2017-12-01, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Känns som ett nytt "Billy Butt-fall", kanske fick inte den unga kvinnan sina önskemål om en sångkarriär förverkligade efter vissa tjänster och då hissas röd flagga?

Det finns skivbolagskillar som varit med om det motsatta också, när någon medioker idol-wannabe har sagt "får jag inte ett kontrakt anmäler jag dej för våldtäkt". Utan att något sexuellt har förekommit.
Citera
2017-12-01, 12:28
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Det finns skivbolagskillar som varit med om det motsatta också, när någon medioker idol-wannabe har sagt "får jag inte ett kontrakt anmäler jag dej för våldtäkt". Utan att något sexuellt har förekommit.

Det får du i så fall knyta någon form av källa till, annars blir det extremt spekulativt.
Visst det kanske har hänt, eller så har det inte hänt.
Citera
2017-12-01, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NovaOculus
Nej det är det inte, det är allmännyttig information. Om jag eller min dotter vill ge ut skivor i framtiden så vill vi förstås inte bli sexuellt antastade.

Det är bara bra om hans namn blir sökbart så att andra kan skydda sina barn från honom.

Personen i fråga bad om BO's namn, inte GM.. BO = Brottsoffer - finns ingen anledning att hänga ut BO.
Citera
2017-12-01, 14:10
Medlem
CommonSenses avatar
Vänta i 10 år innan hon anmälde?

Kan det vara så att han inte gav henne jobb eller ett skivkontrakt och nu anmäler han som hämnd. Eller att han kanske lovade henne jobb och skivkontrakt om dom hade sex men sen sket idet. Och idag är hon bitter över det och anmäler han för våldtäkt
Citera
2017-12-01, 19:37
Medlem
NovaOculuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terrorizor666
Då han du blandat ihop GM (gärningsmannen) och BO (brottsoffret). GM vill man varna för, BO kan man låta vara ifred.
Ja, du har rätt
Citera
2017-12-01, 20:36
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bervyl
Eller så blev hon våldtagen i analen tills hon svimmade, när hon bara var sjutton år gammal.

Eller så överdriver/skarvar den nu 27-åriga kvinnan? Har du ens funderat över den möjligheten? En sak är rätt märklig, vad kan en då oerfaren 17-åring bidra med som "hjälpreda" till en skivbolagsprofil?

Citat:
Ursprungligen postat av Bervyl
Män våldtar och män skyller på offret när hon anmäler.

Eller så är det en falskanmälan för det existerar faktiskt såna också, du verkar ha en övertro som går ut på att alla kvinnor talar sanning om påstådda våldtäkter, lite självrannsakan från din sida vore faktiskt på sin plats, var inte så förbannat naiv.

Allt det här går att sätta i relation till fallet med den nu 27-åriga kvinnan som valt att polisanmäla "skivbolagsprofilen"
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2017-12-01 kl. 20:51.
Citera
2017-12-02, 00:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
En sak är rätt märklig, vad kan en då oerfaren 17-åring bidra med som "hjälpreda" till en skivbolagsprofil?

Arslet till att börja med.....

Skämt åsido, den saken förstår jag inte att ni har problem med att fatta. Utan tonåriga tjejer och deras röv, fitta och mun hade det aldrig funnits rocknroll över huvud taget. Än mindre en industri runt den.

Nu är ju varken HH och BD eller nåt annat som Ismail Samie varit involverad i rocknroll men med denna skit-tidens mått mätt så......
Citera
2017-12-02, 01:39
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NOVEMBERSPAWNED
Ismail Samie, eller Isse som han kallas. Han har varit ett "AS" mot tjejer sen han bodde i Älmhult där han växt upp (och jag). Han och Hans Ingemarsson (The Creeps- Solsidan) var värsta radarparet och trodde dom var coolast och behandlade tjejer som skit. Robert Jelinkek, som alltid var schysst mot alla, en riktig helyllekille ville in på en fest en gång på tredje våningen. Då var Isse och Inge där (och detta var innan Inge förstod att det var smart att haka på Jelinkek eftersom han var den enda begåvade musikern/sångaren/låtskrivaren i kretsen) och istället för att trycka "kom in" på porttelefonen så öppnade de fönstret ut och kastade ägg på Jelinek och skrattade när äggen träffade honom. Hur Jelinek kunde förlåta detta och senare ta in både Isse (Backdoor Men) och Inge (The Creeps) i de två grupperna är svårt att förstå. Det kräver ett stort hjärta och ett stort mått av förlåtelse. Det är denna typ av människor vi snackar om här. Jag har mer stories om nån är intresserad...
Denna bör vara sökbar på nätet. Hans fullständiga namn är Ismail Abd-El-Samie
Citera
2017-12-02, 02:33
Bannlyst
Hur många trådar om samma snubbe och ämne finns det på Flashback nu? 5?
Citera
2017-12-02, 06:03
Medlem
Det man lär sig av detta är att folk i världen har verkligen olika syn på vad som är ok och inte..

Jag tror helt ärligt att Isse inte tror han gjort något fel , för han har varit kåt och trott allt är ok..

Och där finns säkert en del tjejer som har varit attraherade av honom , men han har varit lite burdus eller ganska mycket , oavsett 10 år senare att anmäla någon är inte ok heller bara för att han var en officiell person..

I vilket fall vi får alla bli supertråkiga och skriva på ett papper att allt är lugnt innan vi ligger med varandra så blir det inga missuppfattningar.. kanske inte så mkt romantik heller

RIP Isse din karriär är nog slut som Håkan Hellströms Wngman...

Men det är nog rätt många fler som kommer ryka i PK Sverige... sjukt att ingen Pop Artist blivit outad än... måste ju till exempel finnas hur mkt som helst som har hänt runt dansbanden till exempel
Citera
2017-12-03, 00:15
Medlem
Necriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nexus-6
Förklara gärna för mig hur generella och svepande beskrivningar utan någon som helst vetskap om vad som faktiskt hände är att förklara hur det ligger till? Du och alla andra vet ju inte ens vem det är eller vad som hänt!

Det är rätt konstigt att när en kvinna blir våldtagen då är det första du tänker på att hon ljuger och kommer upp med denna förklaring. Vad baserar du detta på?

I vilken annan situation gör du liknande slutsatser? Exempel: Jag blev rånad av en kille för 10 år sedan. Vänta nu... blev du verkligen rånad? Var det inte så att du gav honom pengarna och nu i efterhand när du behöver pengarna så hittar du på att du blivit rånad. Det är ju rätt taskigt att anklaga någon för att råna dig när du faktiskt gav bort pengarna. Har någon någonsin dragit den slutsatsen? Fundera varför den slutsatsen så ofta dras när det gäller kvinnor som blir våldtagna!
Du glömmer en hel del viktiga detaljer i liknelsen. Om du var attraherad av den som rånade dig och ofta spenderade tid med honom, både innan och efter rånet. Du glömmer att i många fall har rånoffret även erkänt att de gett pengar till rånaren under olika omständigheter. Ibland lite, ibland mycket, och ibland lite osäkert motvilligt. Ett spektrum framträder där det är svårt att urskilja vad som är vad. Ofta finns det värre händelser mellan rånoffret och rånaren än den som rånoffret anmäler, eller många av snarlika grad som den anmälda. Varför fortsatte du gå hem till rånaren med din plånbok och ge honom pengar, även efter att han rånat dig?

Jodå, en liknande rånhistoria hade gjort mig väldigt misstänksam även till ditt rån. Är inte det naturligt? Varför skulle liknande historier automatiskt tas som sanning bara för att det är ett sexualbrott det handlar om?

En riktigt våldtäkt är en överfallsvåldtäkt där kvinnan gjort motstånd och blivit slagen, där hon själv eller de som hittar henne anmäler samma kväll. Alla andra scenarion än sådana ses med rätta med en hel del misstänksamhet.
Citera
2017-12-03, 00:25
Medlem
Nexus-6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Necris
Du glömmer en hel del viktiga detaljer i liknelsen. Om du var attraherad av den som rånade dig och ofta spenderade tid med honom, både innan och efter rånet. Du glömmer att i många fall har rånoffret även erkänt att de gett pengar till rånaren under olika omständigheter. Ibland lite, ibland mycket, och ibland lite osäkert motvilligt. Ett spektrum framträder där det är svårt att urskilja vad som är vad. Ofta finns det värre händelser mellan rånoffret och rånaren än den som rånoffret anmäler, eller många av snarlika grad som den anmälda. Varför fortsatte du gå hem till rånaren med din plånbok och ge honom pengar, även efter att han rånat dig?

Jodå, en liknande rånhistoria hade gjort mig väldigt misstänksam även till ditt rån. Är inte det naturligt? Varför skulle liknande historier automatiskt tas som sanning bara för att det är ett sexualbrott det handlar om?

En riktigt våldtäkt är en överfallsvåldtäkt där kvinnan gjort motstånd och blivit slagen, där hon själv eller de som hittar henne anmäler samma kväll. Alla andra scenarion än sådana ses med rätta med en hel del misstänksamhet.

Det är personer som du som gör att kvinnor inte vågar berätta. För att det vet att det kommer bli ifrågasatta och att det inte spelar någon roll vad de säger. Därför fortsätter dessa män att våldföra sig på kvinnor för deras handlingar får inga konsekvenser och det finns alltid en man (jo det är oftast en man) som försvarar dem.

Du lyckades dock inte framföra någon fakta, dvs du vet inte vad som hänt men du vidhåller ändå att man ska vara misstänksam. Vet inte riktigt hur du får det att gå ihop? Som sagt fundera på varför denna inställning är farlig och varför den inte görs i andra sammanhang på detta sätt.

Du säger att rånhistorien hade gjort ditt misstänksam. Problemet är ju att det inte är sant, för det har aldrig hänt! Det är inge rånoffer som väntar 10 år på att berätta att de blivit rånade, för att de är rädda att ingen ska tro på dem!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in