2026-08-26, 16:05
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Helt sant, men som du skrev var hon ju ändå en gigant och tre brukar väl vara normalt.

Jag delar din analys!
Jo, jag skrev det, men tycker 3 dagar känns lite över toppen med detta till trots.
Däremot kan man göra en stor sak av det, en dag halvstång och sen en rejäl minnestund med uppträdanden lite senare.

Och nyckelordet är OPOLITISKT, för om politik dras in, så kommer man istället dra hennes namn i smutsen oavsett om det är politiskt för R eller D.(Måste skriva så, för en del inbillar sig det är okey om det är politiskt för D, coh om man inte förekommer dom.)
Citera
2026-08-26, 16:13
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Jo, jag skrev det, men tycker 3 dagar känns lite över toppen med detta till trots.
Däremot kan man göra en stor sak av det, en dag halvstång och sen en rejäl minnestund med uppträdanden lite senare.

Och nyckelordet är OPOLITISKT, för om politik dras in, så kommer man istället dra hennes namn i smutsen oavsett om det är politiskt för R eller D.(Måste skriva så, för en del inbillar sig det är okey om det är politiskt för D, coh om man inte förekommer dom.)

Håller helt med. Dessvärre kommer det såklart åtminstone försökas göras politik av det. Tror dock inte det kommer lyckas, hon stod över allt sånt och det tror jag de flesta amerikaner också inser. Hoppas jag iaf.
Citera
2026-08-26, 17:34
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Håller helt med. Dessvärre kommer det såklart åtminstone försökas göras politik av det. Tror dock inte det kommer lyckas, hon stod över allt sånt och det tror jag de flesta amerikaner också inser. Hoppas jag iaf.
Om donalds fingrar kommer i pajen, så kommer donalds förstöra den.
Och köra hennes namn i smutsen
Citera
2026-08-26, 18:05
Medlem
burialhexs avatar
Citat:

fattas bara att annhöriga går ut med att dolly rösta harris
Citera
2026-08-26, 18:37
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burialhex
fattas bara att annhöriga går ut med att dolly rösta harris
De får säga vad de vill och inte, så helt ointressant för det du svarade på.

För här pratar vi om en eventuell minnesstund och om den görs politiskt, det är att smutsa ned Dolly´s namn och liv.
Så varför vill du inte ha en opolitisk minnesstund för Dolly?(Det byter även inte D, för tydligen var det oklart.)
För det är vad jag läser mellan raderna.

Och igen, anhöriga och DERAS av Dolly begravning, så får de säga vad de vill.
Men misstänker den är om Dolly inte politik.(Men den som lever få se, och hoppas personligen det blir som jag tror och att de ser Dolly, hennes karriär och vän osv..., över politik.(Och tror jag får rätt också, men som sagt vad, ska inte föregå detta.)

Men kommer donalds fingrar i pajen, så kommer den smaka beskt för alla.
Citera
2026-08-27, 01:46
Medlem
DrLECTERs avatar
https://www.newsner.com/nyheter/donald-trump-hotar-att-deportera-robert-de-niro/

Donald Trump hotar med att deportera skådespelaren Robert De Niro efter att denne kristiserat honom.

"It is a mad man in the white house"

Den skröpliga varelse som kallar sig för president bör avgå och göra mänskligheten en stor tjänst.
Det gamla skrönan att vem som helst som is born in USA kan bli president.
Trump kör sitt race så Jimmy Åkesson längst ut på högersidan inom politiken i Sverige framstår som en sosse.
Denna vedervärdiga person bör världen snabbt glömma
Citera
2026-08-27, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrLECTER
https://www.newsner.com/nyheter/donald-trump-hotar-att-deportera-robert-de-niro/

Donald Trump hotar med att deportera skådespelaren Robert De Niro efter att denne kristiserat honom.

"It is a mad man in the white house"

Den skröpliga varelse som kallar sig för president bör avgå och göra mänskligheten en stor tjänst.
Det gamla skrönan att vem som helst som is born in USA kan bli president.
Trump kör sitt race så Jimmy Åkesson längst ut på högersidan inom politiken i Sverige framstår som en sosse.
Denna vedervärdiga person bör världen snabbt glömma

Ja, Trump har verkligen gjort sitt. Han borde inte ens valts.
Citera
2026-08-27, 18:53
Medlem
Citat:
Ja, tyvärr är det naturligtvis så att Trump både vill åka snålskjuts på Dollys vidsträckta popularitet, hennes folkliga appeal - och försöka utnyttja henne politiskt. "Kommunisterna och demokraterna hatar sådana som Dolly Parton", kommer det att låta om bara några veckor.
Citera
2026-08-27, 18:58
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Ja, tyvärr är det naturligtvis så att Trump både vill åka snålskjuts på Dollys vidsträckta popularitet, hennes folkliga appeal - och försöka utnyttja henne politiskt. "Kommunisterna och demokraterna hatar sådana som Dolly Parton", kommer det att låta om bara några veckor.
Så tragiskt det vore för Dolly´s minne.
Så ledsamt.

Jag gillat henne länge, men älskade hennes närvaro i The Orville och gav en otroligt komiska stunder där.

Måste också säga när det börjades "svamla" för rätt kort tid sedan, och om en virtual tour ala ABBA.
Så tänkte jag, ska hon dö snart.
Och bara någon dag senare jag läste detta, så var hon död.

Men hennes hår har jag aldrig gillat, men en obetydlig sak i hennes fantastiska musikhistoria hon skapat.
Citera
2026-08-27, 20:08
Medlem
Trump har nyss undertecknat en presidentorder om att Lake Ontario ska byta namn till Lake America. Snacka om tom provokation!
Citera
2026-08-29, 05:50
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Trump har nyss undertecknat en presidentorder om att Lake Ontario ska byta namn till Lake America. Snacka om tom provokation!
Han vill byta namn på ett hav nu också tydligen.
Varför inte bara ändra namnet på hela planeten?

Nu ska det inte heta Jorden/Earth längre. Härmed kommer våran planet heta Donald Trump.

Snacka om att han är den sämsta presidenten någonsin.
Citera
2026-08-29, 06:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Han vill byta namn på ett hav nu också tydligen.
Varför inte bara ändra namnet på hela planeten?

Nu ska det inte heta Jorden/Earth längre. Härmed kommer våran planet heta Donald Trump.

Snacka om att han är den sämsta presidenten någonsin.
Mmm, vet inte hur seriös han kan vara ifråga om att byta namn på ett världshav, men han använder ibland sådana här i sig skämtsamma kommentarer för att ta udden av en mera allvarlig närliggande fråga. Det är en slags bedövningstaktik.

Håller med om att Trump står i en helt egen klass bland amerikanska presidenter - i negativ mening.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in