Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-29, 00:54
  #1
Medlem
Tjena,

Har funderat mycket på min potens på senaste tiden (ca 6 månader). Är under 30 år gammal och är en frisk aktiv person. Jag ägnar mig och friluftsaktiveteter, tränat regelbundet på gym i ca 10 år, går på kamsport osv. Har under denna period också druckit mycket alkohol och brukat andra droger. Men har nu slutat med det sedan årsskiftet. Har aldrig haft problem med potensen i största utsträckning utom någon dag hit och dit pga feber eller annat.

Det senaste året har jag dock rökt mer cannabis men druckit näst intill ingenting och inte brukat något annat heller. Jag har även träffat en drömtjej och vi är tillsammans och känner mig lyckligare än på länge. Allt känns på topp. Utom potensen!
Den är helt död ca 2 av 10 gånger och det handlar då inte om att jag kan bli lite hård för att sen inte kunna avsluta. Det finns ingen connection mellan mig och min kuk. Är ba helt ointresserad. Det är helt sjukt! Jag har då gjort annat som tillfredsställde min flickvän men jag säger rakt ut till henne att de ingen ide att försöka få upp min kuk. Så skäms inte för den delen heller och hon bryr sig inte heller utan fokuserar på annat.

Jag kan bara koppla detta till mitt cannabisrökande. Det är som att jag tappat intresset för sex ibland när jag rökt på på senaste tiden. Hon vet att jag röker och hon gör det inte själv men bryr sig inte det minsta att jag gör det sålänge jag inte blir en tråkig idiot, vilket jag köper. Så ser inga hinder men ändå så kvarstår problemet.

Idag hände det igen men då hade jag inte rökt på 30 timmar typ. Så vi pratade om det idag efteråt. Hon nämnde att hon tyckte jag rökt på mer på sista tiden och frågade om det kunde vara därför. Jag höll med henne till den del att jag blir så jäävla trött en dag efter man rökt att jag la mig i sängen för att ha sex med henne men kände bara att jag ville blunda och somna med henne brevid mig. Att det kanske är därför jag inte kan få upp skiten för min kropp är inställd på att sova, jag vet inte. Sover för övrigt jättebra annars.

Så bestämde mig för att tillfälligt lägga ner gräset, i minst 6-8 veckor och om det visar sig att potensen kommer tillbaka så är nog mina dagar som brukare av cannabis avslutad. Iallafall för eget bruk. Då endast om någon har med sig på en fest vill säga.

Känns tråkigt dock. Har bara bra minnen av cannabis, det är så mysigt.

Min fråga till er, känner ni igen några av de symptomen jag känner eller är jag bara helt ute och cyklar?

Finns det någon som varit med om detta och kan intyga att min teori stämmer eller inte?


Tack.
/En bestämd men ledsen Olix
Citera
2017-11-29, 01:50
  #2
Medlem
Bdonks avatar
Jag kan bekräfta att din iakttagelse är riktig och att du upplever sämre potens efter att ha rökt mycket och regelbundet under en längre tid. Så var det för mig då jag rökte hasch dagligen under en längre tid också. I början när jag rökte hasch upplevde jag att haschet fungerade som ett afrodisiakum med en förhöjd potens under själva ruset och det var ju trevligt. I början när jag rökte hasch upplevde jag massa andra positiva effekter också av att röka och allt detta var bara trevligt. Men med tiden så försvinner dom positiva effekterna och man upplever negativa biverkningar istället och en av dessa är en försämrad potens.

Jag har läst hur andra upplever långtidseffekterna av cannabis och det kan variera och jag minns också att jag har läst om andra som inte märkt av en försämrad potens. Så det verkar finnas en variation och du tycks höra till den skaran som upplever det negativt, precis som jag gjorde. Och att du har kommit fram till att du vill lägga ner cannabis för att se vilken skillnad du märker av är ett bra beslut tycker jag. Du kommer att märka att potensen återvänder och blir som den var innan den försämrades. Detta upplevde jag när jag slutade med haschet och det var såklart väldigt positivt, för vem vill ha en dålig potens och detta redan i unga år då potensen ju borde vara på topp.
Citera
2017-11-29, 02:16
  #3
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olix
Det är som att jag tappat intresset för sex ibland när jag rökt på på senaste tiden.

Yep, weed slöar ned de fysiska kopplingarna i kroppen och ger bränsle åt de mentala, vilket i sin tur leder till att man "tänker för mycket" i situationer då enbart spontana reaktiva känslor spelar någon roll.

Weed och sex är egentligen bara en hit om man samtidigt druckit lite sprit samt tagit en knopp efedrin eller två.

I alla andra situationer är weed en utmärkt kåthetsdestruktör (Sex and You will take different life-paths).


Citat:
Ursprungligen postat av Olix
Så bestämde mig för att tillfälligt lägga ner gräset, i minst 6-8 veckor och om det visar sig att potensen kommer tillbaka så är nog mina dagar som brukare av cannabis avslutad. Iallafall för eget bruk. Då endast om någon har med sig på en fest vill säga.

*'tummen upp'-smiley*


Citat:
Ursprungligen postat av Olix
Känns tråkigt dock. Har bara bra minnen av cannabis, det är så mysigt.

Jag har passerat 40 och har ännu inte lyckats lista ut hur jag skall leva utan det, men börjar planera för att lägga av, genom att spara ett par "doomsday-supply" här och där och som bara kan öppnas om jorden är på väg att gå under.


Citat:
Ursprungligen postat av Olix
Min fråga till er, känner ni igen några av de symptomen jag känner eller är jag bara helt ute och cyklar?

Du är rakt på.
De detaljer som saknades i den skriftliga versionen av din teori, hoppas jag att jag nu fyllt i.
__________________
Senast redigerad av Trolltestet 2017-11-29 kl. 02:19.
Citera
2017-11-29, 08:00
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olix
Tjena,

Har funderat mycket på min potens på senaste tiden (ca 6 månader). Är under 30 år gammal och är en frisk aktiv person. Jag ägnar mig och friluftsaktiveteter, tränat regelbundet på gym i ca 10 år, går på kamsport osv. Har under denna period också druckit mycket alkohol och brukat andra droger. Men har nu slutat med det sedan årsskiftet. Har aldrig haft problem med potensen i största utsträckning utom någon dag hit och dit pga feber eller annat.

Det senaste året har jag dock rökt mer cannabis men druckit näst intill ingenting och inte brukat något annat heller. Jag har även träffat en drömtjej och vi är tillsammans och känner mig lyckligare än på länge. Allt känns på topp. Utom potensen!
Den är helt död ca 2 av 10 gånger och det handlar då inte om att jag kan bli lite hård för att sen inte kunna avsluta. Det finns ingen connection mellan mig och min kuk. Är ba helt ointresserad. Det är helt sjukt! Jag har då gjort annat som tillfredsställde min flickvän men jag säger rakt ut till henne att de ingen ide att försöka få upp min kuk. Så skäms inte för den delen heller och hon bryr sig inte heller utan fokuserar på annat.

Jag kan bara koppla detta till mitt cannabisrökande. Det är som att jag tappat intresset för sex ibland när jag rökt på på senaste tiden. Hon vet att jag röker och hon gör det inte själv men bryr sig inte det minsta att jag gör det sålänge jag inte blir en tråkig idiot, vilket jag köper. Så ser inga hinder men ändå så kvarstår problemet.

Idag hände det igen men då hade jag inte rökt på 30 timmar typ. Så vi pratade om det idag efteråt. Hon nämnde att hon tyckte jag rökt på mer på sista tiden och frågade om det kunde vara därför. Jag höll med henne till den del att jag blir så jäävla trött en dag efter man rökt att jag la mig i sängen för att ha sex med henne men kände bara att jag ville blunda och somna med henne brevid mig. Att det kanske är därför jag inte kan få upp skiten för min kropp är inställd på att sova, jag vet inte. Sover för övrigt jättebra annars.

Så bestämde mig för att tillfälligt lägga ner gräset, i minst 6-8 veckor och om det visar sig att potensen kommer tillbaka så är nog mina dagar som brukare av cannabis avslutad. Iallafall för eget bruk. Då endast om någon har med sig på en fest vill säga.

Känns tråkigt dock. Har bara bra minnen av cannabis, det är så mysigt.

Min fråga till er, känner ni igen några av de symptomen jag känner eller är jag bara helt ute och cyklar?

Finns det någon som varit med om detta och kan intyga att min teori stämmer eller inte?


Tack.
/En bestämd men ledsen Olix

Röker själv än idag och har rökt i 5 år dagligen. Har samma problem.
Jag brukar "leka" med mig själv lite innan samlag så den blir semi typ. När tjejen kmr in i bilden så blir den hårdare o när man väl kör in den o hör hennes stön ja då finns de inget stopp helt hård....
Men annars så Ja cannabisen fuckar för dig.. Hade jag tex ej rökt alls kan jag lägga miljonen på att jag hade blivit hård bara av att toucha den... men de tar tid du vänjer dig
Citera
2017-11-29, 08:44
  #5
Medlem
Beskyll inte cannabis ännu.

Jag röker själv dagligen sedan 10 år och krigaren står upp så fort man ser en okej röv på stan. Nästan på en patetisk nivå, som en liten oknullad snorunge.

Hur ofta runkar du och kollar porr? Sluta med både om du nu sysslar med det.
Citera
2017-11-29, 09:14
  #6
Medlem
God morgon!

Tack för alla svar! Känns skönt att jag inte är den enda med detta problem iallafall. Trodde det var någonting fel på min testosteronproduktion.

Du som skrev om att gå dra lite in penis innan "action" känner jag igen lite. Har hänt att jag runkar nån minut innan för att "väcka" kuken. Sedan är det bråttom bråttom för att dicken inte ska gå in i sovläge igen.

Men det är fan irriterande, speciellt när man har en bild av sig själv att man blir stenhård så det gör ont i vanliga fall. Känner mig som en avdankad gubbe.
Vill vara viril och alert i sängen fan jag ör ung, tänk när jag är 50! Jag själv njuter mer också när jag är så jävla kåt.

Ska prova och återkomma med resultat
Citera
2017-11-29, 09:48
  #7
Medlem
PotentOpponents avatar
Det är alltid bra att ta en paus från cannabisen ibland.

Kan bara inte låta bli att kommentera rubriken.
"Bestämt mig för att eventuellt lägga ner cannabis"
Du har alltså bestämt dig för att kanske sluta?
Citera
2017-11-29, 11:27
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PotentOpponent
Det är alltid bra att ta en paus från cannabisen ibland.

Kan bara inte låta bli att kommentera rubriken.
"Bestämt mig för att eventuellt lägga ner cannabis"
Du har alltså bestämt dig för att kanske sluta?


Hahaha, du gav mig ett gott skratt åt min egna rubrik. Nu kanske du förstår hur motvillig jag var till detta beslut
Citera
2017-11-29, 13:33
  #9
Medlem
erikp121s avatar
Babysteg. Bestäm dig för en paus först.
Citera
2017-11-29, 18:58
  #10
Medlem
Rufoss avatar
Under själva ruset så kan cannabis göra mig kåtare än vanligt, men jag har absolut inga problem med potens eller lust när jag inte rökt.

Känner inte igen mig på en enda punkt från TS beskrivning.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback