2017-11-29, 08:43
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dannebil
Utöver svinigt och äckligt beteende så finns ju en risk att det eskalerar. En sån här person saknar ju uppenbarligen spärrar och kan tänka sig att gå rätt långt för att få ligga, så vad är nästa steg?
ja vem vet!?!

Jag kommer ihåg när jag gick i skolan, jag fick lära mig saker där, till slut ville jag lära mig mer & mer, men jag kände att jag hade inte tid att sitta och läsa!
Så jag började försöka spekulera om saker som låg in i framtiden!

Till slut var jag så bra på att spekulera, så jag kvalade in till spekulations-VM.
Citera
2017-11-29, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
ja vem vet!?!

Jag kommer ihåg när jag gick i skolan, jag fick lära mig saker där, till slut ville jag lära mig mer & mer, men jag kände att jag hade inte tid att sitta och läsa!
Så jag började försöka spekulera om saker som låg in i framtiden!

Till slut var jag så bra på att spekulera, så jag kvalade in till spekulations-VM.

Du menar att det inte är problematiskt med män som försöker utnyttja en maktposition för att få kvinnor att ligga med dem i utbyte mot gentjänster?

Just nu är det bara ett äckelbeteende, men det är bra om det uppmärksammas och kanske rentav anmäls för det känns onekligen som ett riskbeteende som kan spåra ur. En smäll på fingrarna på såna där snubbar kanske kan förhindra en eventuell eskalering.
Citera
2017-11-29, 09:38
Medlem
Citat:
Vad är din poäng?

MIn poäng är, som jag sa i början av mitt inlägg, att lägenhetsinnehavaren inte erbjöd kvinnan att ha sex. Han krävde sex i betalning för att hon skulle få hyra lägenheten.

Om en taxichaufför hade krävt en dyr jacka i betalning för att köra en kund, så hade du nog inte tyckt att det var okej. Ifall män ofta hamnade i situationer där de tvingades ställa upp på det ena och det andra för att få tillgång till en normal tjänst, därför att den som tillhandahöll tjänsten "erbjöd sig" att ta emot det ena eller det andra från den vanlige killen som tack för den normala tjänsten, då hade du förmodligen inte tyckt att det var okej.

Men kära nån, nu var det bara en kvinna som erbjöds ställa upp med lite sex för att få hyra en lägenhet i bostadsbristens Sundsvall. Ska hon komma här och klaga över det? Jävla gnällkärring!

Och om du, scoremax, var på jakt efter en lägenhet, så skulle säkert inte ta illa upp ifall lägenhetsinnehavaren erbjöd sig att ha lite homosex med dig, ifall du ville ha lägenheten. Vad spelar ett sånt erbjudande för roll? Det var ju bara ett erbjudande!

Självklart skulle du inte känna dig arg eller förnedrad. Eller hur?
Citera
2017-11-29, 09:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzer
Sen när blev det äckligt med att vuxna mäniskor träffas och har sex..?
Är det hur man frågar som avgör om det är äckligt eller inte..?

Är du oskuld?

När två människor har sex så är det svett fittslem och sperma i en stora jävla röra det är varmt klibbigt och jobbigt och äckligt!

Kom tillbaks när du förlorat oskulden!
Citera
2017-11-29, 09:48
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
=Dannebil|62471016]Du menar att det inte är problematiskt med män som försöker utnyttja en maktposition för att få kvinnor att ligga med dem i utbyte mot gentjänster?
Nu förstår jag ju att du inte tycker så, men NEJ, jag tycker inte det är något större problem.

Han ÄGER (makt)en lägenhet.
Han Bjuder ut den på marknaden, och antingen så vill han ha pengar, eller (så får han se en snygg brud), och ger erbjudandet om "alternativ betalning".
Hon tackar ja, eller nej, eller betalar med pengar som alla andra. vad är problemet?
Skall hon ha lägenheten gratis kanske?

Har du aldrig idkat byteshandel?

Citat:
Just nu är det bara ett äckelbeteende, men det är bra om det uppmärksammas och kanske rentav anmäls för det känns onekligen som ett riskbeteende som kan spåra ur. En smäll på fingrarna på såna där snubbar kanske kan förhindra en eventuell eskalering.
Jag förstår att du tycker det.
Anmäl alla sliskiga typer på krogen också när du ändå håller på.
Citera
2017-11-29, 09:59
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
=Egnatankar|62471141]MIn poäng är, som jag sa i början av mitt inlägg, att lägenhetsinnehavaren inte erbjöd kvinnan att ha sex. Han krävde sex i betalning för att hon skulle få hyra lägenheten.
Och?
Hon avböjde. end of story.

