2017-12-06, 15:52
Medlem
Som vi alla vet går Sverige väldigt bra sen många år tillbaka.

Dels för att svenskar är innovativa, arbetsamma människor, dels för att vi dodgade att välja sida i andra världskriget. Säkert många fler anledningar.

Hur blir det med radikalfeminister och genusvetare etc när det hela går söderut?

Om man har rest utanför Sveriges gränser så vet vi alla att det är en dog eat dog world vi lever i, survival of the fittest. Det syns möjligtvis ej i Sveriges samhälle idag, men visst är det ändå så.

Hur kommer det gå för dessa människor? Hela deras världsbild och personlighet är förankrad i nån sorts form av feministiskt genusutopia baserat på känslor. Det syns väldigt tydligt på flashback, då feminister blir motbevisade fem miljarder gånger i varje tråd men har minne som en guldfisk och låtsas inte ha lärt sig något, eller faktiskt inte lärt sig något. Ja jag vet inte.

Men hur kommer det gå för dessa människor när de möts av den hårda råa verkligheten?

När de virtue-signalerar och ingen längre lyssnar. När de inser att hela deras personlighet identifierad med världsfrånvarande propaganda?

Kommer de kunna vända kappan efter vinden och anpassa sig direkt?

Har dom hjärntvättat sig själva för mycket för att kunna möta verkligheten?

Kommer de bli tvungna att ta bort alla sina sociala medier för att folk skall glömma av vilka dom varit så de faktiskt kan accepteras i samhället?
Citera
2017-12-06, 15:58
Medlem
Eller...

så går vi en framtid till mötes där det inte har någon betydelse om det är en man eller kvinna som kom med en bra idé.

En framtid där det är en person som betyder något och inte ett kön.
Citera
2017-12-06, 16:02
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MsFantasy
Eller...

så går vi en framtid till mötes där det inte har någon betydelse om det är en man eller kvinna som kom med en bra idé.

Jag längtar tills vi blivit av med alla genusvetare så att vi kan återgå till den världen....
Citera
2017-12-06, 16:02
Medlem
Citat:
Eller...

Den framtiden har jag förespråkat hela tiden. Dock är det något helt annat än vad jag diskuterat i trådstarten.
Citera
2017-12-06, 16:04
Medlem
Detta är snarare en fråga för antifeminister och rasisterna på forumet.

Hur kommer det gå för människor som envisas simma runt i samma korkade inställning av att ens egen grupp är den bästa och att just man själv förtjänar privilegier som man menar andra inte ska förtjäna, enbart baserade på gammal möglig historia och likaså mögliga ideologier/ religioner.

Hur går det för dessa i en värld där Kina går om USA? Där Europa/ västvärlden förlorar sin kulturella, politiska, vetenskapliga och ekonomiska försprång och andra områden på klotet tar över stafettpinnen?

Hur går det för dessa när ingen kvinna längre går med på deras bild av manlig överlägsenhet?
manliga sexuella privilegier, manliga abretsprivilegier och därför vägrar leva i partnerskap?

Fråga dem istället.
Citera
2017-12-06, 16:05
Medlem
Citat:
Eller...

Hmm - Ger inte ditt alias svar på trådens fråga?
Citera
2017-12-06, 16:06
Medlem
NeverCryWolfs avatar
Citat:
Eller...

LOL

Helt omöjligt att tänka sig den dagen då kvinnorna säger sig ifrån deras kön. Mission Impossible.

Kvinnorna är bra på att kräva könslöshet och riva männens kön i bitar. Är du verkligen beredd på att slopa din status som kvinna? Ni har ju byggt allting omkring ert kön, där ni inte tolerar andra köner men kräver konstant tolerans för ert kön och era gärningar - för att ni är kvinnor.

Mission impossible.
Citera
2017-12-06, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Detta är snarare en fråga för antifeminister och rasisterna på forumet.

