2017-12-04, 22:45
Medlem
Har fått en investeringsmöjlighet och behöva skaka fram 500k sek. hur gör jag det smartast om vi bortser från blancolån? Om blancolån är ända alternativet vilket bolag väljer jag? bara kolla på vilken ränta dom erbjuder lr ngt mer?
Citera
2017-12-04, 23:00
Medlem
Asmodeusvults avatar
Låt någon bekant vara med på ett hörn om de lånar ut pengarna till dig.
Citera
2017-12-04, 23:55
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaegarn1337
Har fått en investeringsmöjlighet och behöva skaka fram 500k sek. hur gör jag det smartast om vi bortser från blancolån? Om blancolån är ända alternativet vilket bolag väljer jag? bara kolla på vilken ränta dom erbjuder lr ngt mer?

Svårt att se hur någon ska kunna "skaka" fram 500k. Det är mycket pengar.

Men traditionellt är det ju banker som kan hjälpa till vid eventuella investeringar. Om detta inte är aktuellt antar jag att investeringen inte tål att granskas, eller att du helt saknar dom förutsättningar som bankerna kräver för att låna ut så mycket. I bägge fall skulle jag avråda med utgångspunkt från den risk det medför för dig som person. Väldigt få investeringar är vattentäta, och när man pratar dom pengarna (utan att vara tät redan) så börjar det bli jobbigt om man förlorar hela kakan.
Citera
2017-12-05, 10:00
Medlem
Fenjal888s avatar
Det är väl om du har någon bekant/släkting som kan tänka sig vara borgenär som du kan få ett vettigt lån från en bank.
Citera
2017-12-05, 12:15
Medlem
Ratozs avatar
Du kan alltid köra en Joachim Posner och betala för din post i firman med firmans egna medel.

Grymt olagligt dock så inget du får göra på ett sätt som faller in under svensk eller amerikansk straffrätt.
Citera
2017-12-05, 12:45
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaegarn1337
Så 500 000 kr och du frågar på FB? Inte funderat på att kontakta din bank?
Citera
2017-12-05, 14:07
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Vaska är fett ute, nu ska man traska.
Enligt Borg så ska man snoppbärsärka. Fram med staken nu är det adventstider!

Ontopic:
Sälj en njure för 1,5 millar
https://nyheter24.se/nyheter/udda/76...arta-marknaden

Eller

ta blancolån, använd exempelvis denna tjänst som jämför https://www.compricer.se/privatlanan...RoCCKwQAvD_BwE

Eller

Köp bitcoins och vänta.
Citera
2017-12-06, 00:01
Medlem
Kan du berätta lite kort om den s.k investeringsmöjligheten? 500 000 är ganska mycket pengar för den gemene och hur är du så säker på att få pengarna tillbaka?
Citera
2017-12-06, 01:08
Medlem
Sälj din stjärt några månader!!
Citera
2017-12-06, 04:24
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Det är väl om du har någon bekant/släkting som kan tänka sig vara borgenär som du kan få ett vettigt lån från en bank.
Skulle inte hjälpa TS ett dugg om du inte menar att bekanten/släktingen är en bank.
Däremot kanske en borgensman skulle kunna hjälpa TS.
Citera
2017-12-06, 08:19
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaBjorn
Skulle inte hjälpa TS ett dugg om du inte menar att bekanten/släktingen är en bank.
Däremot kanske en borgensman skulle kunna hjälpa TS.

Just det, jag menade borgensman. Jag skrev fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in