolan duschade alla efter gympan. Är det inte så lägre?
Ni som gått i skolan den senaste tiden, stämmer detta? Varför dusharna man inte?
Tror yngre barn duschar utan att bry sig. När man är i puberteten är det värre då folk börjar jämföra sig med varandra. Osäkerhet. Är dock 30 så var länge sedan jag hade skolidrott.
Citera
2017-12-07, 00:12
Medlem
Kuypers avatar
När jag gick i skolan för ca 5 år sedan så hade vi ingen idrott överhuvudtaget och därför inte heller någon duschning.
Citera
2017-12-07, 00:16
Bannlyst
Jag duschade aldrig efter gympan, jag bytte sällan om heller för jag deltog nästan aldrig aktivt. Stod mest och sköt bandybollar på övriga klasskamrater.
Citera
2017-12-07, 00:24
Medlem
Du kommer inte tro vad du läser här men när jag gick i idrott så tog klasskamraterna fram kuken och la dem bredvid varandra! Var det någon som sades hade en fet jävel så samlades alla i en ring medan han tog fram sin och väldigt blygsamt "nää den är inte alls störst"...

Vem vill duscha i ett sådant rum? Man tar sin väska och går så fort som möjligt, har man tur så är idrott det sista på dagen och man får chansen att duscha hemma istället.

Citera
2017-12-07, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sipofa
Du kommer inte tro vad du läser här men när jag gick i idrott så tog klasskamraterna fram kuken och la dem bredvid varandra! Var det någon som sades hade en fet jävel så samlades alla i en ring medan han tog fram sin och väldigt blygsamt "nää den är inte alls störst"...

Vem vill duscha i ett sådant rum? Man tar sin väska och går så fort som möjligt, har man tur så är idrott det sista på dagen och man får chansen att duscha hemma istället.

Så för att några fjantar hade kukmätartävling så valde du att lukta svett? Bara för att kuken är liten behöver väl inte självförtroendet vara det?
Citera
2017-12-07, 00:35
Medlem
På min skoltid, mellan -85 och -94 var det nästan lag på att duscha. Men sanningen är den att oftast var man mer svett efter att ha gått/sprungit/cyklat till/från skolan, framförallt om det var lite varmare ute.

På idrotten där stod man mest och snackade med kompisar. Svett blev man sällan. Då var man mer svett på rasten när man lekt.
Citera
2017-12-07, 00:42
Medlem
Tänker mig att det kan skett en förändring i.om att alla numera har en kamera med direktuppkoppling till diverse sociala medier i fickan.

Diskuterade detta med några elever jag hade för några år sedan och många upplevde obehag att visa sig naken/duscha inför andra just pga risken att bli fotad.
Citera
2017-12-07, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
Så för att några fjantar hade kukmätartävling så valde du att lukta svett? Bara för att kuken är liten behöver väl inte självförtroendet vara det?
Duschade ändå, men slutade göra det när idrotten flyttades till slutet av dagen.

Om någon väljer att lukta svett över det så är det förståeligt, det hela var ganska bögigt faktiskt. Men att tillägga så hade det en ganska schysst ton, ingen hoppade på någon som inte ville vara med i kukexpeditionen. Men det hela var ganska illa ändå...
Citera
2017-12-07, 00:46
Medlem
När jag gick högstadiet (2010-2014) duschade ingen av oss tjejer. I mellanstadiet duschade typ alla utom jag, bara för att ''ledaren'' i gänget tyckte att man skulle det.

Killarna i min högstadieklass duschade inte heller för att det var ''bögigt''

Då jag hatade idrott så bestod de lektionerna av att jag mest satt på bänken, för det mesta ej ombytt, så jag har aldrig ansett mig behöva duscha. En gång vann jag t o m en ''killerboll''-match pga min inaktivitet, stod i ett hörn och ingen tänkte ens på att försöka träffa mig.
Citera
2017-12-07, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sipofa
Duschade ändå, men slutade göra det när idrotten flyttades till slutet av dagen.

Om någon väljer att lukta svett över det så är det förståeligt, det hela var ganska bögigt faktiskt. Men att tillägga så hade det en ganska schysst ton, ingen hoppade på någon som inte ville vara med i kukexpeditionen. Men det hela var ganska illa ändå...

Du behövde väl inte bry dig om omogna kukmätare? Tycker själv det är märkligt hur mycket "bögigt" som skedde i omklädningsrummet under högstadiet. Klassens nötter (som trodde sig vara "coola" medan alla drev med dem) sprang runt och daskade sina kukar mot varandra, runkade bulle och fan vet allt. Aldrig förstått detta beteende, men om du likt "de normalare" i min klass kunde stå utanför, vad är då problemet? Du behövde väl varken titta på eller delta? Efter ett idrottspass ska ju svetten rinna och då bör man nog tilltalas av en dusch... Kukmätartävling i bakgrunden eller ej...
Citera
2017-12-07, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KrasnajaLuna
När jag gick högstadiet (2010-2014) duschade ingen av oss tjejer. I mellanstadiet duschade typ alla utom jag, bara för att ''ledaren'' i gänget tyckte att man skulle det.

Killarna i min högstadieklass duschade inte heller för att det var ''bögigt''

Då jag hatade idrott så bestod de lektionerna av att jag mest satt på bänken, för det mesta ej ombytt, så jag har aldrig ansett mig behöva duscha. En gång vann jag t o m en ''killerboll''-match pga min inaktivitet, stod i ett hörn och ingen tänkte ens på att försöka träffa mig.

Det är en självklarhet att duscha efter idrott eller träning.Förstår inte ens varför denna tråd finns.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in