Citat:
ja visst hörredu...är jag som skrev den där vetenskapliga artikeln jag länkade dig,... och BARA jag och min "tolkning" som anser att fåglar är vår tids dinos.
Ditt problem är att du vet så lite om dessa saker så du verkar tro att dinosaurier är 1 art.
Skärp dig. Dinosaurier var massa arter, varav de flesta dog ut, men alltså inte alla, så som du påstod.
memetik är evolutinens principer på samhället/ kulturer.
Och kul, nu är då så desperat så nu tar du till mitt tidigare argument.
patriarkat är också en "flämtning" i mänsklighetens historia, för vi kan inte se så vidare långt tillbaka, och det vi kan se....talar ett annat språk.
Förstår du ens att så länge människan har funnits, finns och kommer finnas så kommer du ha en
maktkamp mellan individer, grupper, där kön ingår. Sen kan vi namnge detta som: feminism/ religion etc etc. men du kommer alltid ha en maktkamp mellan olika intressen som i mänsklighetens fall mynnar ut i lika "trosatser" "normsystem" kring kön ex.
Med andra ord när vår förhistoriska anmoder "Lucy" protesterade mot att bli våldtagen ex. och gick till gruppen för att hävda sin rätt, hur hon nu gjorde detta, slippa ha "Joe" flåsande efter sig ständigt och jämnt när hon skulle ut och plocka larver och de andra honorna bildade sida med henne....så har du feminism.
När någon hane eller flera....sen blev sur över att honorna var så förbannade och visade misstänksamhet mot hans närmanden och gick till gruppen för att försöka få honor att hålla käften och mer bredvilligt och snällt ställa upp på sex med just honom....så har du antifeminism.
Vidare det DU på tror på bygger på denna föreställning om skillnader mellan könen, som ofelbart leder till just motsättningar, förr eller senare. Knappast det jag tror på.
Vi kommer aldrig komma någonstans i denna debatt, och jag är också rätt likgiltig, ren dumhet går inte att debattera emot, för den fattar aldrig ens när den är överbevisad för länge sen, eller när dens små teorier svävar i det blå utan fast förankring i något annat än ett mycket litet hålrum mellan två öron.
så du får tro på vad fan du vill....
Ditt problem är att du vet så lite om dessa saker så du verkar tro att dinosaurier är 1 art.
Skärp dig. Dinosaurier var massa arter, varav de flesta dog ut, men alltså inte alla, så som du påstod.
memetik är evolutinens principer på samhället/ kulturer.
Och kul, nu är då så desperat så nu tar du till mitt tidigare argument.
patriarkat är också en "flämtning" i mänsklighetens historia, för vi kan inte se så vidare långt tillbaka, och det vi kan se....talar ett annat språk.
Förstår du ens att så länge människan har funnits, finns och kommer finnas så kommer du ha en
maktkamp mellan individer, grupper, där kön ingår. Sen kan vi namnge detta som: feminism/ religion etc etc. men du kommer alltid ha en maktkamp mellan olika intressen som i mänsklighetens fall mynnar ut i lika "trosatser" "normsystem" kring kön ex.
Med andra ord när vår förhistoriska anmoder "Lucy" protesterade mot att bli våldtagen ex. och gick till gruppen för att hävda sin rätt, hur hon nu gjorde detta, slippa ha "Joe" flåsande efter sig ständigt och jämnt när hon skulle ut och plocka larver och de andra honorna bildade sida med henne....så har du feminism.
När någon hane eller flera....sen blev sur över att honorna var så förbannade och visade misstänksamhet mot hans närmanden och gick till gruppen för att försöka få honor att hålla käften och mer bredvilligt och snällt ställa upp på sex med just honom....så har du antifeminism.
Vidare det DU på tror på bygger på denna föreställning om skillnader mellan könen, som ofelbart leder till just motsättningar, förr eller senare. Knappast det jag tror på.
Vi kommer aldrig komma någonstans i denna debatt, och jag är också rätt likgiltig, ren dumhet går inte att debattera emot, för den fattar aldrig ens när den är överbevisad för länge sen, eller när dens små teorier svävar i det blå utan fast förankring i något annat än ett mycket litet hålrum mellan två öron.
så du får tro på vad fan du vill....
Ja, det är fortfarande bara din tolkning. Du har länkat till samma sak hela tiden om att fåglar utvecklats från en grupp dinosaurier. De senare är fortfarande utdöda. Begriper du inte att INGA arter någonsin kan sägas ha dött ut om man ska resonera som du? Alltid finns det ju något DNA kvar i någon form. Jag har förövrigt aldrig skrivit att dinosaurier var en art, feministåsna. Mina kunskaper i biologi är fullständigt överlägsna dina.
Du påstod att evolution inte har något med feminism att göra och då fick du ditt eget argument ”memetik” rakt i nyllet. Det kallas fullträff, stumpan.
Jaså, patriarkat har inte funnits så länge? Även om du vill fortsätta fantisera om ett ”jämlikt” jägar-och samlar samhälle så talar vi om 10000 år av patriarkat. Var är dina matriarkat? Jo, några få isolerade stenåldersfolk här och var i världen som dessutom håller på att försvinna.
Heja Karl Marx. Du är en sådan inbiten kommunist att det är komiskt, Merapa. Men tyvärr, Marx hade fel om så gott som allt och inte minst den materialistiska historieskrivning du ger uttryck för. Den kamp som existerat historiskt om resurser är mellan arter, folk och stammar. Så har människan varit organiserad för att överleva.
Jag bygger på evolutionsbiologiska skillnader med upp till flera miljoner år på nacken. Vetenskapligt bevisade i studie efter studie dessutom. Att könsskillnader implicerar konflikt är något som bara finns i din kommunisthjärna. Människan har överlevt historiskt för att könen kompletterat varandra, inte bekämpat varandra.
Du är för korkad, okunnig och inbilsk för att ens fatta hur du förnedrar dig själv intellektuellt gång på gång. Enda anledningen till att jag ödslar tid på en kacklande feministhöna som du är för att exponera dig för den bluff du är. Bara det att du systematiskt klamrar dig fast vid evolutionära ”losers” för att motivera din feminism visar ju hur dödsdömda du och dina gelikar är i längden.
Vad tror du att riktig makt är egentligen, Merapa? Något ni feminister ”får”? Tillåt mig hånle. Men den krassa verkligheten och naturens lagar kommer du att få känna på när det vänstervridna fuskbygget Sverige trillat över stupet och kampen om resurserna verkligen börjar. Då om inte annat kommer du att bli varse vad riktig makt är och alltid varit.