Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-18, 18:38
  #241
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Jag har läst den, eftersom du länkade den. Det verkar som om det, någonstans i Warrens bakgrund, finns något spår av native american. Detta spår är Warren så stolt över att hon sakta men säkert byggt upp en idé om att hon ÄR native american. Hon har, på ett osunt sätt, koloniserat ursprungsbefolkningens historia och stulit deras ursprung i syfte att få ekonomiska och politiska fördelar. Hon har gått så långt i sin apropriering av ursprungsbefokningens historia, att hon låtist Harvard liste hanne som native. Hon har låtit Harvard skryta om sin "woman of color". Hon har gått så långt att hon, i sin iver att bevisa att hon faktiskt är indianättling, spridit ett löjes skimmer över sig själv och nu kommer kycklingen hem för att rostas. Den politiska karriären är slagen i spillror.

Rent medmänskligt tycker jag synd om Warren. Hon har byggt sin politiska och professionella persona på en lögn och nu har korthuset fallit.

Hon har väl på det mest arroganta och vidriga sätt försökt sig på en kulturell appropriering kan man tycka. Men identitetsvänstern går inte i taket, eftersom hon är en duktig lakej för deras agenda.

Normalt kunde man tycka att identitetsvänstern skulle ha hatat en vit, priviligierad och rik person som henne som i sin politiska iver gjorde som hon gjorde för att fiska röster.
Citera
2018-10-18, 18:40
  #242
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Hon har väl på det mest arroganta och vidriga sätt försökt sig på en kulturell appropriering kan man tycka. Men identitetsvänstern går inte i taket, eftersom hon är en duktig lakej för deras agenda.

Normalt kunde man tycka att identitetsvänstern skulle ha hatat en vit, priviligierad och rik person som henne som i sin politiska iver gjorde som hon gjorde för att fiska röster.
De hatar Trump mer. Det är därför det kallas VÄRDEgrund. Warren är högre värderad, helt enkelt. Där har du grunden.
Citera
2018-10-18, 22:54
  #243
Medlem
Nu har CNN släppt en sammanfattande video med namnet:
"Why Elizabeth Warren’s DNA test totally backfired | With Chris Cillizza"
https://www.youtube.com/watch?v=J2PAVv5so2s

Warren är sannolikt ute ur leken som demokraternas presidentkandidat 2020.

Edit: "Elizabeth Warren’s DNA Disaster"
https://www.politico.com/magazine/st...isaster-221607
__________________
Senast redigerad av Hanna-Wigh 2018-10-18 kl. 23:08.
Citera
2018-10-19, 08:56
  #244
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Normalt kunde man tycka att identitetsvänstern skulle ha hatat en vit, priviligierad och rik person som henne som i sin politiska iver gjorde som hon gjorde för att fiska röster.
Fiska röster? När hon listade sig som minoritet på Harvard hade hon ingen politisk karriär, den kom betydligt senare.
Citera
2018-10-19, 09:13
  #245
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Jag tror verkligen att demokraterna har förlorat det mesta av stödet från native americans. Jag tror däremot inte alla gått över till Trump, delvis p.g.a. Keystone XL. Keystone tog heligt land, men Warren tog identitet. Jag vet inte vad som är viktigast för uramerikanerna, men jag tippar på att de inser att Keystone skulle byggts förr eller senare med eller utan Trump.

Jag tror faktiskt de gillar Trump som tusan. Skulle vara kul att se en opinionsundersökning.

K.XL förtjänar en egen tråd men jag kan nämna att jag tycker det var oerhört okänsligt att dra den över den mark den drogs. Dock fattades det beslutet av senaten redan 2015, efter många om och men. Trump verkställde beslutet eftersom Obama blockerade demokratin och vägrade så göra. Det finns många saker att berätta om Keystone och protesterna, men du får starta en annan tråd så hoppar jag dit.

Så här säger Obama om K. XL. Måste erkänna att jag inte är tillräckligt insatt för att veta hur många jobb som skapas av KXL, men jag lutar åt att Obama har rätt.


https://ballotpedia.org/Keystone_XL_...tical_timeline

Kanske borde skiten byggts längst med en annan sträcka, men jag fruktar att det blivit protester ändå. De verkade ju handla mer om just miljö än om helig mark. Men, som sagt, jag är inte tillräckligt insatt.

Skulle aldrig i mitt liv tro på att Obama inte ville dra pipelinen för att han inte tyckte det var "rätt" eller för att det var orättvist mot urinvånarna. Han hade inget att tjäna på det helt enkelt. Fanna det 1 dollar att gå plus skulle det inte vara något snack. Moral o kännslor har ingen plats i vår upp-och-ned vända värld
Citera
2018-10-19, 11:39
  #246
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Men då så. Då finns det väl inget mer att diskutera och inget att betala?
Dock har jag berättat detta såpass många ggr och vad som är vad vid detta laget, och du kommer bara ett till där du till varje pris ska försvara din jesus och låtsas om att du inte förstår.

Saken är att Warren har bevisat ursprung, det är bara betala.
Citera
2018-10-19, 12:36
  #247
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Dock har jag berättat detta såpass många ggr och vad som är vad vid detta laget, och du kommer bara ett till där du till varje pris ska försvara din jesus och låtsas om att du inte förstår.

Saken är att Warren har bevisat ursprung, det är bara betala.

Instämmer i att Warren har bevisat sitt ursprung - hon är vit.

En droppe blod gör inte henne till något som hon inte är. Det är underligt att Warren synes argumentera för att en droppe icke vitt blod gör henne inte till en icke vit.
Så trodde man i Virginia en gång när man hade raslagar:
" "one-drop rule", defining as "colored" persons with any African or Native American ancestry."
https://en.wikipedia.org/wiki/Racial...ty_Act_of_1924

"one-drop rule",
https://en.wikipedia.org/wiki/One-drop_rule

Ja, Warren bör betala en miljon till urpsrungsinvånarna i USA som ekonomisk kompensation.

