2021-07-27, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knorr.djungle
Ja de är inte många kvar. Vet inte hur de är med izzyz bror, men Apollo är väl också Shottaz tror jag. FLG är ju nya Shottaz, som styrs av Jaffar m.m. FLG är ju indragna i kriget mot dp pga mackan när han mördade Gucci och Franky så kriget kommer verkligen fortsätta

Så är det! Nuvarande Shottaz är toppen av hierarkin och nuvarande FLG är footsoldiers.
Citera
2021-07-27, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VonBenedict
Vilka är det som ingår i Shottaz nuförtiden? Känns som de dragit sig tillbaka nu när FLG tagit över.

Shikar
Kurden
Farre
Jaffar
Yasin

Vad jag vet är det väll bara dessa herrar som ingår i Shottaz nu?

Så himla tragiskt, barndomskamrater som lekte som barn och nu skjuter ihjäl varandra.
Har läst den utmärkta boken "Tills Alla Dör" av Diamant Salihu. En bok alla borde läsa. Kan bara föreställa mig hur det måste vara att förlora ett barn, bror eller vän.
Senast redigerad av annobecq 2021-07-27 kl. 14:58.
Citera
2021-07-28, 00:35
Medlem
Efter läst Vårbynätvärket rättegång så märker man hur små Shottaz är helt ärligt. Yasin låter som en bitch i förhören. Tycker som om Yasin som hamnat såå fel.
Citera
2021-07-28, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Så är det! Nuvarande Shottaz är toppen av hierarkin och nuvarande FLG är footsoldiers.

Är de verkligen bara ”footsoldiers” då? Några ifrån FLG försökte ju klippa Ayye (sägs de). Vad jag förstår har dom total makt i byn, medans Shottaz gubbarna bara hänger i bakgrunden. Om de inte var så att de känner varandra så hade ju FLG soppat undan Shz direkt.
Citera
2021-07-28, 12:32
Medlem
Citat:
Är de verkligen bara ”footsoldiers” då? Några ifrån FLG försökte ju klippa Ayye (sägs de). Vad jag förstår har dom total makt i byn, medans Shottaz gubbarna bara hänger i bakgrunden. Om de inte var så att de känner varandra så hade ju FLG soppat undan Shz direkt.
De va 2 st springisar som försökte japp Ayye men gunnen klickade, en av dom var FLG Ninow, som är död idag. Flg styr Tensta och byn tillsammans med Shottaz
Citera
2021-07-28, 13:45
Medlem
Citat:

Jag skulle gissa på att FLG har stor respekt för nuvarande/äldre Shottaz medlemmar vilket man kan se i bla Jaffar Byns senaste musikvideo. I Pistol Whip videon bla.
Citera
2021-07-28, 14:54
Medlem
Citat:
Vilka är det som ingår i Shottaz nuförtiden? Känns som de dragit sig tillbaka nu när FLG tagit över.

Shikar
Kurden
Farre
Jaffar
Yasin

Vad jag vet är det väll bara dessa herrar som ingår i Shottaz nu?

Apollo
ninos
Kevin
Vanja
darre
bobo

Sen så vet jag att Shottaz har starka koppling till ett annat Rinkeby nätverket. Shottaz är nära med ledaren från Rinkeby nätverket och syns med i Jaffar Instagram inlägg (albumfest inlägget) T***n
Citera
2021-07-28, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Public.Enemy
Apollo
ninos
Kevin
Vanja
darre
bobo

Sen så vet jag att Shottaz har starka koppling till ett annat Rinkeby nätverket. Shottaz är nära med ledaren från Rinkeby nätverket och syns med i Jaffar Instagram inlägg (albumfest inlägget) T***n

Fyfan ja, finns de något namn på detta nätverk?
Citera
2021-07-29, 00:15
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knorr.djungle
Ja de är inte många kvar. Vet inte hur de är med izzyz bror, men Apollo är väl också Shottaz tror jag. FLG är ju nya Shottaz, som styrs av Jaffar m.m. FLG är ju indragna i kriget mot dp pga mackan när han mördade Gucci och Franky så kriget kommer verkligen fortsätta
ingen som vet, vissa menar splittrade andra att FLG dominerar
Citera
2021-07-31, 15:25
Medlem
Vem är Shifty som blev frisläppt igår? Vad satt han inne för och finns det tråd om det?
Citera
2021-07-31, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Vem är Shifty som blev frisläppt igår? Vad satt han inne för och finns det tråd om det?
Tung snubbe, du kan se han rappa på engelska på youtube från BBE tiderna i rinkeby med Yasin och Jaffar. Han satt för kidnappning om inte jag minns fel
Citera
2021-07-31, 16:59
Medlem
FinskSvartskalles avatar
Vad är det som är positivt med dessa terrorister?

Ska det bli en somalisk maffia nu också?
Som om det inte räckte med alla andra jävla trubbelmakare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in