2024-04-20, 01:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
DU är i fel forumsdel ser vi, och vi vet att Joe har inte ens ett enda politiskt beslut mot woke.
Inser att woke är ett invektiv, som aldrig har saklig grund.
Vad för dig skriva skräpet?
För den enda du pratar om är just vem donalds är, så varför försöker du projicera donlads på joe?(För inte ens du tror på nonsens du skriver!)

En intressant sak du skriver dock, och det är att donalds är inte en amerikan.

Till att börja med har dom inte demokrati i USA. Trump samt Bernie Sanders från vänstern försökte utmana oligarkin (om inte även Bernie även vad en puppet för dessa dårar i deep state)

Dessa politiker styrs endast av makt. Folket skall bestämma, och det vill dom inte dessa oligarker, därför vill dom få in valboskap dessa soros finansierade globlaister. Som tur är finns det dom på vänstern som jag som ser igenom det och enas med högern på ockupy wall street tex.

Varför kallar jag mig vänster? För att socialsimen innebär att folket skall äga media och de viktigaste funktionerna i samhället. Detta funkar endast bra i etniska homgena länder som Sverige, vilket globalisterna försöker ta ifrån oss genom att släppa in kaosinvandrare som är lila mycket psykopater som globalisterna är. Dom skall ut från Sverige och väst.
Senast redigerad av erytmenus-o 2024-04-20 kl. 01:17.
Citera
2024-04-20, 03:29
Medlem
Använde Trump en firma i Kalifornien som bulvan för några andra, som inte vill synas med sina namn på borgensgarantin à 175 miljoner dollar? Eller är hela lånedokumenet rätt och slätt bluff, som vanligt?

Letitia James krävde igår (fredag) att appelldomstolen i New York ska förklara Trumps appellate bond ogiltigt, eftersom det är mycket oklart hur den firma, "Knight Specialty", som har backat upp hans garantier om pengar (i princip get honom en inteckning på summan 175 miljoner, vad jag förstår) skulle kunna ha råd med eller ens vara lagligt tillåtna att agera på det sättet som lånegivare i New York,

Citat:
Ursprungligen postat av The Hill
The New York attorney general’s office has asked a judge to void the $175 million bond former President Trump secured to put off paying the larger monetary damage award in his civil fraud case.

State lawyers said in court filings Friday that the former president and his co-defendants — the Trump Organization and its top executives, including his two eldest sons — failed to prove the surety Trump used to obtain the bond actually has the money to back it.

They also say the defendants did not show that “sufficiently secure and ascertainable” collateral backs the bond.

“Based on the foregoing, the People respectfully request that the Court deny Movants’ motion to justify the surety, declare the Bond to be without effect and order that any replacement bond be posted within seven days, along with such other and further relief the Court deems necessary and appropriate,” lawyers with New York Attorney General Letitia James’s (D) office wrote in a 26-page filing.

Trump’s bond was secured by the California-based Knight Specialty Insurance Company.

State lawyers argued Knight is a “small insurer that is not authorized to write business in New York” and, until Trump, had “never before written a surety bond in New York.”

The company has a total policyholder surplus of just $138 million, the filing says. Under New York state law, companies like Knight can’t expose themselves to liabilities — like a bond — or any potential loss greater than 10 percent of their surplus.

https://thehill.com/regulation/court-battles/4606053-ny-ag-trump-civil-fraud-judge-declare-175m-bond-without-effect/

Citera
2024-04-20, 12:09
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erytmenus-o
Till att börja med har dom inte demokrati i USA. Trump samt Bernie Sanders från vänstern försökte utmana oligarkin (om inte även Bernie även vad en puppet för dessa dårar i deep state)

Dessa politiker styrs endast av makt. Folket skall bestämma, och det vill dom inte dessa oligarker, därför vill dom få in valboskap dessa soros finansierade globlaister. Som tur är finns det dom på vänstern som jag som ser igenom det och enas med högern på ockupy wall street tex.

Varför kallar jag mig vänster? För att socialsimen innebär att folket skall äga media och de viktigaste funktionerna i samhället. Detta funkar endast bra i etniska homgena länder som Sverige, vilket globalisterna försöker ta ifrån oss genom att släppa in kaosinvandrare som är lila mycket psykopater som globalisterna är. Dom skall ut från Sverige och väst.
Visst är USA en demokrati av deras medborgare.
Och intressant du flydde hela ditt resonemang om woke och Joe skull, men det var väl samma sekund du insåg du inte hade någon woke politiska beslut som stödjer det väldigt konstiga påståendet.

Du vet om att donalds är en av de största globalisterna som finns väl?
För hela hans verksamhet är baserad på just globalism.

Och på detta är donalds en våldtäktsman som begår massor av brott och försöker valfuska också och har åtal även för detta, och mer åtal kommer nog pga de kallat en åtals jury i Arizona för bedöma mer åtal.
Så hade du sagt att donalds är emot demokrati så hade det varit korrekt, för donalds säger hen vill vara diktator.
Alltid fascinerande att donalds diktatorsdrömmar ska projiceras bort på andra, som ens de gick på sina projiceringar från bröjan.
Citera
2024-04-20, 12:12
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Använde Trump en firma i Kalifornien som bulvan för några andra, som inte vill synas med sina namn på borgensgarantin à 175 miljoner dollar? Eller är hela lånedokumenet rätt och slätt bluff, som vanligt?

Letitia James krävde igår (fredag) att appelldomstolen i New York ska förklara Trumps appellate bond ogiltigt, eftersom det är mycket oklart hur den firma, "Knight Specialty", som har backat upp hans garantier om pengar (i princip get honom en inteckning på summan 175 miljoner, vad jag förstår) skulle kunna ha råd med eller ens vara lagligt tillåtna att agera på det sättet som lånegivare i New York,

https://thehill.com/regulation/court-battles/4606053-ny-ag-trump-civil-fraud-judge-declare-175m-bond-without-effect/

Jo, jag sett denna sörjan som de håller på med, för det ser ut som inga pengar finns.
Och de hade ett krav som advokater fann udda, och att de skulle få vänta två dagar innan de betalade ut summan(Efter det var beslutat då.).
De spekulerade en massa om dessa två dagar, men sak som de såg som huvudsyftet var att de skulle flytta pengarna.(Men kan finnas andra anledningar, dock en konstig, för varför vänta två dagar efter beslutet var fastställt?)
Citera
2024-04-20, 12:28
Medlem
MyJustices avatar
Trump fick bra omnämnade från Albanien idag vad gäller NATO .
Samtidigt som USA under Biden fick en vänlig men svidande kritik
Lyssna om ni har X
https://twitter.com/i/status/1778799967789862995
Citera
2024-04-20, 20:30
Medlem
rotebro-hasses avatar
Något jag missat i natten mellan Stormy Daniels och Donald Trump är

-han dök upp på middag iklädd en svart pyjamas

-han vägrade använda kondom

-BigDon gillar att bli smiskad på röven av porrstjärnan Stormy

-han fick utlösning på under 2min medan hon red honom.

Han har en liten snopp formad som en 🍄 med ett ollon som verkar lite defekt.

-han ville ligga kvar o kela och äta glass efteråt

-han pratar enbart om sig själv

-han är livrädd för hajar och att simma i havet

-han tycker att de som går runt barbröstade på stranden inte är kloka (troligtvis för att han själv aldrig vågat göra det)

Källa:stormy daniels autobiography
Citera
2024-04-21, 04:39
Medlem
JanFyhrholdts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-hasse
Något jag missat i natten mellan Stormy Daniels och Donald Trump är

-han dök upp på middag iklädd en svart pyjamas

-han vägrade använda kondom

-BigDon gillar att bli smiskad på röven av porrstjärnan Stormy

-han fick utlösning på under 2min medan hon red honom.

Han har en liten snopp formad som en 🍄 med ett ollon som verkar lite defekt.

-han ville ligga kvar o kela och äta glass efteråt

-han pratar enbart om sig själv

-han är livrädd för hajar och att simma i havet

-han tycker att de som går runt barbröstade på stranden inte är kloka (troligtvis för att han själv aldrig vågat göra det)

Källa:stormy daniels autobiography

Såg denna artikel i "The Guardian" om detta:

https://www.theguardian.com/books/2018/oct/22/full-disclosure-stormy-daniels-review

Det borde vara, alternativt är olagligt att skriva på det sättet i media.
Jag är ingen jurist.
I varje fall är det olämpligt, och vittnar om det moraliska förfallet i USA
och liknande länder med samma "demokratiska värdegrund", "empati" och "jämlikhet".
Kvinnorna dominerar, skräpkulturen breder ut sig och apmänniskorna väller in.
Trump verkar vara emot allt detta, så varför denna förföljelse mot honom.
Citera
2024-04-21, 12:54
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanFyhrholdt
Såg denna artikel i "The Guardian" om detta:

https://www.theguardian.com/books/2018/oct/22/full-disclosure-stormy-daniels-review

Det borde vara, alternativt är olagligt att skriva på det sättet i media.
Jag är ingen jurist.
I varje fall är det olämpligt, och vittnar om det moraliska förfallet i USA
och liknande länder med samma "demokratiska värdegrund", "empati" och "jämlikhet".
Kvinnorna dominerar, skräpkulturen breder ut sig och apmänniskorna väller in.
Trump verkar vara emot allt detta, så varför denna förföljelse mot honom.
Vad är fel i återgivningen menar du?
donalds får väl stämma Stormy om hen tycker det är fel, det är så deras rättssamhälle fungerar.

Men du pratar om värdegrund, empati och så vidare, blir rätt komiskt när donalds sätter på porrstjärna samtidigt som frugan är på G att föda hens barn.
Och varför får inte enskilda kvinnor dominera för, är det bara för hon är elak och återger mötet med donalds?
Citera
2024-04-21, 15:34
Medlem
JanFyhrholdts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Vad är fel i återgivningen menar du?
donalds får väl stämma Stormy om hen tycker det är fel, det är så deras rättssamhälle fungerar.

Men du pratar om värdegrund, empati och så vidare, blir rätt komiskt när donalds sätter på porrstjärna samtidigt som frugan är på G att föda hens barn.
Och varför får inte enskilda kvinnor dominera för, är det bara för hon är elak och återger mötet med donalds?
Nej det inte jag som pratar om "värdegrund" och "empati". Tvärtom, jag nämnde moral, vilket är det direkt motsatta till dessa påhittade begrepp som andra ständigt pratar om.
"värdegrund och empati" var något som uppstod i nazisternas Tyskland, och i Sverige som var en "humanistisk stormakt" redan för 100 år sedan. Alla som "saknar empati" och bryter mot den "gemensamma värdegrunden" skall tydligen avrättas om jag tolkat den västerländska politiken rätt.

Jag finner inget anmärkningsvärt i Trumps privatliv, oavsett vad som där skulle utspela sig. Om media skriver om privata angelägenheter, har media förverkat sitt förtroendekapital. Och det har hela den västerländska kulturen redan gjort.
Trump verkar vilja stoppa massinvandringen av lägre stående, vilket är berömvärt. Vidare så tycks han sakna respekt för kvinnor, vilket jag finner oerhört sympatiskt.
I sina uppträdanden, av video-och filminspelningar att döma framstår Trump som en av de bästa presidenter som jag sett på TV iaf. En lika vältalig som trevlig person med sunda värderingar. Påminner lite om Göran Persson.
Citera
2024-04-21, 17:20
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanFyhrholdt
Nej det inte jag som pratar om "värdegrund" och "empati". Tvärtom, jag nämnde moral, vilket är det direkt motsatta till dessa påhittade begrepp som andra ständigt pratar om.
"värdegrund och empati" var något som uppstod i nazisternas Tyskland, och i Sverige som var en "humanistisk stormakt" redan för 100 år sedan. Alla som "saknar empati" och bryter mot den "gemensamma värdegrunden" skall tydligen avrättas om jag tolkat den västerländska politiken rätt.

Jag finner inget anmärkningsvärt i Trumps privatliv, oavsett vad som där skulle utspela sig. Om media skriver om privata angelägenheter, har media förverkat sitt förtroendekapital. Och det har hela den västerländska kulturen redan gjort.
Trump verkar vilja stoppa massinvandringen av lägre stående, vilket är berömvärt. Vidare så tycks han sakna respekt för kvinnor, vilket jag finner oerhört sympatiskt.
I sina uppträdanden, av video-och filminspelningar att döma framstår Trump som en av de bästa presidenter som jag sett på TV iaf. En lika vältalig som trevlig person med sunda värderingar. Påminner lite om Göran Persson.
Värdegrund och empati är inget nazistiskt, det nazistiska var det som låg bakom.

Men bra nu vet vi Stormy inte gjort något fel då.
Citera
2024-04-22, 15:42
Medlem
Trump Is a Genius
https://twitter.com/Acyn/status/1782401277068034151
Citera
2024-04-22, 16:04
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Trump Is a Genius
https://twitter.com/Acyn/status/1782401277068034151
Varför skulle man använda en bond-firma om det var cash för?

Dock när donalds upprepar mantrat att cash $175 miljon 5ggr på 49 sekunder, då vet man att donalds ljuger.
Jag vet de haft en del diskussioner om varför bond-firman inte betalar ut pengarna direkt vid beslut det ska göras, utan de krävde de skulle vänta i 2 dagar.
Den mycket troliga är att de tror att det är för de ska flytta pengarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in