Hur kommer det gå för människor som envisas simma runt i samma korkade inställning av att ens egen grupp är den bästa och att just man själv förtjänar privilegier som man menar andra inte ska förtjäna, enbart baserade på gammal möglig historia och likaså mögliga ideologier/ religioner.

Hur går det för dessa i en värld där Kina går om USA? Där Europa/ västvärlden förlorar sin kulturella, politiska, vetenskapliga och ekonomiska försprång och andra områden på klotet tar över stafettpinnen?

Hur går det för dessa när ingen kvinna längre går med på deras bild av manlig överlägsenhet?
manliga sexuella privilegier, manliga abretsprivilegier och därför vägrar leva i partnerskap?

Fråga dem istället.

Tack. Du bevisade just poängen med min trådstart. 12000 inlägg och du har inte lärt dig ett skit, trots att jag sett dig bli logiskt massakrekad en miljard gånger.

Det kommer gå utmärkt för dessa människor för dom förstår vad som händer och anpassar sig. Ni radikalfeminister som klagar på att ni blivit tagna på röven en gång under ert 45 åriga liv dock, not so much. Staten kommer inte kunna vara er gentleman för evigt.
Citera
2017-12-06, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dingdingvarld
Tack. Du bevisade just poängen med min trådstart. 12000 inlägg och du har inte lärt dig ett skit, trots att jag sett dig bli logiskt massakrekad en miljard gånger.

Det kommer gå utmärkt för dessa människor för dom förstår vad som händer och anpassar sig. Ni radikalfeminister som klagar på att ni blivit tagna på röven en gång under ert 45 åriga liv dock, not so much. Staten kommer inte kunna vara er gentleman för evigt.

Verkligen? du har sett mig bli vad?????

När du inte ens kan skriva korrekt svenska som är logisk, så kanske värdet på dina åsikter gällande detta inte är speciellt intressanta.

För va fan betyder: "bli logiskt massakrekad"? man kan få sina resonemang massakrerade via logik.......lär dig svenska

Är just anpassningen som är antifeminister och rasisters akilleshäl. De kan inte anpassa sig.
Staten har för länge sen slutat hålla män som ägnar sig åt sexuellt våld och sexuella trakasserier och kräver makt baserat på sitt kön etc. om ryggen.
Senast redigerad av Merapi 2017-12-06 kl. 16:45.
Citera
2017-12-06, 16:38
Medlem
De är anpassningsbara (och hycklare) de blir vem du vill vilken dag i veckan som helst. Blir Sverige vilket annat pucko land som helst på jordkartan med medeltida värderingar m.m så blir dessa genusfeminister vilken ultra konservativ hemmafru/slav som helst.
Citera
2017-12-06, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cauvie
De är anpassningsbara (och hycklare) de blir vem du vill vilken dag i veckan som helst. Blir Sverige vilket annat pucko land som helst på jordkartan med medeltida värderingar m.m så blir dessa genusfeminister vilken ultra konservativ hemmafru/slav som helst.

Gäller detta suffragetterna också? och sveriges första kvinnorättsförkämpar?
Just de som kämpade i motvind under den tid då Sverige just hade "värderingar från medeltiden"
Citera
2017-12-06, 16:40
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Verkligen? du har sett mig bli vad?????

När du inte ens kan skriva korrekt svenska som är logisk, så kanske värdet på dina åsikter gällande detta inte är speciellt intressanta.

För va fan betyder: "bli logiskt massakrekad"? man kan få sina resonemang massakrerade via logik.......lär dig svenska

Är just anpassningen som är antifeminsiter och rasisters akilleshäl. De kan inte anpassa sig.
Staten har för länge sen slutat hålla män som ägnar sig åt sexuellt våld och sexuella trakasserier och kräver makt baserat på sitt kön etc. om ryggen.
Såja, det där är bara siffran på svar lilla jag aldrig får av dig. Vi är ganska många användare, skulle jag tro som ser dig krypa ner under filten och dyka upp igen när det kommer andra trådar där du kan köra rinse and repeat på det mesta du säger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in