Förresten om du inte förstår så har Elizabeth Warren skämt ut sig rejält.
Citera
2018-10-19, 12:40
  #248
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
Instämmer i att Warren har bevisat sitt ursprung - hon är vit.

En droppe blod gör inte henne till något som hon inte är. Det är underligt att Warren synes argumentera för att en droppe icke vitt blod gör henne inte till en icke vit.
Så trodde man i Virginia en gång när man hade raslagar:
" "one-drop rule", defining as "colored" persons with any African or Native American ancestry."
https://en.wikipedia.org/wiki/Racial...ty_Act_of_1924

"one-drop rule",
https://en.wikipedia.org/wiki/One-drop_rule

Ja, Warren bör betala en miljon till urpsrungsinvånarna i USA som ekonomisk kompensation.

Förresten om du inte förstår så har Elizabeth Warren skämt ut sig rejält.
Lilla gumman så du väljer och upprepa den delen ingen säger emot också, varför?

Saken är hon skulle bevisa ancestry, och det är nu gjort.
Ingens annan problem än trumpens att han inte specificera det bättre.
Det är bara att betala ut vadet.
Citera
2018-10-19, 12:50
  #249
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Lilla gumman så du väljer och upprepa den delen ingen säger emot också, varför?

Saken är hon skulle bevisa ancestry, och det är nu gjort.
Ingens annan problem än trumpens att han inte specificera det bättre.
Det är bara att betala ut vadet.
NYT har en artikel om fantasi-indianen Elizabeth Warren. En läsvärd kommentar i anslutning till artikeln är denna :
"Warren's problem from the beginning is that she cannot provide evidence. The Cherokee Nation is one of the most documented tribes in U.S. History. We have written records going back over 350 years - so if Warren can't provide a single legitimate grandparent under which to enroll, that's not our problem. That's her problem. And she failed and resorted to an easily refutable DNA test and handed Trump an unforced error. This is entirely on her."
"Why Many Native Americans Are Angry With Elizabeth Warren":
https://www.nytimes.com/2018/10/17/u...e=sectionfront

Notera i texten:
* "she cannot provide evidence
* "We have" (alltså en äkta ursprungsinåvnare)
* "And she failed"
Citera
2018-10-19, 12:52
  #250
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
NYT har en artikel om fantasi-indianen Elizabeth Warren. En läsvärd kommentar i anslutning till artikeln är denna :
"Warren's problem from the beginning is that she cannot provide evidence. The Cherokee Nation is one of the most documented tribes in U.S. History. We have written records going back over 350 years - so if Warren can't provide a single legitimate grandparent under which to enroll, that's not our problem. That's her problem. And she failed and resorted to an easily refutable DNA test and handed Trump an unforced error. This is entirely on her."
"Why Many Native Americans Are Angry With Elizabeth Warren":
https://www.nytimes.com/2018/10/17/u...e=sectionfront

Notera i texten:
* "she cannot provide evidence
* "We have och
* "And she failed "

Kommentaren alltså skriven av en äkta ursprungsinåvnare
Men lilla gumman nu skriver du exakt samma sak igen, som ingen säger emot.
Warren har bevisat "ancestory" inte att hon är en indian
Citera
2018-10-19, 12:56
  #251
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Lilla gumman så du väljer och upprepa den delen ingen säger emot också, varför?

Saken är hon skulle bevisa ancestry, och det är nu gjort.
Ingens annan problem än trumpens att han inte specificera det bättre.
Det är bara att betala ut vadet.
Det här kanske kommer som en chock för dig, Klyban, men verkligheten förändras inte bara för att du upprepar samma misstag gång på gång. Det får dig bara att framstå som en lallande fåntratt.

Citat:
Trumps vad med Warren:
"I will give you a million dollars to your favorite charity, paid for by Trump, if you take the test and it shows you're an Indian,"

Klybans analys av resultatet:
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Men lilla gumman nu skriver du exakt samma sak igen, som ingen säger emot.
Warren har bevisat "ancestory" inte att hon är en indian

Du anser själv att testen inte visar att hon är indian. Varför ska då Trump betala?

Vadet gällde huruvida testet skulle visa att Warren var indian, inget annat. Det framgår tydligt i citatet ovan. Sluta fåna dig nu Klyban. Vi vet alla att du trollar. Vad ska du göra av ditt liv om du inte blir avstängd för ohörsamhet? Tänk om du inte kan hata på Trump dagarna i ända.
Citera
2018-10-19, 13:03
  #252
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Men lilla gumman nu skriver du exakt samma sak igen, som ingen säger emot.
Warren har bevisat "ancestory" inte att hon är en indian
Elisabeth Warren är inte ens efter de tidigare raslagarna i Virgina (USA) en "Pocahontas". För att räknas som det krävs minst 1/16 och inte som hon har 1/64 DNA.

"The Pocahontas exception
The Racial Integrity Act was subject to the "Pocahontas exception"—since many influential "First Families of Virginia" (FFV) claimed descent from Pocahontas, a daughter of the Powhatan, the legislature declared that a person could be considered white even if he or she had as much as one-sixteenth Native American ancestry."
https://en.wikipedia.org/wiki/Racial...ty_Act_of_1924

Så Trump har tagit tillbaka sitt påstående att Elisabeth Warren är en Pocahontas.

Trump says he can't call Elizabeth Warren 'Pocahontas' anymore after DNA test
https://www.youtube.com/watch?v=SzvgWTsyhNw
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback