2017-12-01, 00:19
Medlem
mmais avatar
Ok jag utgår från att han har rätt! fel laddare var skickad med dragaren!
Köper man grönsaker kollar man efter fläckar eller andra skavanker, köper man mjölk kollar man datum. Men jävlar om man kopplar in en 24V laddare på ett 18V batteri, då är det butikens fel.
Citera
2017-12-01, 00:32
Medlem
Fezziks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mmai

Jag själv håller det för osannolikt, däremot och om man tittar på nedanstående bild så ser man att "klossen" som man laddar batteriet i på gamla meec-skruvdragare matas från en extern transformator. Den är inte fast ansluten till klossen utan matas via en rund snabbkontakt. Så jag gissar på att han har använt fel transformator vid sista laddningen. Det här verkar Jula ha fixat på nyare modeller i meec-serien om jag tyder deras manual rätt.

https://minfil.org/91q5hadbbe/meec.jpg
Citera
2017-12-01, 00:42
Medlem
highstakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xen1cal
Lite intressant att produkten ifråga slutade att säljas 2015.
Har han verkligen väntat två år att använda sin fina skruvdragare ?
Vart står det att han har väntat?
Citera
2017-12-01, 00:54
Medlem
BufordT.Justices avatar
Citat:
Ghazwan Bunduki, som själv jobbat med elektronikvaror i hemlandet...

En intressant notering i sådana här fall är att trots att vederbörande har klantat sig rejält ska det ändå påtalas att de innehar någon form av erfarenhet eller expertis på området.

I mina ögon är det knappast förmildrande, snarare tvärtom. Vad anser ni andra?
Citera
2017-12-01, 01:32
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mmai
Köper man grönsaker kollar man efter fläckar eller andra skavanker, köper man mjölk kollar man datum. Men jävlar om man kopplar in en 24V laddare på ett 18V batteri, då är det butikens fel.

Han har ju haft skiten i två år utan problem, tror du han verkligen inte laddat den någon gång tidigare? Hade han fått fel laddare från butiken hade den smällt första gången han använde den - inte nu efter två år.

Citat:
Ursprungligen postat av highstakes

Det står det inte - så han har förmodligen använt rätt laddare varje gång han laddat fram tills den här gången när han körde en annan laddare icke avsedd just för det här batteriet. Och så small det eftersom batteriet blev överladdat den här gången. Ingen gång tidigare.
Senast redigerad av frange 2017-12-01 kl. 01:34.
Citera
2017-12-01, 02:47
Medlem
xen1cals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highstakes

Det står där inte, det var min fråga. Rimligtvis har han använt den tidigare utan problem.
Citera
2017-12-01, 02:57
Medlem
sqrt25s avatar
Om inte Ghazwan eller nån annan gjort nån polisanmälan är väl AoB fel forum för denna händelse?
Citera
2017-12-01, 05:01
Medlem
NickSonnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sqrt25
Om inte Ghazwan eller nån annan gjort nån polisanmälan är väl AoB fel forum för denna händelse?
Brottet är väl Aftonhorans förtal.
Citera
2017-12-01, 06:27
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Medier diskuteras med fördel i Medier.

Aktuella brott och kriminalfall --> Medier och journalistik
/Moderator
Citera
2017-12-01, 06:44
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BufordT.Justice
En intressant notering i sådana här fall är att trots att vederbörande har klantat sig rejält ska det ändå påtalas att de innehar någon form av erfarenhet eller expertis på området.

I mina ögon är det knappast förmildrande, snarare tvärtom. Vad anser ni andra?

Vem har inte använt elektronikvaror? Allt från mustashtrimmer till dammsugare.

Är man dum får kroppen lida, ganska solklart.

Och skulle Jula ersätta alla klantarsel som skadar sig så skulle det bli dyrt.

Babben får dessutom minuspoäng för gråta ut sitt oförstånd i AB.
Senast redigerad av Mullret 2017-12-01 kl. 07:21.
Citera
2017-12-01, 07:40
Medlem
Studsbolls avatar
Aftonbladet visar nu en gång att de lirar i samma division som En Ding Ding Värld. Nötter som ringer in uppenbara hittepåhistorer och de publicerar dem trots de inser att det är trams eftersom det kommer generera många klick och sköna inkomster. Att araben valde att ringa AB är ingen slump, han har självklart läst tusentals liknande skrönor i denna stinkande blaska.
Citera
2017-12-01, 08:07
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
stendumma invandrare finns det gott om, men här pratar vi om en finurlig entreprenör som väljer att kontakta aftonblaskans tips-telefon med ljugeriet,
Och att Aftonblaskan nappar på historien utan att ens bakgrundskolla, ge bilder på den aktuella laddaren eller någonting, utan istället kör på Bundukis hitte-på historia måste ju anses som rent brottsligt?

Hade artikeln bara hållt sig till Bundukis historia hade det varit en sak, där han berättade om hur skruvdragaren ”exploderade” osv, men här ställer ju ljugblaskan Jula rakt mot väggen och hävdar att det är deras fel.

Har kroknäsorna något otalt med Julas ägare är min första tanke?

Brottslingar pixlas tills de är dömda heter det väl?
Här svartmålas Jula utan dess like.

Hur kan Aftonblaskan åtalas för detta? Det är ju ett uppenbart brott.

(Jag trodde att Aftonbladet och liknande blaskor åtminstonde försökte ta sig ur se-o-hör träsket / fake news-stämpeln, men tydligen icke)

Skamligt!

Blir väldigt snurrigt när du hävdar falska saker som påståenden i startinlägget. Givetvis skall Jula hängas ut när de behandlar en kund så illa.

Skulle jag köpt en produkt hos dem och skiten exploderade i min näve och på det få den sura behandlingen från företaget så skulle jag vända upp-och-ner på fanskapet som jobbade där.

Den enda som håller på med fake-news här är du.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in