Citat:
Om en taxichaufför hade krävt en dyr jacka i betalning för att köra en kund, så hade du nog inte tyckt att det var okej. Ifall män ofta hamnade i situationer där de tvingades ställa upp på det ena och det andra för att få tillgång till en normal tjänst, därför att den som tillhandahöll tjänsten "erbjöd sig" att ta emot det ena eller det andra från den vanlige killen som tack för den normala tjänsten, då hade du förmodligen inte tyckt att det var okej.
Jo det hade jag faktiskt.
Jag önskar dessutom att jag kunde göra det Oftare.
Det är dessutom vanligtvis väldigt förmånligt att idka byteshandel eftersom jag då i många lägen slipper vara en slav som skall skatta i hur många jävla led som helst.
Dessutom till asgamar som bekrigar mig rakt av.
Du har ett vanligt lönejobb va?
Med en inkomst som du sedan konsumerar upp, eller?

Vi kan ta din text från tidigare angående chauffören:
Citat:
Taxiresan skulle normalt ha kostat kanske 500:-. Men när taxin anlände, så sa taxichauffören att killen var tvungen att ge bort sin jacka till chauffören ifall han ville åka med. "Jag behöver min jacka!" protesterade killen. "Fine, då får du åka med en annan taxi! Om du kan hitta nån!", sa taxichauffören och körde iväg.

Skulle det där vara olagligt? Inte vet jag, men det skulle vara otrevligt
Vad är problemet?
Det är alltså att Killen får inte som han vill, och det skulle vara "Otrevligt"..holy shit..

Citat:
Men kära nån, nu var det bara en kvinna som erbjöds ställa upp med lite sex för att få hyra en lägenhet i bostadsbristens Sundsvall. Ska hon komma här och klaga över det? Jävla gnällkärring!

Och om du, scoremax, var på jakt efter en lägenhet, så skulle säkert inte ta illa upp ifall lägenhetsinnehavaren erbjöd sig att ha lite homosex med dig, ifall du ville ha lägenheten. Vad spelar ett sånt erbjudande för roll? Det var ju bara ett erbjudande!

Det stämmer, jag hade tackat nej, garvat åt det och sedan haft en anekdot att berätta och garva åt med mina vänner.
Det hade inte spelat mig någon roll om jag fått betalt i Silver, USD, eller raggmunkar, bara man har ett värde man kommit överens om.

samma sak om jag skall betala.
Silver, raggmunkar osv..spelar ingen roll så länge priset är det rätta.
Vill man inte, så behöver man inte.

Citat:

Det är tydligt att dina känslor är väldigt viktiga i det här:
"Arg"..."Förnedrad".. "bara en kvinna som erbjöds ställa upp med lite sex för att få hyra en lägenhet i bostadsbristens Sundsvall"..

Buhu.
Är det bostadsbrist i Sundsvall, så är det inte gubbens fel heller.
Tillgång och efterfrågan..säg nej om det inte passar.

Om du tror du får några pluspoäng på att använda Värdeord som ett offer så tror du fel.
Jag ser det personligen bara som ett tecken på svaghet.

Det är min erfarenhet att det är dom som gapar mest på det här sättet som är dom mest egoistiska rövhålen samhället har att uppvisa..
Men dom har i alla fall rätt värdegrund..
Senast redigerad av scoremax 2017-11-29 kl. 10:12.
Citera
2017-11-29, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 56Kmodem
Är du oskuld?

När två människor har sex så är det svett fittslem och sperma i en stora jävla röra det är varmt klibbigt och jobbigt och äckligt!

Kom tillbaks när du förlorat oskulden!
Förbannat konstigt då att efter hunger är sex den största drivkraften hos mäniskan...
Vi måste vara tokiga....
Citera
2017-11-29, 11:00
Medlem
vargvids avatar
Citat:
vad är problemet?
Skall hon ha lägenheten gratis kanske?

Har du autism/aspbergers? Har du svårt att förstå hur moral och etik fungerar i samhället? Eller har du svårt med det sociala överlag?

Kan du inte förstå att det är ett problem när folk utnyttjar sina maktpositioner när nu det finns en desperat befolkning i detta samhälle där det råder en stor bostadsbrist (även fast jag tror det är ytterst få som nu accepterar en sådan här "deal").

Även fast grundproblemet är den stora bostadsbristen så kanske du själv fattar att det är ytterst olämpligt och omoraliskt att utnyttja den för sexuella tjänster.

Gång på gång försöker du förminska detta beteende som att utpressning och utnyttjande skulle vara ok. "det är ju bara en deal".

Och nej, det är inte Ad hominem genom att säga att du skulle vara en värdelös förälder genom att säga att ifall din 18 åriga dotter nu skulle börja ligga till sig saker här i samhället så har du totalt misslyckat med den delen av uppfostran som består av att lära ut självrespekt, moral och vad som är rätt och fel.

