2017-12-06, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Det är vad vänstern gör, placerar människor i små fack och bemöter dem på den grunden snarare än att bemöta dem på deras egna ord.

Är du man hamnar du i ett fack och är ansvarig för vad andra män gör, är du dessutom en vit man så sitter du på någon sorts makt du inte gjort dig förtjänt av och förtjänar bara spott och spä.

Sen har de mage att kalla andra för rasister och sexister...

Måste vara en väldigt snäv och enkel världsbild man har.

Alla som är emot mig är det för att dom hatar mig och vill inte att jag ska få ta plats buhu!
Citera
2017-12-06, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Snarare vad sexister, antifeminsiter och rasister gör..
och gjort genom hela vår nutida historia.

placerar människor i fack där man bestämt vad detta fack ska innebära...

fack: kvinna....= ta hand om mina skitiga sockor, barn och hushåll gratis
vara underordnad, "känslosam" "klen" "sämre på allt" samt sexobjekt precis hela tiden jag önskar detta.

Fack: svarta =
Fack: Invandrare =
Fack: muslimer =

Behöver jag fortsätta?

Jag är rasist och antifeminist men jag kategoriserar inte människor i fack.

Tex är jag mycket väl medveten om att dom allra flesta invandrare inte våldtar osv. Men däremot så ser jag att dom är högt överepresenterade och talar vi om gruppvåldtäkter så snackar vi 99% av dom begås utav invandrare.

Detta gör att jag inte vill ha invandring, för jag vet ju inte hur man ska kunna veta vilka det är som våldtar innan dom kommer in. Och det var ju betydligt bättre innan så varför inte gå tillbaka till det?

Men du som föredrar dessa våldtäkter och inte kategoriserar människor du kan väl förklara för mig hur vi ska ta itu med detta problem kring att invandrare är högt överrepresenterade inom våldtäkter och särskilt gruppvåldtäkter.

Men jag gissar på att du inte ens vågar ta i denna fråga för du har inga bra svar, förutom att kalla mig rasist och sätta mig i ett fack.
Citera
2017-12-06, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skamligt

Tex är jag mycket väl medveten om att dom allra flesta invandrare inte våldtar osv. Men däremot så ser jag att dom är högt överepresenterade och talar vi om gruppvåldtäkter så snackar vi 99% av dom begås utav invandrare.

Detta gör att jag inte vill ha invandring, för jag vet ju inte hur man ska kunna veta vilka det är som våldtar innan dom kommer in. Och det var ju betydligt bättre innan så varför inte gå tillbaka till det?

Men du som föredrar dessa våldtäkter och inte kategoriserar människor du kan väl förklara för mig hur vi ska ta itu med detta problem kring att invandrare är högt överrepresenterade inom våldtäkter och särskilt gruppvåldtäkter.

Men jag gissar på att du inte ens vågar ta i denna fråga för du har inga bra svar, förutom att kalla mig rasist och sätta mig i ett fack.

Jiss...

själva begreppet rasist, innebär att du gör "fack" av någon tillhörande en annan ras.
och du startar hela inlägget med att kalla dig själv rasist....för att avsluta med att anklaga mig för att kalla dig för rasist...

tjena...

Män som grupp är avsevärt mycket MER överrepresenterade inom allt möjligt skit än gruppen invandrare...men? är du för att män ska få lov existera i Sverige?
Kvinnor har ju ingen aning m vilken man som kommer våldta.
Citera
2017-12-06, 19:51
Medlem
Det är faktist lite komiskt hur det är sån hets kring #metoo

Men när det gäller den brutala ökningen av våldtäkter och framförallt gruppvåldtäkter och andra sexualbrott som ökat i takt med vår massinvandring är det helt tyst i media.

Jag bor nära ett invandrarområde där det begåtts ett flertal dödsskjutningar.

För inte så länge sen blev en neger ihjälskjuten 50 meter ifrån där jag bor. Kan se dödsplatsen ifrån min dörr.

Måste säga att jag inte går igenom det området på nätter.

Detta är liksom det nya Sverige som alla feminister vurmar för, man undrar lite var dom lever, i vilken värld det är dom befinner sig.
Citera
2017-12-06, 19:52
Medlem
Citat:
Jiss...

själva begreppet rasist, innebär att du gör "fack" av någon tillhörande en annan ras.
och du startar hela inlägget med att kalla dig själv rasist....för att avsluta med att anklaga mig för att kalla dig för rasist...

tjena...

Män som grupp är avsevärt mycket MER överrepresenterade inom allt möjligt skit än gruppen invandrare...men? är du för att män ska få lov existera i Sverige?

Jag hade inte haft något emot om alla kvinnor ville leva ifred i ett eget samhälle. Det är upp till er.
Citera
2017-12-06, 19:58
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Hur mycket tycker du att överordnade får använda sin makt?
Drar du gränsen någonstans, klämma lite på brösten, eller säga att du har ingen karriär här om du klagar på mina sexinviter.
Ska det vara tillåtet att gnälla när chefen klämmer på en?
Vi har lagar som reglerar vad som är brottsligt i Sverige, följer man dom så brukar det inte vara så stora problem.
Men #metoo som pågår just nu lyfter tyvärr fram saker som inte är övergrepp eller våldtäkter.
Detta gör att många grova övergrepp försvinner i mängder av nonsens som "hans ben kom väldigt nära mitt".
Övergrepp är ett stort problem i samhället och på arbetsplatser, detta beror inte på att våra lagar är dåliga utan på att många övergrepp aldrig anmäls eller är svåra att bevisa.
Bästa sättet att få slut på skiten är att alltid anmäla övergreppen, även om det inte leder till fällande dom så kommer dom personer som begår övergrepp tänka sig för även om det inte är just dom som anmälts...så jävla kul är det inte att hamna i tingsrätten.

Tittar man på vad som hänt på Dramaten och filmindustrin så är det självklart fel att en kvinna skall behöva hoppa i säng för att få en roll, idag hör vi många som berättar om detta i #metoo men att det blivit på det sättet är dessa kvinnor delaktiga i...dom har hoppat i säng för att få huvudroller och bli stjärnor.
Största offren på Dramaten är dom kvinnor som vågat säga nej och på det sättet förbigångna av andra som tagit sängvägen till toppen.
Citat:
Snarare vad sexister, antifeminsiter och rasister gör..
och gjort genom hela vår nutida historia.

placerar människor i fack där man bestämt vad detta fack ska innebära...

fack: kvinna....= ta hand om mina skitiga sockor, barn och hushåll gratis
vara underordnad, "känslosam" "klen" "sämre på allt" samt sexobjekt precis hela tiden jag önskar detta.

Fack: svarta =
Fack: Invandrare =
Fack: muslimer =

Behöver jag fortsätta?
Delar vi inte alla in folk i fack?
Fack: sexister
Fack: antifeminister
Fack: rasister
Fack: kommunister
Fack tokfeminister

Du får gärna placera folk i vilket fack du vill, största problemet med att placera folk i fack är att efter ha placerat någon i rasistfacket eller feministfacket så anser man att detta räcker för att den man debatterar emot saknar trovärdighet eller är så vidriga att man inte behöver bemöta dom i sak.
Så istället för en konstruktiv debatt får vi pajkastning och skyttegravskrig där ingen lyssnar på argument eller fakta.
Citera
2017-12-06, 19:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Skit i din syster??
Du är lite kryptisk må jag säga.
Å du nämner logik.

En logisk åtgärd när man har svårt med minnet och vill hålla en dialog här meningsfull vore att 'back-tracka' när man tycker det blir kryptiskt..

Prova det.
Citera
2017-12-06, 20:00
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skamligt

Sätt mig inte i något fack, nä inte alls.
Sen kommer du med en hel chiffonje full med lådor.
Citera
2017-12-06, 20:05
Medlem
Citat:
Jiss...

Så med andra ord, eftersom jag inte kategoriserar människor i fack är jag inte rasist enligt dig?

Jag avslutade inte med att anklaga dig för att kalla mig rasist.

Jag avslutade med att du inte kommer kunna bemöta min sakfråga med något annat än att kalla mig rasist.

Förstår du skillnaden?
Citera
2017-12-06, 20:06
Medlem
Citat:
Jiss...

tjena...

Fan, det är svårt att veta om du är som prakjakt eller inte ibland. Om inte kanske du borde skriva mindre för att uppnä mer.

edit: (Eller så är jag för dum)
Citera
2017-12-06, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
Delar vi inte alla in folk i fack?
Fack: sexister
Fack: antifeminister
Fack: rasister
Fack: kommunister
Fack tokfeminister

Du får gärna placera folk i vilket fack du vill, största problemet med att placera folk i fack är att efter ha placerat någon i rasistfacket eller feministfacket så anser man att detta räcker för att den man debatterar emot saknar trovärdighet eller är så vidriga att man inte behöver bemöta dom i sak.
Så istället för en konstruktiv debatt får vi pajkastning och skyttegravskrig där ingen lyssnar på argument eller fakta.

Hej pungsparken...

jo men skilj på varför/ hur och orsak.

att skilja på åsikter....du tillhör "facket" socialdemokrat och du moderat..
eller rasist eller antirasist
är ju inte så felaktigt som
skilja på svarta och vita ex. via massa fördomsfullt skit = rasism.

Jag diskuterar med rasister dagligen på detta forum. Att jag gravt föraktar deras ståndpunkter är ju en sak jag är helt berättigad till att göra. Sitta och kränka dem via trams/ personangrepp/ hat är det däremot inte.
Citera
2017-12-06, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hodde
Fan, det är svårt att veta om du är som prakjakt eller inte ibland. Om inte kanske du borde skriva mindre för att uppnä mer.

edit: (Eller så är jag för dum)

översätt prakjakt tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in