Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-11-30, 10:16
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EbolaTillAlla
Kan nog ha med VPN att göra men på ett annat sätt. Man får ju samma IP utåt som en massa andra användare så trafiken från IP-adressen kan se "konstig" ut för Google.

Opera har dessutom en inbbygd VPN-tjänst. Kanske har TS denna aktiverad?
Jag kör med ad-block och det verkar som om opera i sig blockerar reklam och liknande.
uppe till höger finns en blå punkt med ett vitt kryss isig. Framför blåa punkten finns ett tal som visar antalet blockerade saker, som jag tror är reklamgrejer. Så jag får aldrig någon reklam från någe håll.
Jag har ibland använt mig av operas vpn och jag tror att efter det så har det här krånglandet börjat.

En annan grej är att jag får med 2-3 veckors mellanrum ett meddelande från gooogle om att jag måste godkänna några vilkor rörande gooogle och yootube. Det är 4-5 grejer och jag nekar alltid till att acceptera det. Jag får aldrig någon reklam i någon yootube film heller, vilket är jäkligt skönt.
Nekandet ledde iallafall förrut inte till det här krånglet med captcha och endast 10 visade sökresultat.

Jag tror inte jag har någon cookieblockerare aktiv.
__________________
Senast redigerad av inbox 2017-11-30 kl. 10:27.
Citera
2017-11-30, 10:21
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Utan att låta som jag kastar skit, men varför vill ni få upp så många sidor? Det låter ju som ni borde bli bättre på söka isf.
För att snabbare kunna se vilka sökresultat som är intressanta. Det är bara att scrolla med ratten på musen, så scannar jag av snabbt resultatlistan.
Citera
2017-11-30, 13:16
  #15
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Utan att låta som jag kastar skit, men varför vill ni få upp så många sidor? Det låter ju som ni borde bli bättre på söka isf.
Det handlar inte om kvantitet utan kvalitet.
Det handlar inte om hur många sidor man får upp, utan om de är relevanta!
Får man irrelevanta träffar kan det ändå vara bra med många träffar att välja mellan.
Får man relevanta träffar räcker det med några få.

Google är väldigt bra på att bara ge oss annonser, tidningsartiklar och annat som man inte letar efter.
Google var dock världsbäst i början innan de sålde ut sig fullständigt.

I övrigt vet jag inte hur man ska lösa Ts' problem.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback