2017-12-09, 10:09
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heropsychodreamer
Du hittade tre fel av tio och det var "inte många rätt"? Är inte Stephanie ett kvinnonamn?
Tre fel av de tre jag kontrollerade .
De övriga var det svårt att gissa vad du egentligen avsåg med .
Hur söker man efter relevanta fakta kring " Några av dom viktigaste framstegen i telekommunikation," ?

De tre uppfinningar jag undersökte kunde jag inte påstå var "kvinnliga uppfinningar " , det närmast var väl kevlar som togs fram av ett team där Stephanie och Herbert var de mest kända medlemmarna .

Om jag och mina kollegor tillsammans ritar och tillverkar en fabrikslinje , är det "min" linje då ?
I mina ögon är det teamet som ska ha äran av arbetet , inte enskilda personer .

Myten om Ada Lovelace har väl debunkats nog många gånger redan .
Googla på Charles Babbage eller Menabrea då förstår du vad jag menar .
Citera
2017-12-09, 10:34
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Ta och bevisa för mig att män använder logik och fakta när de väljer en ny bil.
Är du på riktigt på den nivån?
Ok, den här är inte så svår faktiskt.
Logik och fakta?

Tror du de väljer bil anpassat för deras eget tänkta användningsområde?
Tror du att de valt drivmedlet de vill köra på?
Tror du att de vet hur mycket den förbrukar?
Tror du att de tagit reda på vad det kommer att kosta att äga den?
Tror du att de frågar efter garantier innan de skriver på?

Där har du fem exempel på logiska och faktafrågor varje man frågar sig innan de köper en bil.
En ny bil kostar ju trots allt åtskilliga hundra tusen kronor, så man måste nästan vara korkad eller kvinna för att inte ta reda på fakta före. Men stilla gärna min nyfikenhet, hur gör du när du köper bil?
Jag vill ha en röd?
Citera
2017-12-09, 10:57
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Logik och fakta?

Där har du fem exempel på logiska och faktafrågor varje man frågar sig innan de köper en bil.
En ny bil kostar ju trots allt åtskilliga hundra tusen kronor, så man måste nästan vara korkad eller kvinna för att inte ta reda på fakta före. Men stilla gärna min nyfikenhet, hur gör du när du köper bil?
Jag vill ha en röd?

Jag hade en klasskamrat under skoltiden vars familj var ohemult förmögen , när hon tagit körkort skulle hon ut med sin pappa och få en fabriksny bil i present .

När vi dagen efter frågade vad hon köpt blev svaret : - en blå .
Hon visste inte märke eller modell men den var "söt och hade en snygg färg " .
Citera
2017-12-09, 11:24
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sealstryper
Jag hade en klasskamrat under skoltiden vars familj var ohemult förmögen , när hon tagit körkort skulle hon ut med sin pappa och få en fabriksny bil i present .

V.S.V
Citera
2017-12-09, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heropsychodreamer
Det är Ada Lovelace jag pratar om och det ska givetvis vara the first computer algoritm. Men jag är glad att du hittade ett slarvfel så snabbt så du slapp förhålla dig till ännu ett krossade slag mot din världsbild. Det var väl skönt?

Men nu var hon ju inte först så vi kan ju kanske glömma det?
Citera
2017-12-09, 16:30
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macatho
Men nu var hon ju inte först så vi kan ju kanske glömma det?
Hon var varken först eller relevant för dagens datorer, så Ada får nog mest betraktas som en fis med hallondoft, för datorvärlden idag.
Citera
2017-12-09, 17:11
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Skärp dig, det finns en alldeles självklar fördel (och därför logik i att göra det) i att kunna visa känslor och kommunicera med känslor, just därför som planetens mest socialt intelligenta varelser inkl. människor just har denna förmåga.
Hade där inte funnits en fördel i detta så hade evolutionen inte sållat fram denna förmåga.

nej det jag citerade:

"The study found that parts of the frontal lobe, responsible for problem-solving and decision-making, and the limbic cortex, responsible for regulating emotions, were larger in women [source: Hoag]."

var just de områden som man påvisat vara större hos kvinnor i frontalloben...
ntera en gång till det fetade och läs nu vänligen långsamt.

Det va rinte frågan, frågan var kan du bevisa att kivnnor äger sämre logisk förmåga....och nej det kan itne din länk, eller du, bevisa..

Matematik är inte ALL logik bara en speciell del av den, alltså dålig bevisning för att män är mer logiska, ok? du behöver även logik för att hantera språk, (och där är bevisat kvinnor duktigare) planering, tänka kring genusvetenskap ex. bara för att ta några exempel så?

"not significantly larger" betyder just detta inte att den är lika stor.

Hur kommer det sig att en rad psykiska åkommor är vanligare hos män bland annat psykopati ex.?

Känsloliv är itne enbart vara lessen...det är en rad lika känsllägen..så bara dumt dra slutsatser baserat på endast en känsla och/ eller en psykisk sjukdom att kivnnor därför skulle vara mer känslostryda...
Går du med på at män är mer stryrda av sin sexualitet, dvs KÄNSLAN kåthet?
Vad gör du med den kunskapen?

Nej det verkar dock vara av otrolig vikt att förneka likheter mellan könen hos din sort.
Ivern att ständigt försöka få det till att män ska var överlägsna i allt (som man tycker är överlägset...hade man i morgon dag dock på något sätt kommit fram till att känslor är överlägset tänkande kontra logik av någon anledning så hade sånna som du direkt svängt.)
men nu lever vi i ett samhälle som haft lång tradition av att prioritera just logiken över känslan och därför sitter sånna som du här och förvandlar allt du läser i saken till mäns fördel.

Nu är faktan den att det går förmodligen knappt särskilja vår förmåga tänka logiskt med den att tänka med känslor, dessa två är så intergrerade förmågor hos människan och förmodligen båda absolut nödvändiga för vår existens, så det blir löjliga försök från början och ännu löjligare att uppvärdera det ena och nedvärder det andra.
Vi kan inte enligt många forskar i saken ens tänka utan känslor.
och känslor är "ur" logikens språk.

Borde du fundera på ( om du nu har något att fundera med)
här håller jag för en gångs skull inte med dig.
Du skrev
Citat:
men nu lever vi i ett samhälle som haft lång tradition av att prioritera just logiken över känslan
Vetenskap och teknik följer ofta st logiska lagar, men samhällsbyggnad, nä.

Politiken strävar åt olika håll, varje parti följer kanske sin egen logik, så de använder ju inte samma.
Brott o straff. flera partier jobbar varje valkampanj med öka straffen.
Det är ju logiskt om man tror att man vinner väljare men vetenskapen ger inget stöd för att ökade straff är bra.
Det logiska borde ju vara att få fast missdådarna och lagföra innan man gapar om högre straff.
Narkotikapolitiken i sverige är helt byggd på känslor, (knark är bajs)

Logiken, som var, med att hålla kvinnor från arbetsmarknaden, vems logik var det?
Citera
2017-12-09, 18:47
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Logik och fakta?

Jag vill ha en röd?
Hur kommer det sig att karlar oftast kör dyra och stora bilar medans hustrun tar bussen eller en liten japan?
Ja, nu de sista åren har stora suvar blivit populära även hos kvinnor.

Jag tro att de flesta studerar egenskaperna hos en bil innan köp.
Sen utvidgar han användningsområdet, snabba omkörningar, så spräcker vi budgeten bara lite.

Eller som min rika kompis.
MM, här åker man fint. ny bil för 800k. hans fru kör en bil för halva priset.
Citera
2017-12-09, 18:57
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sealstryper

Något mer , men inte mycket vet jag om min bil.
Ännu efter ett år vet jag inte om den är försedd med turbo eller ej.
Jag kan inte däcksdimensioner och jag vet inte vad den ska ha för olja.
Det får VW fixa när dom tycker det är dags.
Citera
2017-12-09, 19:59
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
här håller jag för en gångs skull inte med dig.
Du skrev
Vetenskap och teknik följer ofta st logiska lagar, men samhällsbyggnad, nä.

Politiken strävar åt olika håll, varje parti följer kanske sin egen logik, så de använder ju inte samma.
Brott o straff. flera partier jobbar varje valkampanj med öka straffen.
Det är ju logiskt om man tror att man vinner väljare men vetenskapen ger inget stöd för att ökade straff är bra.
Det logiska borde ju vara att få fast missdådarna och lagföra innan man gapar om högre straff.
Narkotikapolitiken i sverige är helt byggd på känslor, (knark är bajs)

