Citat:
Ursprungligen postat av
pollenper
Hur mycket tycker du att överordnade får använda sin makt?
Drar du gränsen någonstans, klämma lite på brösten, eller säga att du har ingen karriär här om du klagar på mina sexinviter.
Ska det vara tillåtet att gnälla när chefen klämmer på en?
Vi har lagar som reglerar vad som är brottsligt i Sverige, följer man dom så brukar det inte vara så stora problem.
Men #metoo som pågår just nu lyfter tyvärr fram saker som inte är övergrepp eller våldtäkter.
Detta gör att många grova övergrepp försvinner i mängder av nonsens som "hans ben kom väldigt nära mitt".
Övergrepp är ett stort problem i samhället och på arbetsplatser, detta beror inte på att våra lagar är dåliga utan på att många övergrepp aldrig anmäls eller är svåra att bevisa.
Bästa sättet att få slut på skiten är att alltid anmäla övergreppen, även om det inte leder till fällande dom så kommer dom personer som begår övergrepp tänka sig för även om det inte är just dom som anmälts...så jävla kul är det inte att hamna i tingsrätten.
Tittar man på vad som hänt på Dramaten och filmindustrin så är det självklart fel att en kvinna skall behöva hoppa i säng för att få en roll, idag hör vi många som berättar om detta i #metoo men att det blivit på det sättet är dessa kvinnor delaktiga i...dom har hoppat i säng för att få huvudroller och bli stjärnor.
Största offren på Dramaten är dom kvinnor som vågat säga nej och på det sättet förbigångna av andra som tagit sängvägen till toppen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Snarare vad sexister, antifeminsiter och rasister gör..
och gjort genom hela vår nutida historia.
placerar människor i fack där man bestämt vad detta fack ska innebära...
fack: kvinna....= ta hand om mina skitiga sockor, barn och hushåll gratis
vara underordnad, "känslosam" "klen" "sämre på allt" samt sexobjekt precis hela tiden jag önskar detta.
Fack: svarta =
Fack: Invandrare =
Fack: muslimer =
Behöver jag fortsätta?
Delar vi inte alla in folk i fack?
Fack: sexister
Fack: antifeminister
Fack: rasister
Fack: kommunister
Fack tokfeminister
Du får gärna placera folk i vilket fack du vill, största problemet med att placera folk i fack är att efter ha placerat någon i rasistfacket eller feministfacket så anser man att detta räcker för att den man debatterar emot saknar trovärdighet eller är så vidriga att man inte behöver bemöta dom i sak.
Så istället för en konstruktiv debatt får vi pajkastning och skyttegravskrig där ingen lyssnar på argument eller fakta.