Men tanke på hur du skriver, försvarar ett vidrigt beteende som grundar sig i mänsklighetens egoistiska och mörka sida och ser det bara som en "deal" så tror jag du inte ens förstår själv att du skulle vara en värdelös förälder ifall din dotter slutar som en billig hora. Jag attackerar inte din karaktär här utan ditt tankesätt på denna punkt och ditt uttalande.

En del svamlar om att det här skulle ha med feminism att göra men det är helt fel.
Du likt andra måste inse att utpressning med att kräva något för att få en vara inte är ok.
Men är du söndercurlad eller någon som tar chanser på att pressa ut i det verkliga livet så förstår jag varför du försvarar ett felaktigt beteende, det är inte ditt fel att din morsa och farsa aldrig uppfostrade dig rätt.

Men helt med handen på hjärtat nu, vad egentligen är det du är emot henne för? Många av dina argument bygger på "hon kan ju bara säga nej" och det låter som att du tycker det är helt onödigt att hon gick till media med det här? Metoo-rörelsens inblandning och hon är bara en "attention whore" som vill ha 15 min of fame?

Är det där skon egentligen klämmer för dig för du har ändå hållit med mig tidigare att det är utnyttjande och det är fel.

Så vart egentligen ligger hela ditt problem med det här? Nu är jag mest intresserad att höra din personliga åsikt och tankar angående vad som är acceptabelt att kräva ifrån någon för en vara. Likt sex för lägenhet som någon drog en jacka som skulle också tas som betalning för en taxiresa.

Är din moraliska tanke att det är helt ok att tvinga någon till att ge mer och även sexuella tjänster för en vara? Eller hur går tankespelet hos dig?
Citera
2017-11-29, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar

Det har hänt mig flertalet gånger som man, att andra män vill ha sex eller erbjuder att ge en avsugning. Inte direkt varje dag det händer men har hänt på t-banan, krogen, affären osv osv osv.
Dock är jag ganska öppen och lätt att ta kontakt med som främmande människa.

Det enda jag tycker är att de är weird som gör det. Men det är ju bara att skratta åt det och tacka för sig. Aldrig fått några fler problem.

Så visst finns det en poäng i att vissa kvinnor blir enormt stötta och måste gråta ut för både det ena och det andra. Män har inte riktigt det behovet att lufta sina tankar i Aftonbladet aller liknande. Tvärt om skulle jag aldrig någonsin göra det även om de frågade om att skriva en snyftartikel.

Det är bara kvinnor som har snyftbehov i publika media. Eller står och skriker sig hesa samt svimmar på konserter. Något som många kvinnor inte vill kännas vid då de skäms för övrigas beteende. Men det är ändå en stor andel kvinnor som har det beteendet oavsett vad du tror eller inte.
Citera
2017-11-29, 11:57
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
=vargvid|62471580]Har du autism/aspbergers? Har du svårt att förstå hur moral och etik fungerar i samhället? Eller har du svårt med det sociala överlag?

Ja det har jag faktiskt.
Jag har exempelvis jävligt svårt med hela bidragssystemet exempelvis., ja, det är jävligt dumt, eftersom jag skulle kunna ta dom, men det är någon annans pengar.

Edit:
Ja, just det.
Om du nu skall framställa din egen åsikt som den egna moraliska och Etiska "Normen", så undrar jag hur du förklarar att du fått mer mothugg än vad jag har??

So far, så verkar ju konsensusen väga över till min fördel.
Vad är dina tankar om det?

Citat:
Kan du inte förstå att det är ett problem när folk utnyttjar sina maktpositioner när nu det finns en desperat befolkning i detta samhälle där det råder en stor bostadsbrist (även fast jag tror det är ytterst få som nu accepterar en sådan här "deal").

Även fast grundproblemet är den stora bostadsbristen så kanske du själv fattar att det är ytterst olämpligt och omoraliskt att utnyttja den för sexuella tjänster
.

Men snälla, man utnyttjar sina fördelar väldigt ofta.
"desperat befolkning" kiss my ass, varför skall hon ha rätt till den lägenheten?
Det är inte hennes. punkt slut. hon får hitta någon annan.

Citat:
Och nej, det är inte Ad hominem genom att säga att du skulle vara en värdelös förälder genom att säga att ifall din 18 åriga dotter nu skulle börja ligga till sig saker här i samhället så har du totalt misslyckat med den delen av uppfostran som består av att lära ut självrespekt, moral och vad som är rätt och fel.
Absolut. jag håller med till hundra procent.
Jag lade ut den brasklappen eftersom andra Känsliga personer i tråden börjar spekulera i framtiden, och ta intäkter och argument därifrån.
Du säger "Ifall", och det är helt okej, jag vill bara inte ha" Böööööl, du är en dålig förälder 20 år fram i tiden.."