Logiken, som var, med att hålla kvinnor från arbetsmarknaden, vems logik var det?
Nu finns det inga möjligheter att göra en vetenskaplig undersökning värd namnet när det kommer till effekterna av ett längre eller kortare straff skulle ha en positiv effekt på en person efter avtjänat straff.
Vi är alla individer så för att få ett exakt svar så skulle samma individ få både ett långt och ett kort straff och man utvärderar efteråt, nu är detta inte möjligt att göra så ett vetenskapligt svar är omöjligt att få fram.
Ett straff på 6 månader kan vara mer avskräckande för mig än vad ett 2 år långt straff kan vara för dig.
Så att ökad strafflängd skulle ha än mer positiv effekt än att brottslingen sitter inlåst under en längre tid och under denna tid inte kan begå nya brott är omöjligt att vetenskapligt bevisa.
(för att du skall anses vetenskapligt bevisa något skall vem som helst kunna göra samma experiment eller studie som du och alltid få fram samma resultat som du fick)

Men att kortare straff har en mindre avskräckande effekt behöver man knappast diskutera och att kortare straff skulle ha en negativ effekt och med största sannolikhet ge fler brott behövs väl knappast diskuteras eller?
För dom flesta invånarna är en fängelsedom en katastrof, skulle grova rån, misshandel, våldtäkter eller mord gett tre månader på kåken hade samhället förmodligen inte sett ut som det gör idag.

När det gäller narkotikapolitiken så hade en legalisering garanterat gett effekten att det hade skett färre brott, eftersom innehav, bruk och hantering är brottsligt idag så hade självklart effekten av en legalisering blivit att antalet brott minskat.
Samtidigt hade vi kanske fått en ökning när det kommer till rån, stöld osv för finansiering av inköpen och antalet missbrukare/brukare hade garanterat ökat.
Dom negativa effekterna när det kommer till folkhälsan behöver man kanske inte ens diskutera.

Om man tittar på genusvetenskapen så kan man inte vetenskapligt bevisa dom teorier man påstår, då är det inte vetenskap utan pseudovetenskap.
Om man skulle ta tio genusvetare, tio "anti-feminister" och du och jag och vi alla skulle titta på samma sak och sedan skriva en avhandling så skulle dessa säkerligen komma fram till vitt skilda slutsatser.
Genusvetenskapen bygger med andra ord inte på vetenskapliga fakta utan vilka åsikter man har och vilka slutsatser just den som skriver avhandlingen gör.

Så länge feministerna hänvisar till genusvetenskapen kommer dom alltid att sakna trovärdighet.
Senast redigerad av pungspark63 2017-12-09 kl. 20:18.
Citera
2017-12-09, 20:33
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Hur kommer det sig att karlar oftast kör dyra och stora bilar medans hustrun tar bussen eller en liten japan?
Ja, nu de sista åren har stora suvar blivit populära även hos kvinnor.

Jag tro att de flesta studerar egenskaperna hos en bil innan köp.
Sen utvidgar han användningsområdet, snabba omkörningar, så spräcker vi budgeten bara lite.

Eller som min rika kompis.
MM, här åker man fint. ny bil för 800k. hans fru kör en bil för halva priset.
En liten hint kan vara att jämföra färdsträckan till arbetet .
När man som jag kör 75-100 mil i veckan finns det rejäl anledning att köpa en större och mer krocksäker bil , gärna med en vridstark dieselmotor för säkra blixtsnabba omkörningar .

Min fru har några kilometer till arbetet , då finns inte samma behov av bekvämlighet .
Nu kommer jag snart att köpa min fru en större och fetare bil än den jag kör men det beror helt på hennes muskelsjukdom som gör att hon har svårare och svårare att ta sig i och ur mindre fordon , då blir en SUV mer passande .

En SUV med samma goda prestanda som min dieselraket blir löjligt dyr både i drift och inköp så därför har jag inte bytt upp mig storleksmässigt än, trots att vissa bekanta redan har gjort det......
Citera
2017-12-09, 20:39
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Något mer , men inte mycket vet jag om min bil.
Ännu efter ett år vet jag inte om den är försedd med turbo eller ej.
Jag kan inte däcksdimensioner och jag vet inte vad den ska ha för olja.
Det får VW fixa när dom tycker det är dags.

Till och med den snällaste av mina döttrar skulle kalla dig omanlig och tekniskt inkompetent om du är en man.
Är du en kvinna skulle du bara kallas tekniskt inkompetent .
( som du ser kommer kvinnor alltid lindrigare undan eftersom vi lever i matriarkala skrukturer )

Förhoppningsvis har du någon form av begåvning i andra avseenden som uppväger .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in