Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-03, 21:16
  #1
Medlem
Hej

Jag kommer från Irland och skulle gärna vilja läsa Finska, Nordsamiska, och Estniska vid Uppsala Universitet på distans. Jag har redan erfarenhet med att plugga på distans men det vore bra om jag får mer information om Uppsala Universitet och kurserna innan jag ansöker.

Om du har pluggat Finska, Estniska, eller Nordsamiska på distans kan du berätta lite om din erfarenhet?


Jag kan redan finska ganska bra, men jag skulle gärna ha formella kvalifikationer inom ämnet och få kandidatexamen inom finska.

Tusen tack ni alla och ursäkta min svenska!
Citera
2017-12-04, 08:27
  #2
Medlem
another-devils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inidgo
Hej

Jag kommer från Irland och skulle gärna vilja läsa Finska, Nordsamiska, och Estniska vid Uppsala Universitet på distans. Jag har redan erfarenhet med att plugga på distans men det vore bra om jag får mer information om Uppsala Universitet och kurserna innan jag ansöker.

Om du har pluggat Finska, Estniska, eller Nordsamiska på distans kan du berätta lite om din erfarenhet?

Jag kan redan finska ganska bra, men jag skulle gärna ha formella kvalifikationer inom ämnet och få kandidatexamen inom finska.

Tusen tack ni alla och ursäkta min svenska!

Varför? Det finns redan miljoner människor som kan dessa språk bättre än du nånsin kommer att kunna. Läs nåt som ger dig ett jobb istället, teknik, juridik, statistik, ekonomi, medicin eller varför inte pedagogik och matematik.
Citera
2017-12-04, 09:27
  #3
Medlem
MataRengis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inidgo
Hej

Jag kommer från Irland och skulle gärna vilja läsa Finska, Nordsamiska, och Estniska vid Uppsala Universitet på distans. Jag har redan erfarenhet med att plugga på distans men det vore bra om jag får mer information om Uppsala Universitet och kurserna innan jag ansöker.

Om du har pluggat Finska, Estniska, eller Nordsamiska på distans kan du berätta lite om din erfarenhet?


Jag kan redan finska ganska bra, men jag skulle gärna ha formella kvalifikationer inom ämnet och få kandidatexamen inom finska.

Tusen tack ni alla och ursäkta min svenska!

Go for it! Du vet hur du pluggar språk, du kan ju finska redan! Du borde inte ha några problem att perfektionera din finska (och andra finsk-ugriska pråk).

Och din svenska är perfekt! Inga fel funna! (Möjligtvis att man skriver språk med liten begynnelsebokstav i svenska.)

Lycka till!
Citera
2017-12-04, 22:13
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av another-devil
Varför? Det finns redan miljoner människor som kan dessa språk bättre än du nånsin kommer att kunna. Läs nåt som ger dig ett jobb istället, teknik, juridik, statistik, ekonomi, medicin eller varför inte pedagogik och matematik.

Jag har ju redan fått masterexamen inom matematik
Citera
2017-12-04, 22:24
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MataRengi
Go for it! Du vet hur du pluggar språk, du kan ju finska redan! Du borde inte ha några problem att perfektionera din finska (och andra finsk-ugriska pråk).

Och din svenska är perfekt! Inga fel funna! (Möjligtvis att man skriver språk med liten begynnelsebokstav i svenska.)

Lycka till!

Tusen tack för uppmuntran!
Citera
2017-12-05, 06:37
  #6
Medlem
another-devils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inidgo
Jag har ju redan fått masterexamen inom matematik

Bra! Matte är bra att kombinera med statistik eller ekonomi. Ett par terminer av det och sen kan du se fram emot ett bra jobb och en hög ingångslön.

Pedagogik om du vill bli lärare men det är tyvärr inget jag rekommenderar.
Citera
2017-12-06, 19:13
  #7
Medlem
Hur kommer det sig att någon från Irland vill läsa Finska om man får fråga?

Har tyvärr ingen information om utbildningen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback