2017-12-02, 09:30
Medlem
GundeSs avatar
https://www.expressen.se/gt/fyra-pol...ts-i-lagenhet/

Citat:
En polis fick föras till sjukhus och tre poliser fick vårdas på plats efter en insats i Göteborg under tidiga lördagsmorgonen.
Polisen ryckte ut när boende slog larm om en stickande lukt och rök som kom från en lägenhet.

Vem kan det här vara?
Citera
2017-12-02, 10:26
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Låter som en mentalt instabil person, gissningsvis med bakgrund på Chalmers mtp ort och omständigheter. Ensamstående svensk man = 1.005 i odds.
Citera
2017-12-02, 13:32
Medlem
FruStormuftis avatar
Valfri flashbackare som övar.
Sätter min slant på Mulla Krekar
Citera
2017-12-02, 14:14
Medlem
Dr.Jekylls avatar
Det var jag, ställ era frågor!
Precis varit nere och sopat glas i trappen. Snuten har konfiskerat alla mina kemikalier.

Det blev ett jävla pådrag när jag syrabombade dem. Kastade dock långt bredvid men poliserna sprang och inspekterade den rykande vätskan.

Minns inte så mycket av det, packad som en kappsäck. Dags för antabus nu, en personlig lågpunkt.
Citera
2017-12-02, 14:26
Medlem
Dr.Jekylls avatar
Vill också påpeka att jag inte eldat i lägenheten, bara kastat molotovs och rykande svavelsyra. Intressant hur media återger allt felaktigt.
Citera
2017-12-02, 14:27
Medlem
BigEgoss avatar
Enligt uppgifter gäller det detta området, här stog utryckningsfordornen inatt om jag förstått det rätt.
https://www.google.se/maps/@57.75028...7i13312!8i6656

Bostadsrätter, övervägande delen svenskar.
Allmänt skötsamt folk som bor här, mycket barnfamiljer och pensionärer.
Citera
2017-12-02, 14:31
Medlem
Dr.Jekylls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Men jag blev nyfiken på rubriken, då jag undrar hur man eldar svavelsyra? Det är inte det minsta brandfarligt.

Det var inte brinnande svavelsyra, men däremot rök det om den koncentrerade syran när jag kastade ner en liter i glasflaska. Funderar på vad fan jag tänkte, tror jag ville distrahera dem.
Citera
2017-12-02, 14:33
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Jekyll
Det var inte brinnande svavelsyra, men däremot rök det om den koncentrerade syran när jag kastade ner en liter i glasflaska. Funderar på vad fan jag tänkte, tror jag ville distrahera dem.
Det var väl lite dumt gjort, hela grejen alltså?

Nu riskerar du straff o att bli av med lägenheten.
Citera
2017-12-02, 14:40
Medlem
Dr.Jekylls avatar
Citat:
Det var väl lite dumt gjort, hela grejen alltså?

Nu riskerar du straff o att bli av med lägenheten.

Ja asså, det har vart en natt i aresten och ett par åtalspunkter. Mitt liv har nyss rasat ihop med cancer i familjen, förlorat jobb och brustet förhållande. Det här blev liksom kaka på kaka
Citera
2017-12-02, 14:41
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Jekyll
Ja asså, det har vart en natt i aresten och ett par åtalspunkter. Mitt liv har nyss rasat ihop med cancer i familjen, förlorat jobb och brustet förhållande. Det här blev liksom kaka på kaka
Ok, då förstår jag att man kan flippa ur, men det gör ju inte det hela till det bättre. Hoppas det ordnar upp sig!
Citera
2017-12-02, 15:01
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Citat:
Nej då, inte alls...

Men jag blev nyfiken på rubriken, då jag undrar hur man eldar svavelsyra? Det är inte det minsta brandfarligt. Fast det står ju i artikeln:

Möjligen om man kokar upp det så att det förångas?

Kanske har han inte "eldat" svavelsyra utan endast blandat det med vatten och kanske något annat.

Så här t ex: https://youtu.be/QciCaa0l6TE?t=23

Resterna ser ut som han "eldat" något och det lär lukta bränt.
Citera
2017-12-02, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EbolaTillAlla
Kanske har han inte "eldat" svavelsyra utan endast blandat det med vatten och kanske något annat.

Så här t ex: https://youtu.be/QciCaa0l6TE?t=23

Resterna ser ut som han "eldat" något och det lär lukta bränt.

Polisens rapportering:
Kl 01.04 Göteborg, allmänfarlig vårdslöshet, vållande till kroppskada

Polis larmas till Brunnehagen i Tuve. Någon kastar ut saker från en lägenhet på tredje våning. Kringboende har även känt en okänd stickande lukt från lägenheten, det kommer rök från lägenheten. En av de polismän som kommer först till platsen påverkas av röken som gör att han får föras med ambulans från platsen till sjukhus för kontroll. Ytterligare tre polismän får vård på platsen.

Det visar sig att mannen i lägenheten har blandat/eldat på svavelsyra, tändvätska mm. Mannen har kunskap om kemi och har i påverkat tillstånd kastat ut sitt bohag samtidigt som han tänt eld på flertalet brännbara vätskor. Mannen grips. Räddningstjänsten sanerar platsen. Anledningen till mannens agerade är inte klarlagt. Ingen av de polismän som fått vård uppges vara allvarligt skadade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in