• 3
  • 4
2017-12-01, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av No-n-sence
Om jag läser mellan raderna så tror jag nog att puckot skickade med den laddare han hade använt i tron att det var den riktigt. Varför skulle Jula annars säga att den har använt är på just 24 V.

Känns ju högst troligt.

Eller så har trots anmodan inte kunnat vaska fram laddaren. Av det har Rusta dragit en självklar slutsats.
Citera
2017-12-01, 21:17
Medlem
Demokraturdns avatar
Jula suger, det är utgångspunkten. Tyvärr.

Varför skriver ingen om hur G. drabbades exakt av detta fel? Fick han en stöt?

Citat:
Ursprungligen postat av Maextro
Detta verkar vara en Li-ion-produkt. Då ska själva botten-laddaren ha överladdning/överspänningsskydd som hindrar att en defekt laddare inte överladdar batterierna.

Dessutom är det vanligt att en laddare har högre spänning än batteriet. ett mobilbatteri på 3.7V har normalt en 5V-laddare. 18/3,7= 4,86, vilket *5 blir 24,32.

Har ingen en identisk meec-skruvdragare att jämföra med?

Klart snubben ska hängas i pungen om han har fel, men om det är Jula som har fel ska dom hängas i varje pung.

Siffror som du bör förklara tydligare.
Citera
2017-12-01, 23:09
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Vad vet vi mer om denne scam-artist? Gör han sånt här regelbundet? Har han ens ett jobb?
Uppenbart att han gjorde fel, med flit eller ej vet vi inte.
Citera
2017-12-01, 23:13
Medlem
mmais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Han har ju haft skiten i två år utan problem, tror du han verkligen inte laddat den någon gång tidigare? Hade han fått fel laddare från butiken hade den smällt första gången han använde den - inte nu efter två år.

Det står det inte - så han har förmodligen använt rätt laddare varje gång han laddat fram tills den här gången när han körde en annan laddare icke avsedd just för det här batteriet. Och så small det eftersom batteriet blev överladdat den här gången. Ingen gång tidigare.

Det står
-Det var i början av november i år som Ghazwan Bunduki, 52, använde sin drygt två år gamla skruvdragare från Jula tillsammans med sin son
Det står ingenstans att den fungerat utan problem.
Citera
2017-12-02, 13:27
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mmai
Det står
-Det var i början av november i år som Ghazwan Bunduki, 52, använde sin drygt två år gamla skruvdragare från Jula tillsammans med sin son
Det står ingenstans att den fungerat utan problem.
Detta.

Naturligvis har eländet exploderat vid så gott som varje tidigare användningstillfälle, men nu tyckte Ghazwan att måttet var rågat.
Citera
2017-12-12, 20:44
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Men du, efterblivne, Jula har behandlat kunden helt korrekt.
Läs artikeln igen din sopa.
Inget pekar på det du tror dig utläsa ur artikeln.
Du är precis en sådan lättlurad sate som aftonblaskan är ute efter, empati- och känslostyrd så det ryker ur öronen utan minsta förmåga till kritiskt tänkande.

Fake News Aftonbladet gör en närmast brottslig handling här, lika så kunden.

Kunden är Inte offret här.
Jula Är offret.

Om du inte kan förstå det så är det synd om dig, på riktigt.

Du påstår att Aftonbladet och kunden ljuger. Fram med belägg för det då. Du resonerar som ett lurat barn. Kan du inte belägga det som du skriver i topic så är det lika med fake news.
Citera
2017-12-12, 21:48
Medlem
Tidigare så ringde araberna i Malmö journalistkåren så fort de hittade en kackerlacka hemma. Journalisterna ryckte genast ut och pressade politiker om vem som var ansvarig. - Normalt folk städar hemma och går ner på ICA och köper insektsspray om de hittar ohyra hemma. Inga frågor typ "varför köper du inte insektsspray"? - Nä, detta pga att araber inte betraktas som vuxna av journalister.
Citera
2017-12-13, 19:28
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Du påstår att Aftonbladet och kunden ljuger. Fram med belägg för det då. Du resonerar som ett lurat barn. Kan du inte belägga det som du skriver i topic så är det lika med fake news.

Du påstår att dom talar sanning.
Jag säger varken bu eller bä, men det är du som troligen är det lurade barnet.

Aftonbladet ljuger ju hela tiden, varför skulle inte detta vara ännu en lögn menar du?

Bevisbördan är på dig, Aftonbladet eller turken i det här fallet, inte på mig.

Men naturligtvis blir det aldrig någon uppföljning på detta spektakel. Eftersom det är en skitlögn som Aftonbladet använder i propagandasyfte.

Men återkom gärna om du får kött på benen, dvs bevis.
Citera
2017-12-13, 20:33
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Du påstår att dom talar sanning.
Jag säger varken bu eller bä, men det är du som troligen är det lurade barnet.

Aftonbladet ljuger ju hela tiden, varför skulle inte detta vara ännu en lögn menar du?

Bevisbördan är på dig, Aftonbladet eller turken i det här fallet, inte på mig.

Men naturligtvis blir det aldrig någon uppföljning på detta spektakel. Eftersom det är en skitlögn som Aftonbladet använder i propagandasyfte.

Men återkom gärna om du får kött på benen, dvs bevis.

Sluta hitta på att jag påstår något jag inte påstått. Skall du börja ljuga om mig nu också. Det enda jag har sagt är att om Jula skulle behandla mig som beskrivs i tidningen så skulle jag bli arg.

Du är full av ljug och fake news. Kanske Flashbacks största spridare av fake news. Eller?

I ditt startinlägg så skriver du bland annat detta:
Brottslingarna i det här fallet är Ghazwan som ljuger ...

Här i detta inlägget så skriver du:
Jag säger varken bu eller bä, ...

Ditt hyckleri är av stor nivå. Du påstår även andra saker i startinlägget på ett fult sätt för att svartmåla någon med fake news.

Seså belägg det du påstår om du inte skall framstå som en stor spridare av fake news. Det här har du att belägga:
Brottslingarna i det här fallet är Ghazwan som ljuger ...
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in