Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-03, 12:15
  #1
Medlem
swedishlads avatar
Hej!
Hade på mitt ljudsystem (pioneer stereo dc-z82) igår kväll; allt funkade som det skulle tills en polare vred upp volymen lite, musiken tystnade och ersattes av ett mekaniskt brus/knaster. För stunden använde vi en AUX kabel inkopplad till min dator. Vi rörde AUX kabelns ände, men inget ljud kom ur högtalarna.
Vi tänkte ju såklart att högtalarna var sprängda, men, vi ville ändå se om vi kunde få någon reaktion ur dem. (om vi har på "tuner" läget (dvs Aux input) så brusar/knastrar bara högtalarna. blir högre när man vrider upp volymen. Dock så får man en reaktion när man pluggar in AUX kabeln i ingången.) Så, vi bytte till Cd läget, inga problem, inget brusande, allt funkar perfekt. Samma sak med Vinyl och kasette. Så högtalarna är det ju inget fel på!

Vad tror ni är felet och hur åtgärdar man det?
Kan tillägga att jag är tekniskt okunnig när det kommer till detta, så förvänta er att jag kommer med "idiotfrågor".
Tack!

fulla namn: Pioneer stereo double cassette tape deck amplifier dc-z82

högtalare: wharfedale valdus 500 (tror jag)

länk till manual: https://www.google.se/url?sa=t&sourc...KgdWeaQ5EjunV7
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback