Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-12-13, 20:35
  #13
Medlem
http://www.friatider.se/expos-alex-b...-och-kvinnohat

Citat:
Den feministiske Expo-veteranen Alex Bengtsson anklagas av en rad kvinnor för bland annat våldtäkt, sexuella övergrepp och psykiska trakasserier. Beteendet ska ha pågått i många år utan att vänsterextrema Expo ingrep.
– Hans kvinnohat, det genomsyrade verkligen allt, säger en kvinna till Flamman.
Citera
2017-12-14, 07:30
  #14
Medlem
krisus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryhardereminem
http://www.friatider.se/expos-alex-b...-och-kvinnohat


Verkar som även AB har plocat upp det
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...s-for-valdtakt

Våldtäkt, sextrakasserier och misshandel.

Ett flertal kvinnor riktar allvarliga anklagelser mot en känd antirasistisk aktivist och vänsterprofil.

– En gång knuffade han in mig i en vägg. Smockan hängde i luften hela tiden, säger en tidigare flickvän till Aftonbladet.

Vänstertidningen Flamman var först om att rapportera om anklagelserna mot mannen.

Han har haft viktiga poster i Ung vänster, Vänsterpartiets ungdomsförbund, och i snart två decennier har han varit en av Sveriges mest kända antirasistiska profiler.

I den framträdande rollen han hade i en antirasistisk organisation har han flitigt anlitats som föreläsare av myndigheter och som expertkommentator av ett flertal mediahus.
Citera
2017-12-14, 07:32
  #15
Medlem
krisus avatar
Sen får jag nog allt ge både Flamman och Arbetaren en klapp på axeln av respekt.
Båda två verkar ha grävt lite och rapporterat utan att försöka dölja något.
Det är inte ofta man ser det nu om stunder.
Citera
2017-12-14, 07:41
  #16
Medlem
Trodde faktiskt inte att det skulle visa sig vara just HAN när Expo dök upp i metoo. En liten spinkig mupp med axelbredd på 20 cm, fågelben till armar, sävligt tal och nån form av mild hjärnskada som ger honom en lätt CP-vibb. Om jag hade fått gå en tipsrunda där man fått välja mellan alternativen att Alex Bengtsson 1) är kvinnomisshandlare med noll impulskontroll, eller 2) samlar på My Little Pony och gråter till dansbandsmusik så hade jag valt 2 direkt.
Citera
2017-12-14, 10:21
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Trodde faktiskt inte att det skulle visa sig vara just HAN när Expo dök upp i metoo. En liten spinkig mupp med axelbredd på 20 cm, fågelben till armar, sävligt tal och nån form av mild hjärnskada som ger honom en lätt CP-vibb. Om jag hade fått gå en tipsrunda där man fått välja mellan alternativen att Alex Bengtsson 1) är kvinnomisshandlare med noll impulskontroll, eller 2) samlar på My Little Pony och gråter till dansbandsmusik så hade jag valt 2 direkt.
Jo, Bengtsson är närmast urtypen för en misogyn vänsterman. Nu väntar jag bara på att Arnstad åker dit. Eller Petter Larsson på Aftonbladet. Eller Martin Aagård.

Machovänstermän som Aschberg och Wåg brukar faktiskt vara bättre ur jämställdhetssynpunkt.
Citera
2017-12-14, 10:50
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
Jo, Bengtsson är närmast urtypen för en misogyn vänsterman. Nu väntar jag bara på att Arnstad åker dit. Eller Petter Larsson på Aftonbladet. Eller Martin Aagård.

Machovänstermän som Aschberg och Wåg brukar faktiskt vara bättre ur jämställdhetssynpunkt.
Esbati och Banke ligger högst på min önskelista. Eller, allra högst ligger nog Lindberg men han är så asexuell i hela sin existens att det inte ens går att föreställa sig honom som sexmonster. Jag inbillar mig han ser ut som en Ken-docka mellan benen.
Citera
2017-12-14, 12:34
  #19
Medlem
B0B0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Esbati och Banke ligger högst på min önskelista. Eller, allra högst ligger nog Lindberg men han är så asexuell i hela sin existens att det inte ens går att föreställa sig honom som sexmonster. Jag inbillar mig han ser ut som en Ken-docka mellan benen.

Jag skulle gärna se Researchgruppens Martin Fredriksson bli avslöjad härnäst. Fast det är något i hela hans uppsyn och allmänna framtoning som på något sätt skriker "sexuellt avvikande". Han slår mig snarare som en människa som gillar att runka till barnporr iklädd blöjor eller sitta och ragga på småpojkar på nätet än en "typisk heterosexuell våldtäktsman". Precis som i fallet med Alex Bengtsson är det något i hela hans utseende som formligen vrålar ut "sexuell degenerering". De ser bägge ut på ett sätt som högljutt signalerar att på något sätt är genetiskt och mentalt avvikande.
Citera
2017-12-14, 14:09
  #20
Medlem
8711s avatar
Vilka hycklare Expo är som sprider anklagelser omkring sig för minsta lilla fula ord eller obetänksamhet gällande, när man själv leds av en person som omtalas som misstänkt för våldtäkter, övergrepp och misshandlar. Som har mage att skylla på alkoholism och försöka komma undan den vägen. Att man har problem med alkoholen gör en inte till våldtäktsman och att försöka komma undan detta med prat om att man har en progressiv och dödlig sjukdom sedan tonåren, vilket verkar handla om alkoholism är ju rent tragiskt och den sämsta ursäkten som skådats detta årtusende.

Detta verkar ha varit välkänt en längre tid om man läser i andra trådar om ämnet, men man har skyddat personen och låtit honom fortsätta med sin kända usla kvinnosyn och övergrepp.

Varför man bryter med "tillsammansskapet" är svårare att se, förmodligen kommer namnet smutsas ner mycket framöver och man vill på Expo rädda sitt eget namn så gott det går från detta. Men detta dödfödda projekt har ju ändå ingen funktion och ingen bryr sig om denna grupp överhuvudtaget alldeles oavsett.
Citera
2017-12-14, 16:45
  #21
Medlem
InternetTuffings avatar
Jag skrattade gott och länge åt detta, och skratten fortsätter inombords.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback