2017-12-01, 02:21
Medlem
Ismail Samie, eller Isse som han kallas. Han har varit ett "AS" mot tjejer sen han bodde i Älmhult där han växt upp (och jag). Han och Hans Ingemarsson (The Creeps- Solsidan) var värsta radarparet och trodde dom var coolast och behandlade tjejer som skit. Robert Jelinkek, som alltid var schysst mot alla, en riktig helyllekille ville in på en fest en gång på tredje våningen. Då var Isse och Inge där (och detta var innan Inge förstod att det var smart att haka på Jelinkek eftersom han var den enda begåvade musikern/sångaren/låtskrivaren i kretsen) och istället för att trycka "kom in" på porttelefonen så öppnade de fönstret ut och kastade ägg på Jelinek och skrattade när äggen träffade honom. Hur Jelinek kunde förlåta detta och senare ta in både Isse (Backdoor Men) och Inge (The Creeps) i de två grupperna är svårt att förstå. Det kräver ett stort hjärta och ett stort mått av förlåtelse. Det är denna typ av människor vi snackar om här. Jag har mer stories om nån är intresserad...
Citera
2017-12-01, 02:40
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ponnylover99
Ahaaaa då förstår vi.

Vad hade den då 17-åriga kvinnan för arbetsuppgifter hos skivbolagsprofilen? Hon kan ju omöjligt ha haft nån vidare värst stor arbetslivserfarenhet vid den åldern? Nu har det gått 10 år sen de påstådda händelserna, var är bevisen?
Citera
2017-12-01, 04:47
Medlem
NovaOculuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pogba
Varför fan vill du veta vem BO är? Sjukare har man läst, men är ju en mördares tankebana....
Nej det är det inte, det är allmännyttig information. Om jag eller min dotter vill ge ut skivor i framtiden så vill vi förstås inte bli sexuellt antastade.

Det är bara bra om hans namn blir sökbart så att andra kan skydda sina barn från honom.
Citera
2017-12-01, 07:41
Medlem
JDAMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 55dollar
”Telegram Musikförlag AB
Orförande är skivbolagsmannen Kl*s Lundin*, Håk*n är ordinarie ledamot precis som Ismai^ Ab*-El-Sami* som jobbat i över 20 år med Håk*n Hellströ*.”

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...cle22943233.ab

Vem av dom åker in?
Citera
2017-12-01, 08:03
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OntOmQ
Äh. Om rätt ska vara rätt ...
Håkan Hellström är ju en av de artister som tjänar mest i Sverige och den som drar absolut mest publik.

Dvs Håkan går inte ens att mäta med stockholmska mått, han är så mycket större. Och bakom kulisserna finns Isse.

Ja du , jag antar att du är Göteborgare där världen startar i Kungälv och slutar i Kungsbacka.

Håkan är i slutet av sin musikkarriär och har tjänat en del på sin musik men han är en lokal svensk förmåga som inte sålt en platta utanför landets gränser.

Sist jag så någon lista över svenskar var Håkan på kanske 6:e plats, så att säga att " inte går att mäta med stockholmska mått " är bara fånigt.
Citera
2017-12-01, 08:10
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av benjaminsson
Det är Isse som nämnts tidigare, behöver inte spekulera vidare om det. Vad han har blivit anklagad för är grovt bland annat våldtäkt av en 17-årig flicka som det berättades om i uppropet #närmusikentystnar.

https://www.dn.se/kultur-noje/jag-va...fa-sjunga-mer/

In i finkan skall han. Frågan är hur mycket tex Håkan Hström har vetat om hans beteende då de hängt ihop sedan dag ett.

Jag får inte ihop det alls, 17 år då går man i 2:an på gymnasiet.
Har du praktik och du inte trivs eller något inte funkar så går man hem och kontaktar skolan och berättar vad som hänt. Inte fan står man ut med dessa upprepade kränkningarna och DESSUTOM
går med på att åka till asets hem ? Med tanke på hans uppträdande kunde det ju inte ha kommit som någon överraskning att han skulle försöka något.
Ingen normal 17 åring med självbevarelsedrift hamnar i den situationen.
Citera
2017-12-01, 09:14
Medlem
c014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Har du praktik och du inte trivs eller något inte funkar så går man hem och kontaktar skolan och berättar vad som hänt. Inte fan står man ut med dessa upprepade kränkningarna och DESSUTOM
går med på att åka till asets hem ? Med tanke på hans uppträdande kunde det ju inte ha kommit som någon överraskning att han skulle försöka något.

Nä håller med, jag köper inte storyn.
Citera
2017-12-01, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NovaOculus
Nej det är det inte, det är allmännyttig information. Om jag eller min dotter vill ge ut skivor i framtiden så vill vi förstås inte bli sexuellt antastade.

Det är bara bra om hans namn blir sökbart så att andra kan skydda sina barn från honom.

Då han du blandat ihop GM (gärningsmannen) och BO (brottsoffret). GM vill man varna för, BO kan man låta vara ifred.
Citera
2017-12-01, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
Från #Metoo till #Svintoo

Du har en jättepoäng. Det har blivit lite mer "mellanmjölk" stories i metoo som förminskar riktiga brott, därav svintoo.
Citera
2017-12-01, 11:14
Medlem
george.sthlms avatar
Citera
2017-12-01, 11:37
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NOVEMBERSPAWNED
Ismail Samie, eller Isse som han kallas. Han har varit ett "AS" mot tjejer sen han bodde i Älmhult där han växt upp (och jag).

[...]

Jag har mer stories om nån är intresserad...

Det här är en skvallertråd på Flashback. Behöver du ens fråga?

Klart vi vill höra fler stories!
Citera
2017-12-01, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Typ detta. AB-texten är ju mer sexnovell än artikel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in