2026-06-07, 08:30
Medlem
Pinkuss avatar
Hade inga större förväntningar men filmen var helt suverän. Castingen är perfekt och att se alla karaktärer i action är som en dröm. Filmen klarar helt balansen mellan komedi och action med glimten i ögat. Tycker den här filmen är helt i klass med Barbie så vore synd om den inte nådde samma biljettintäkter. Kan bara hoppas det blir en uppföljare så man får se ännu fler karaktärer. 9 av 10
Citera
2026-06-07, 13:02
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Halva filmen verkar ju ha läckt ut på YouTube redan. Vad man kan se av Skeletor verkar den här versionen vara mer lik den tecknade Skeletor från 1980-talet. Det ska vara "pajigt" och "campy". Tror dock att den här rullen kan bli en hit hos barnfamiljer. Vuxna som förväntar sig någon slags nostalgikick lär inte få det i någon större utsträckning.
Har du ens sett He-Man med vuxna ögon? Det är ju pajigt och campy som fan. Det är exakt den vibe jag hoppas på.
Citera
2026-06-07, 19:55
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Har du ens sett He-Man med vuxna ögon? Det är ju pajigt och campy som fan. Det är exakt den vibe jag hoppas på.

Jag är nog starkt färgade av versionen med Dolphan, och det faktum att jag var betydligt yngre när jag såg den. Förväntningarna var på en mörkare tolkning, men om jag bara kan släppa den tanken kanske jag får ut något av filmen ändå.

Tycker dock att man kunde gjort Skeletor något mänskligare. Han ser ju för fan komplett datorgjord ut.
Citera
2026-06-07, 23:47
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Jag är nog starkt färgade av versionen med Dolphan, och det faktum att jag var betydligt yngre när jag såg den. Förväntningarna var på en mörkare tolkning, men om jag bara kan släppa den tanken kanske jag får ut något av filmen ändå.

Tycker dock att man kunde gjort Skeletor något mänskligare. Han ser ju för fan komplett datorgjord ut.
För om du tar och tittar på leksakerna och dom animerade filmerna så ser du snabbt att 'mörkt' aldrig har varit på kartan. Det var också en av anledningarna till att filmen med Dolph var en sån flopp - man försökte göra något 'vuxet'.

Jag tycker att Skeletor ser helt okej ut, en rätt svår figur att göra rättvisa.
Citera
2026-06-16, 18:24
Medlem
Filmen har dragit in endast 86 miljoner dollar, vilket betyder det är en rejäl flopp och kommer knappast leda till en uppföljare. Lite synd tycker jag. Man får väl vara glad att man blev en film iaf. Har blandade åsikter om filmen som lutar mer åt positivt. Eftersom jag hade He-man figurer och tittade på den tecknade serien som barn så var det så klart en trevlig nostalgikänsla. Karaktärerna såg väldigt bra ut, särskilt Skeletor, men inte att Man at Arms som blev blackwashed. Var kul och förväntat att se Dolph Lundgrens cameo. Gillade musiken och fightscenerna med. Fick lite rysningar faktiskt när He-Man red på Battle Cat och man hörde He-man musiken köra igång.

Det var dock aningen lite för mycket komedi för min smak. Jag visste att det skulle vara "campy" som serien från 80 talet, men skämten kom så ofta och tätt inpå varandra att det blev larvigt. Hela tiden fick man se och höra att Adam är korkad, knasig, och klumpig. Vissa skämt körde dom flera gånger, som att "Fisto" fistar. "Marvel humor" är inte min grej.

Jag tror filmen floppade för att den hade en del konkurrens från Michael Jackson filmen som det fortfarande går bra för. Obsession blev en oväntat stor succé den med. Och snart så kommer Toy Story 5 snart också. Att vänta tills efter sommaren hade kanske hjälpt en del? Sen så tror jag filmen vänder sig mer till gamla fans. Unga människor är särskilt intresserade av He-man och blev nog inte så hajpad att se filmen.
Senast redigerad av Xavian 2026-06-16 kl. 18:48.
Citera
2026-06-16, 18:29
Medlem
NoTruces avatar
Helt ärligt. Det kunde ju ha varit vem som helst som spelade Skeletor. Karaktären är ju sönderbögad i datorn i efterhand.

Jared Leto? Kunde lika gärna ha varit Rolf Lassgård.

Ser gärna Rolf Lassgård som Skeletor i framtida filmatiseringar. Lite rundare om knotorna.
Citera
2026-06-16, 20:27
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Helt ärligt. Det kunde ju ha varit vem som helst som spelade Skeletor. Karaktären är ju sönderbögad i datorn i efterhand.

Jared Leto? Kunde lika gärna ha varit Rolf Lassgård.

Ser gärna Rolf Lassgård som Skeletor i framtida filmatiseringar. Lite rundare om knotorna.

Fattar inte hur det tänkt där, ok om han gör rösten men hade behövt lalla runt och bli södnerbögad som du säger .

Edit:
Citat:
Den storsatsande filmen Masters of the Universe blev en av årets största biosuccéer i negativ bemärkelse. Med en budget på hela $170 miljoner har den bara dragit in cirka $86 miljoner globalt, vilket gör den till en brakförlust.

Så kan det gå.
Citera
2026-07-24, 20:41
Medlem
XtraXs avatar
Såg den nu när den släppts på Prime. Tycker den var underhållande ändå. Absolut inget spektakulärt men garvade gott flera gånger, Skeletor hade några riktigt roliga scener.
Har man vuxit upp och lekt med figurerna gör nog att man uppskattar filmen mer.
Action scenerna var det inget fel på , gillade verkligen Man at arms.

Lite tråkigt att filmen floppade så hårt.
Citera
2026-07-25, 10:57
Medlem
GreenBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Såg den nu när den släppts på Prime. Tycker den var underhållande ändå. Absolut inget spektakulärt men garvade gott flera gånger, Skeletor hade några riktigt roliga scener.

Såg den också nu på prime och tyckte den var helt okej för vad den är. Helt klart mer underhållande än en standard marvel film. Att den floppade beror nog på att de som uppskattar den är typ 40+ idag. Åldersgruppen som var tänkt för He-man från början är nog inte intresserad av detta idag.
Citera
2026-08-10, 21:34
Medlem
Nattbussen4s avatar
En cool film. Snygg, om än lökig i dialogerna. Men det är rätt väntat.

Spontant borde den inte ha floppat som den gjorde.
Citera
2026-08-10, 23:45
Medlem
Nattbussen4s avatar
Skeletor är ju bättre än He-Man! Utsökta effekter.
Citera
2026-08-11, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX

Den tycks dock ha fått en del positiva betyg och många fans uppskattar den, floppen berodde väl på att den inte lyckades tilltala den genomsnittliga biobesökaren, dvs familjer & yngre generationer.

Tycker filmen var helt okej, koreografin var bra i fighterna. Ryktas om att det blir en uppföljare trots biofloppen, måhända att den skippar vita duken.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in