2017-12-03, 13:52
Medlem
är det nån som vet hur man kan rengöra slangpaketet på ett bra sätt?
jag fick med svetsen för några år sedan när jag köpte hus, och svetsen har nog stått ett bra tag innan dess.

när jag provkör den så verkar allt funka maskinellt, men tråden verkar fastna i slangpaketet.
jag plockade isär och la innanmätet i T-röd några dagar och blåste rent med tryckluft, men det blev inte så mycket skillnad på matningen av tråden. ska tilläggas att innanmätet visar inga tecken på att var skadat på utsidan eller så.

kan jag lägga innanmätet i nått annat som rengör på nått sätt? jag misstänker att det kan ha blivit lite rost eller så som motar tråden.
Citera
2017-12-03, 14:06
Bannlyst
häng upp slangpaketet som ett u , spruta det fullt i bägge ändar med vd40/5-56 och låt det dra i ett par dagar , sedan tar du 0,6mm svets tråd och rensar ur skiten

när du fått rent så 0,8tråd löper så blås ur slangpaketet noga med tryckluft

klart
Citera
2017-12-03, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adrenalinlife
häng upp slangpaketet som ett u , spruta det fullt i bägge ändar med vd40/5-56 och låt det dra i ett par dagar , sedan tar du 0,6mm svets tråd och rensar ur skiten

när du fått rent så 0,8tråd löper så blås ur slangpaketet noga med tryckluft

klart

Tack för ett snabbt och bra svar!!!
Citera
2017-12-03, 15:30
Medlem
leachs avatar
Du provar utan munstycke?
Citera
2017-12-03, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Du provar utan munstycke?

yes, det är helt utan munstycke. det enda som kan mota tråden måste sitta inne i slangpaketet. det märks även när man för in tråden för hand att den tar emot ca 75% in i slangpaketet.
Citera
2017-12-03, 17:35
Medlem
leachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrikjulin
yes, det är helt utan munstycke. det enda som kan mota tråden måste sitta inne i slangpaketet. det märks även när man för in tråden för hand att den tar emot ca 75% in i slangpaketet.

Byt trådledare. Det kan det vara värt när du fått en gratis svets att leka med.
Citera
2017-12-21, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Byt trådledare. Det kan det vara värt när du fått en gratis svets att leka med.
Jag bytte trådledarslangen på mitt slangpaket. Det var en massa år sedan, men jag vill minnas att det gick fort, var lekande lätt och kostade småpengar.
Köpte på lokalt industrivaruhus. De hade på metervara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in