Citat:
Men tanke på hur du skriver, försvarar ett vidrigt beteende som grundar sig i mänsklighetens egoistiska och mörka sida och ser det bara som en "deal" så tror jag du inte ens förstår själv att du skulle vara en värdelös förälder ifall din dotter slutar som en billig hora. Jag attackerar inte din karaktär här utan ditt tankesätt på denna punkt och ditt uttalande.
Helt okej.
Om min dotter blir en billig hora, så har jag misslyckats som förälder i mina egna ögon.

Citat:
En del svamlar om att det här skulle ha med feminism att göra men det är helt fel.
Du likt andra måste inse att utpressning med att kräva något för att få en vara inte är ok.
Men är du söndercurlad eller någon som tar chanser på att pressa ut i det verkliga livet så förstår jag varför du försvarar ett felaktigt beteende, det är inte ditt fel att din morsa och farsa aldrig uppfostrade dig rätt.
Jag har insett att det här "Solidariska" samhället är en chimär.
Det är bara vackra ord från folk som sedan försöker bestjäla dig.
Dessa är uppenbarligen värre än tjuvar, för dom ljuger dessutom.
Jag är bondson, så som vi varit i generationer.
200kr/h är bra för mig, men du tycker tydligen det är billigt, ändå mästrar du mig..
Det är en oerhört klen tröst med vackra ord när jag vet vad folk i allmänhet går för.

Men fine, ge mig ditt telefonummer, så ringer jag dig när jag är i svårigheter.
Då får vi se.

Citat:
Men helt med handen på hjärtat nu, vad egentligen är det du är emot henne för? Många av dina argument bygger på "hon kan ju bara säga nej" och det låter som att du tycker det är helt onödigt att hon gick till media med det här? Metoo-rörelsens inblandning och hon är bara en "attention whore" som vill ha 15 min of fame?

Är det där skon egentligen klämmer för dig för du har ändå hållit med mig tidigare att det är utnyttjande och det är fel.

Jag förstår inte frågan.
Vad skulle jag ha emot henne?

Citat:
Så vart egentligen ligger hela ditt problem med det här? Nu är jag mest intresserad att höra din personliga åsikt och tankar angående vad som är acceptabelt att kräva ifrån någon för en vara. Likt sex för lägenhet som någon drog en jacka som skulle också tas som betalning för en taxiresa.

Är din moraliska tanke att det är helt ok att tvinga någon till att ge mer och även sexuella tjänster för en vara? Eller hur går tankespelet hos dig?

Du får väl kräva vad som helst.
vad som inte är okej är "Tvång" och jag förstår inte varför du klämmer in det i din text, när det uppenbarligen inte förelåg i trådens verkliga situation.

Om jag lägger ut en påse Ahlgrens bilar på blocket, och så sätter jag priset "Rövknull i femtio år", eller "800kr" så får jag sannolikt inte varan såld.

Skall jag starta ett BÖL-Upprop på Flashback då eller?
Senast redigerad av scoremax 2017-11-29 kl. 12:07.
Citera
2017-11-29, 14:12
Medlem
Citat:

Vi kan ta din text från tidigare angående chauffören:

Vad är problemet?
Det är alltså att Killen får inte som han vill, och det skulle vara "Otrevligt"..holy shit.

Det är tydligt att dina känslor är väldigt viktiga i det här:
"Arg"..."Förnedrad".. "bara en kvinna som erbjöds ställa upp med lite sex för att få hyra en lägenhet i bostadsbristens Sundsvall"..

Buhu.
Är det bostadsbrist i Sundsvall, så är det inte gubbens fel heller.
Tillgång och efterfrågan..säg nej om det inte passar.

Om du tror du får några pluspoäng på att använda Värdeord som ett offer så tror du fel.
Jag ser det personligen bara som ett tecken på svaghet.

Det verkar som om du har vissa problem med läsförståelsen, scoremax. Var i min text står det att jag känner mig arg och förnedrad? Var någonstans står det att jag står och gråter? Och vilka "värdeord" använder jag, som får dig att utbrista saker som "holy shit" och "Buhu"?

Jag tänkte att jag skulle analysera ditt svar ytterligare, men... mata inte trollen, som man säger.
Citera
2017-11-29, 14:45
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Det verkar som om du har vissa problem med läsförståelsen, scoremax. Var i min text står det att jag känner mig arg och förnedrad? Var någonstans står det att jag står och gråter? Och vilka "värdeord" använder jag, som får dig att utbrista saker som "holy shit" och "Buhu"?

Jag tänkte att jag skulle analysera ditt svar ytterligare, men... mata inte trollen, som man säger.

Helt okej med mig, du skall ju inte pressa dig över din förmåga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in