Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-01-17, 22:36
  #1
Medlem
Citat:
tim_hedlund bannlyst

Orsak: Upprepade brott mot moderatorregler.

admin
1. Vilka är dessa moderatorregler?

Jag vet bara ett fall där tim hedlund läckt ut info från outlaw (en berättelse som publicerades på ett annat forum).
2. Vad innebär det att han begått upprepade brott mot reglerna?

3. Vad hände efter första regelbrottet?
2006-01-17, 23:33
  #2
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .LA.
1. Vilka är dessa moderatorregler?

Jag vet bara ett fall där tim hedlund läckt ut info från outlaw (en berättelse som publicerades på ett annat forum).
2. Vad innebär det att han begått upprepade brott mot reglerna?

3. Vad hände efter första regelbrottet?

När man blir moderator tillkommer ett flertal regler som inte andra användar har, en av dessa är att det som skrivs i Outlaw stannar där. När detta upptäcktes, så avsattes tim_hedlund som moderator. Han fick dock vara kvar som användare. När han sedan upprepade gånger citerade Outlaw igen - trots tillsägelse, och dessutom flera gånger citerade medvetet felaktigt, så har han förlorat sin rätt att vara på det här forumet.

admin
2006-01-18, 08:27
  #3
Medlem
Tack för snabbt svar.
2006-01-18, 20:56
  #4
Medlem
kurrecs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
När man blir moderator tillkommer ett flertal regler som inte andra användar har, en av dessa är att det som skrivs i Outlaw stannar där. När detta upptäcktes, så avsattes tim_hedlund som moderator. Han fick dock vara kvar som användare. När han sedan upprepade gånger citerade Outlaw igen - trots tillsägelse, och dessutom flera gånger citerade medvetet felaktigt, så har han förlorat sin rätt att vara på det här forumet.

admin

Men att citera felaktigt borde väl rent tekniskt inte vara att betrakta som ett brott mot outlaw hysch-hyschet?
2006-01-18, 21:27
  #5
Medlem
Sernes avatar
Jag ifrågasätter inte det riktiga i att Tim bannades, han hade kunnat slängas ut av vilken anledning som helst, Admin bestämmer.
Vad jag kan tycka är åtminstone lite uppseendeväckande är att någon bannades för något han skrev i ett annat forum än Flashback, något som inte var korrekta citat från outlaw, när han användande ett annat nick än det han använde här.

Jag förmodar att någon haft möjlighet att bekräfta att det verkligen är samma person (erkänanden i pm, gemensamma ip etc) annars öppnar sig oanade möjligheter för oss användare att misstänkliggöra och banna ut vilken moderator som helst
2006-01-20, 13:48
  #6
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Serne
Jag ifrågasätter inte det riktiga i att Tim bannades, han hade kunnat slängas ut av vilken anledning som helst, Admin bestämmer.
Vad jag kan tycka är åtminstone lite uppseendeväckande är att någon bannades för något han skrev i ett annat forum än Flashback, något som inte var korrekta citat från outlaw, när han användande ett annat nick än det han använde här.

Jag förmodar att någon haft möjlighet att bekräfta att det verkligen är samma person (erkänanden i pm, gemensamma ip etc) annars öppnar sig oanade möjligheter för oss användare att misstänkliggöra och banna ut vilken moderator som helst

Sekretessen gäller, oavsett hur informationen sprids (MSN, ICQ, chat eller andra forum). Dessutom så har tim lämnat ut uppgifter även via Flashback, efter tillsägelse.

admin
2006-01-21, 23:34
  #7
Medlem
tomibollen_2s avatar
Rent teoretiskt, om en moderator sprider information om en användare till
polisen, skulle Flashback då kunna stämma den moderatorn?
2006-01-21, 23:48
  #8
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomibollen_2
Rent teoretiskt, om en moderator sprider information om en användare till
polisen, skulle Flashback då kunna stämma den moderatorn?

Näe.

admin
2006-01-21, 23:48
  #9
Administrator
admins avatar
Grundfrågan är dessutom besvarad, så jag låser den här tråden nu.

admin

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback