Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2017-12-05, 00:49
Medlem
Hej, jag har en fråga. Om man har tagit ungefär 300-500 mg tramadol varje dag i 1år och sedan har trappat ner till 150-200mg på bara några dagar, kan man då ta subutex om man helt plötsligt bara får slut på tramadolen och mår piss och får abstinens? Eller måste man vänta några dagar och låta tramadolen gå ur kroppen helt och hållet? Jag tänker mer på att om subutex kan vara någon slags placebo för tramadolen eller nåt?🙄 Tacksam för svar 😊
Citera
2017-12-05, 00:59
Medlem
YeahBuddy3000s avatar
Sub är ju starkare än tramadol så det är väl mer eller mindre 1+1 att suben kommer ta bort ATn. Dock utsöndrar inte sub seretonin i samma mängd som tram. Så en släng av psykisk AT lär du ev känna även om du tar sub.

Mitt tips till dig: ta inte sub! Kommer bara sluta med att du fastnar i den skiten istället. Sitter du där med en tyngre opioid i bagaget som beroende..

Istället så köp max 15-20st xanor eller någon sömntablett. Sova ut under AT hjälper min återhämtning bra mycket. Köp hem tryptofan eller 5-thp som återställer seretoninet snabbare och några lådor med dimor för magproblem.
Inga monstedoser för att bli "hög" på det där.. håll dig till rekommenderad dosering

Lycka till!
Senast redigerad av YeahBuddy3000 2017-12-05 kl. 01:03.
Citera
2017-12-05, 01:01
Medlem
Menghas avatar
Om du bara är van med tram så kommer du må toppen på sub☺
Citera
2017-12-05, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YeahBuddy3000
Sub är ju starkare än tramadol så det är väl mer eller mindre 1+1 att suben kommer ta bort ATn. Dock utsöndrar inte sub seretonin i samma mängd som tram. Så en släng av psykisk AT lär du ev känna även om du tar sub.

Mitt tips till dig: ta inte sub! Kommer bara sluta med att du fastnar i den skiten istället. Sitter du där med en tyngre opioid i bagaget som beroende..

Istället så köp max 15-20st xanor eller någon sömntablett. Sova ut under AT hjälper min återhämtning bra mycket. Köp hem tryptofan eller 5-thp som återställer seretoninet snabbare och några lådor med dimor för magproblem.
Inga monstedoser för att bli "hög" på det där.. håll dig till rekommenderad dosering

Lycka till!

Jag vill verkligen inte bli fast på sub, vill bara ta nåt annat än tram för att inte må skit när trammen tar slut. Det du nämnde har jag ingen möjlighet att skaffa, finns inte att köpa på nåt sätt. har ingenting att ta när trammen tar slut förutom subutex och alvedon. Och det enda jag vill det är att kunna bli fri från skiten helt och hållet men det är ett helvete :/ Tack!
Citera
2017-12-05, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mengha
Är bara van med tram, men är inte ute efter någon rus eller nåt vill bara inte ha abstinens och må skit nu när jag börjar få slut på tram :/
Citera
2017-12-05, 01:19
Medlem
YeahBuddy3000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mooonaa9393
Jag vill verkligen inte bli fast på sub, vill bara ta nåt annat än tram för att inte må skit när trammen tar slut. Det du nämnde har jag ingen möjlighet att skaffa, finns inte att köpa på nåt sätt. har ingenting att ta när trammen tar slut förutom subutex och alvedon. Och det enda jag vill det är att kunna bli fri från skiten helt och hållet men det är ett helvete :/ Tack!

Är det ekonomin som sätter stopp att fixa det jag rekommendera?
Om det är så att du bara har svårt att få tag i grejerna så finns det alltid inrikesshoppar! Tryptofan och dimor kostar nästan ingenting och är receptfritt på Apoteket
Gäller det för ikväll endast så ta 0.5mg och gå försiktigt uppåt därefter

Jag vet hur du känner dig. Hade ett missbruk på tramadol. Tog doser från 800-1800mg/dag i cirkus ett år och gick cold turkey. Mådde så skit att jag fick återfall efter några dagar bara. Sen läste jag på och använde mig av dom preparaten jag skrev ovan. Då kom jag äntligen ur missbruket. Även du kan klara det! Allt sitter innanför pannan!
Citera
2017-12-05, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YeahBuddy3000
Är det ekonomin som sätter stopp att fixa det jag rekommendera?
Om det är så att du bara har svårt att få tag i grejerna så finns det alltid inrikesshoppar! Tryptofan och dimor kostar nästan ingenting och är receptfritt på Apoteket
Gäller det för ikväll endast så ta 0.5mg och gå försiktigt uppåt därefter

Jag vet hur du känner dig. Hade ett missbruk på tramadol. Tog doser från 800-1800mg/dag i cirkus ett år och gick cold turkey. Mådde så skit att jag fick återfall efter några dagar bara. Sen läste jag på och använde mig av dom preparaten jag skrev ovan. Då kom jag äntligen ur missbruket. Även du kan klara det! Allt sitter innanför pannan!

Nej inge riktigt ekonomin, just att det är svårt att få tag på. Men hur kan man lita på inrikesshoppar. Dom vill ju ja betalt i förväg osv. dom receptfria du rekomendera ska jag köpa , men med 0,5mg menar du subutexen då?

Oj cold turkey måste vara jävligt jobbigt och från såna höga doser. Jag ska försöka mitt bästa, som sagt skulle kännas bättre om man hade nå ”replacement” . men får se hur de blir är redo för de värsta 😔😔 Jag ska försöka stå ut och klara de.
Citera
2017-12-05, 09:41
Medlem
GlennGBGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mengha

Nä det är inte säkert. Av alla gångerna jag tagit sub så är det EN enda gång som jag mått bra på den, utöver att ha blivit "frisk" om jag har haft AT av någon annan opiat. Men är man inne i en riktigt tung och svinig avtändning så kan lättnaden kännas euforisk så klart.
Dock är jag lite annorlunda tror jag, min grundtolerans för opiater är enormt hög och behöver typ dubbelt så mycket H som andra för att känna något. Men min poäng gäller fortfarande, inte alla som faktiskt blir höga på sub, krävs rätt set/setting och labbande för att hitta rätt dos. Den är ju gjord för att du inte ska bli hög liksom.
Citera
2017-12-05, 11:09
Moderator
Morfar-52s avatar
Flyttar

Opiater och andra opioider --> Drogrehabilitering
/Moderator
Citera
2017-12-06, 01:38
Medlem
maitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mooonaa9393
Hej, jag har en fråga. Om man har tagit ungefär 300-500 mg tramadol varje dag i 1år och sedan har trappat ner till 150-200mg på bara några dagar, kan man då ta subutex om man helt plötsligt bara får slut på tramadolen och mår piss och får abstinens? Eller måste man vänta några dagar och låta tramadolen gå ur kroppen helt och hållet? Jag tänker mer på att om subutex kan vara någon slags placebo för tramadolen eller nåt?🙄 Tacksam för svar 😊

Subutex kommer duga utmärkt. Vänta bara tills avtändningen kommit igång ordentligt innan du börjar med subben för att undvika "precipitated withdrawal".

Ta en fjärdedels sub och dela upp den i 4 lika stora linor så gott det går. Sen snortar du en lina i timmen tills du är så gott som frisk. Anteckna sedan vilken dos du tagit (en lina blir 0.5 mg) och det blir din dagsdos som du ska trappa ner ifrån. Försök vänta så länge det bara går innan du tar sub och försök nöja dig med så låg dos som möjligt. Då kommer du minska ditt lidande under nedtrappningen avsevärt. Ha som mål att vänta 24 h mellan sista trammen och första subben.

Skulle du få tag på Venlafaxine eller Effexor så vore det toppen också för att tramadol har antidepressiv effekt och ibland kan man må skumt när man slutar tvärt med sådana mediciner. Effexor är i princip tramadol utan opiatverkan och tar effektivt bort sådana besvär.
Citera
2017-12-06, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maito
Subutex kommer duga utmärkt. Vänta bara tills avtändningen kommit igång ordentligt innan du börjar med subben för att undvika "precipitated withdrawal".

Ta en fjärdedels sub och dela upp den i 4 lika stora linor så gott det går. Sen snortar du en lina i timmen tills du är så gott som frisk. Anteckna sedan vilken dos du tagit (en lina blir 0.5 mg) och det blir din dagsdos som du ska trappa ner ifrån. Försök vänta så länge det bara går innan du tar sub och försök nöja dig med så låg dos som möjligt. Då kommer du minska ditt lidande under nedtrappningen avsevärt. Ha som mål att vänta 24 h mellan sista trammen och första subben.

Skulle du få tag på Venlafaxine eller Effexor så vore det toppen också för att tramadol har antidepressiv effekt och ibland kan man må skumt när man slutar tvärt med sådana mediciner. Effexor är i princip tramadol utan opiatverkan och tar effektivt bort sådana besvär.

Hur menar du att venlafaxin eller effexorr som tramadol utan opiatverkan? Om man gått på tram i 1 år 3-400 mg om dagen så får man ju knappt något rus förutom att bli "frisk" så skulle man då lika gärna kunna äta nått av dom du nämnde?
Citera
2017-12-06, 03:58
Medlem
maitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drugsarebadd
Hur menar du att venlafaxin eller effexorr som tramadol utan opiatverkan? Om man gått på tram i 1 år 3-400 mg om dagen så får man ju knappt något rus förutom att bli "frisk" så skulle man då lika gärna kunna äta nått av dom du nämnde?

Näe, utan då skulle man åka på en opiat-AT.

Förutom att vara en opioid, så har ju tramadol andra effekter också. Bl.a. så fungerar tramadol som en SNRI, eller "vanlig antidepressiv" medicin så när man slutar med tramadol är det i princip samma sak som att både sluta med en svag opioid och en antidepressiv medicin på samma gång. Och den där antidepressiva delen kan också ge utsättningssymptom så om man börjar med en SNRI samtidigt som man slutar med tramadol slipper man ta den delen av avtändningen samtidigt som opiat-ATn.

Byter man från tramadol till subutex, som alltså inte har antidepressiva effekter, så kan det hända att man märker av det i form av typiska utsättningssymptom för antidepressiva. Det är ju givetvis ingenting mot en opiat-AT men tåls att tänka på ändå.

Venlafaxin råkar bara vara den antidepressiva som är mest lik tramadol i sin verkan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in