2017-12-06, 23:51
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Värst vad du tjatar om vänstern.

Ja, företagen behöver utbildad och frisk arbetskraft. Ge gärna exempel på företag som har nytta av analfabeter från 1850-talet med en förväntad medellivslängd på 45 år.

Men det var inte frågeställningen. Dessutom ändrar det inte på det faktum att industrin tillskapar resurser medan den offentliga sektorn förbrukar resurser. Näringslivet kan existera utan den offentliga sektorn och människor kan överleva utan den. Det har varit fallet i tusentals år. Detsamma gäller inte för den offentliga sektorn.
Citera
2017-12-06, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Är DU som inte har ett skit empati med den radda av kvinnor som tagit livet av sig, mördats pga sexuellt våld, blivit trakasserde, etc etc.

Du kanske skulle ta och stå för det istället?

Det mest empatistörda är de som ägnar sig åt sexuellt våld. Inte de som protesterar emot.
PUNKT.

Du kanske ska gå in på gangrapesweden läsa ett par domar och sen skicka brev till tjejerna om dina normförändringar.

Dom kommer säkert bli jätteglada, not

Förstår folk som i sin frustration säger att annie Lööf förtjänar bli gruppvåldtagen osv. Det är inye för att dom tycker hon förtjänar att bli gruppvåldtagen utan för att hon är så dum i huvudet som inte fattar konsekvenserna av sin politik.

Du vet rösträtt är inget skojsiskoj man bara gör för att man tycker det är kul o gå till valurnan det innefattar ett stort ansvar att rösta politiskt, man är med och påverkar ett lands utveckling och därmed alla människor i landet.

Men du, ta dina normförändringar och kör upp dom i röven på dig själv nästa gång en till tjej på 14 år blir fasthållen och gruppknullad av invällare.

Packjävel
Senast redigerad av Skamligt 2017-12-07 kl. 00:00.
Citera
2017-12-06, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
De flesta övergreppen är faktiskt det. Det är upp till var och en att freda sig, för vi lever i denna värld.
En del tränar självförsvar, andra beväpnar sig, antingen med vass tunga och gatsmarthet, eller något hårdare, en del minimerar sitt riskbeteende och så finns det naiva barn som inbillar sig att de går omkring i Utopia. De som aldrig läser nyheter, de som tror att de lever i en skyddad verkstad för "mamma har sagt att...".
Fright, fight och flight brukar vara de första reaktionerna. Hur reagerar du?

Haha! Ja, som du då som tror att det räcker att säga nej.
Vad gör du själv? Säger ifrån och går sen lungt vidare?
Senast redigerad av Statistenidittliv 2017-12-06 kl. 23:59.
Citera
2017-12-07, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skamligt
Du kanske ska gå in på gangrapesweden läsa ett par domar och sen skicka brev till tjejerna om dina normförändringar.

Dom kommer säkert bli jätteglada, not

Förstår folk som i sin frustration säger att annie Lööf förtjänar bli gruppvåldtagen osv. Det är inye för att dom tycker hon förtjänar att bli gruppvåldtagen utan för att hon är så dum i huvudet som inte fattar konsekvenserna av sin politik.

Du vet rösträtt är inget skojsiskoj man bara gör för att man tycker det är kul o gå till valurnan det innefattar ett stort ansvar att rösta politiskt, man är med och påverkar ett lands utveckling och därmed alla människor i landet.

Men du, ta dina normförändringar och kör upp dom i röven på dig själv nästa gång en till tjej på 14 år blir fasthållen och gruppknullad av invällare.

Packjävel

fast är ju ni som är dumma i huvudet och inte förstår konsekvensrna av att vägra arbeta mot skadliga mansnormer, kalla er antifeminsiter och håna kvinnor.

för invandrarmän slutar ju inte våldta bara för att de inte tillåts bo i Sverige eller hur?

Tröttsamt hur många ggr man måste påpeka denna enligt mig uppenbara faktan.

Så du kan väl ta dina machonormer ock köra upp i din egen röv nästa gång en svensk Anders Eklundh våldtar eller en arabisk, kinesisk, muslimsk, svart, grå eller vit eller röd MAN våldtar i världen för att han tycker han har den rätten.
Senast redigerad av Merapi 2017-12-07 kl. 00:11.
Citera
2017-12-07, 00:14
Medlem
Citat:
Är DU som inte har ett skit empati med den radda av kvinnor som tagit livet av sig, mördats pga sexuellt våld, blivit trakasserde, etc etc.

Du kanske skulle ta och stå för det istället?

Det mest empatistörda är de som ägnar sig åt sexuellt våld. Inte de som protesterar emot.
PUNKT.

Jo du är empatistörd och har förmodligen även andra mentala problem.

Jag har i över fem års tid försökt att stötta vår familjemedlem efter att hon blev utsatt för en gruppvåldtäkt av två afrikaner. Tror mig jag är emot kvinnovåld och har sett vad som kan hända med en människa efter att ha blivit utsatt för något sånt. Men sådana som du jämställer en gruppvåldtäkt med en klapp på baken, vilket enligt mig inte riktigt är samma sak...

Jag har i perioder fått stötta ekonomiskt med hyra och mat och har grottat ner mig i medicinering, psykvård osv. Tro mig jag är emot kvinnovåld, men tror också att en stor del av detta kvinnovåld skulle kunna undvikas om vi tog in färre människor från kulturer mindre utvecklade än vår. Där är vi uppenbarligen oense.

Tror också att den hetsjakt mot vita män, där personer som du uppenbarligen är drivande, kan leda till en del mycket negativa effekter, både för enskilda personer men även för vårt samhälle i stort.

Försök att fundera på att det ofta finns flera olika sätt att se på saker och ting.
Citera
2017-12-07, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LelandPalmer
Jo du är empatistörd och har förmodligen även andra mentala problem.

Jag har i över fem års tid försökt att stötta vår familjemedlem efter att hon blev utsatt för en gruppvåldtäkt av två afrikaner. Tror mig jag är emot kvinnovåld och har sett vad som kan hända med en människa efter att ha blivit utsatt för något sånt. Men sådana som du jämställer en gruppvåldtäkt med en klapp på baken, vilket enligt mig inte riktigt är samma sak...

Jag har i perioder fått stötta ekonomiskt med hyra och mat och har grottat ner mig i medicinering, psykvård osv. Tro mig jag är emot kvinnovåld, men tror också att en stor del av detta kvinnovåld skulle kunna undvikas om vi tog in färre människor från kulturer mindre utvecklade än vår. Där är vi uppenbarligen oense.

Tror också att den hetsjakt mot vita män, där personer som du uppenbarligen är drivande, kan leda till en del mycket negativa effekter, både för enskilda personer men även för vårt samhälle i stort.

Försök att fundera på att det ofta finns flera olika sätt att se på saker och ting.

Lider med dig och det du och din familj blivit utsatt för.

Hoppas du vet att det finns folk som bryr sig.

<3
Citera
2017-12-07, 01:36
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
fast är ju ni som är dumma i huvudet och inte förstår konsekvensrna av att vägra arbeta mot skadliga mansnormer, kalla er antifeminsiter och håna kvinnor.

för invandrarmän slutar ju inte våldta bara för att de inte tillåts bo i Sverige eller hur?

Tröttsamt hur många ggr man måste påpeka denna enligt mig uppenbara faktan.

Så du kan väl ta dina machonormer ock köra upp i din egen röv nästa gång en svensk Anders Eklundh våldtar eller en arabisk, kinesisk, muslimsk, svart, grå eller vit eller röd MAN våldtar i världen för att han tycker han har den rätten.

Så ge mig en anledning till varför vi ska tillåta en grupp män som är grovt överrepresenterade i sexbrott att bo i just Sverige, fröken feminist.
Citera
2017-12-07, 01:53
Medlem
Hexen666s avatar
Feminister och genusvetare tillhör en grupp som attraherar de mest psykiskt instabila människorna som finns i samhället och dom är extremt auktoritära. Dom stormtrivs i ett samhälle där staten tar hand om deras subjektiva behov. Socialfall således, oförmögna att skapa sin egen lycka så dom använder staten som födekrok och spelar offerrollen så ofta dom kan. Dom skyr motargument som pesten och tror att deras sätt är det enda rätta. Det är givetvis inte hållbart och ingen sund människa tar deras teorier på allvar. Dom är en liten priviligerad grupp som just nu har sin tid i rampljuset men som kommer lida svåra kval framöver. Det är ingen hemlighet att LGBTQ+ communityt är de mest sårbara vid diverse scenarion, precis som att psykiskt sjuka är sårbara och de två går hand i hand.

RIP feminister och genusvetare om 20 år
Citera
2017-12-07, 03:48
Medlem
Citat:
Snarare vad sexister, antifeminsiter och rasister gör..
och gjort genom hela vår nutida historia.

placerar människor i fack där man bestämt vad detta fack ska innebära...

fack: kvinna....= ta hand om mina skitiga sockor, barn och hushåll gratis
vara underordnad, "känslosam" "klen" "sämre på allt" samt sexobjekt precis hela tiden jag önskar detta.

Fack: svarta =
Fack: Invandrare =
Fack: muslimer =

Behöver jag fortsätta?

Så du menar att kvinnor i grupp inte är mer känslosamma, klena och sämre än män på allt? Seriöst? Det finns ingen sport/yrke/whatever i hela världen där en kvinna är bäst.

En kvinna som tränar kan vara starkare än en man som inte gör det, men om mannen tränar faller det platt (oftast). Och det gäller det mesta.
Citera
2017-12-07, 07:16
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dingdingvarld
Som vi alla vet går Sverige väldigt bra sen många år tillbaka.

Dels för att svenskar är innovativa, arbetsamma människor, dels för att vi dodgade att välja sida i andra världskriget. Säkert många fler anledningar.

Hur blir det med radikalfeminister och genusvetare etc när det hela går söderut?

Om man har rest utanför Sveriges gränser så vet vi alla att det är en dog eat dog world vi lever i, survival of the fittest. Det syns möjligtvis ej i Sveriges samhälle idag, men visst är det ändå så.

Hur kommer det gå för dessa människor? Hela deras världsbild och personlighet är förankrad i nån sorts form av feministiskt genusutopia baserat på känslor. Det syns väldigt tydligt på flashback, då feminister blir motbevisade fem miljarder gånger i varje tråd men har minne som en guldfisk och låtsas inte ha lärt sig något, eller faktiskt inte lärt sig något. Ja jag vet inte.

Men hur kommer det gå för dessa människor när de möts av den hårda råa verkligheten?

När de virtue-signalerar och ingen längre lyssnar. När de inser att hela deras personlighet identifierad med världsfrånvarande propaganda?

Kommer de kunna vända kappan efter vinden och anpassa sig direkt?

Har dom hjärntvättat sig själva för mycket för att kunna möta verkligheten?

Kommer de bli tvungna att ta bort alla sina sociala medier för att folk skall glömma av vilka dom varit så de faktiskt kan accepteras i samhället?

Det scenario du målar upp kommer aldrig hända. Lika stor sannolikhet att vi lynchar alla mjölkdrickande tonåringar som blandar English With Swedish och tror sig vara dem första att förutspå samhällsutvecklingen i sin generation.

Feminism är framtiden, bakåtsträvare dåtiden. Seså herrå
Citera
2017-12-07, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Feminister och genusvetare tillhör en grupp som attraherar de mest psykiskt instabila människorna som finns i samhället och dom är extremt auktoritära. Dom stormtrivs i ett samhälle där staten tar hand om deras subjektiva behov. Socialfall således, oförmögna att skapa sin egen lycka så dom använder staten som födekrok och spelar offerrollen så ofta dom kan. Dom skyr motargument som pesten och tror att deras sätt är det enda rätta. Det är givetvis inte hållbart och ingen sund människa tar deras teorier på allvar. Dom är en liten priviligerad grupp som just nu har sin tid i rampljuset men som kommer lida svåra kval framöver. Det är ingen hemlighet att LGBTQ+ communityt är de mest sårbara vid diverse scenarion, precis som att psykiskt sjuka är sårbara och de två går hand i hand.

RIP feminister och genusvetare om 20 år

RIP Sverige om 20 år.
Citera
2017-12-07, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaerakel
Det scenario du målar upp kommer aldrig hända. Lika stor sannolikhet att vi lynchar alla mjölkdrickande tonåringar som blandar English With Swedish och tror sig vara dem första att förutspå samhällsutvecklingen i sin generation.

Feminism är framtiden, bakåtsträvare dåtiden. Seså herrå

Islam är Sveriges framtid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in