Citat:
=vargvid|62471580]Har du autism/aspbergers? Har du svårt att förstå hur moral och etik fungerar i samhället? Eller har du svårt med det sociala överlag?
Ja det har jag faktiskt.
Jag har exempelvis jävligt svårt med hela bidragssystemet exempelvis., ja, det är jävligt dumt, eftersom jag skulle kunna ta dom, men det är någon annans pengar.
Edit:
Ja, just det.
Om du nu skall framställa din egen åsikt som den egna moraliska och Etiska "Normen", så undrar jag hur du förklarar att du fått mer mothugg än vad jag har??
So far, så verkar ju konsensusen väga över till min fördel.
Vad är dina tankar om det?
Citat:
Kan du inte förstå att det är ett problem när folk utnyttjar sina maktpositioner när nu det finns en desperat befolkning i detta samhälle där det råder en stor bostadsbrist (även fast jag tror det är ytterst få som nu accepterar en sådan här "deal").
Även fast grundproblemet är den stora bostadsbristen så kanske du själv fattar att det är ytterst olämpligt och omoraliskt att utnyttja den för sexuella tjänster
.
Men snälla, man utnyttjar sina fördelar väldigt ofta.
"desperat befolkning" kiss my ass, varför skall hon ha rätt till den lägenheten?
Det är inte hennes. punkt slut. hon får hitta någon annan.
Citat:
Och nej, det är inte Ad hominem genom att säga att du skulle vara en värdelös förälder genom att säga att ifall din 18 åriga dotter nu skulle börja ligga till sig saker här i samhället så har du totalt misslyckat med den delen av uppfostran som består av att lära ut självrespekt, moral och vad som är rätt och fel.
Absolut. jag håller med till hundra procent.
Jag lade ut den brasklappen eftersom andra Känsliga personer i tråden börjar spekulera i framtiden, och ta intäkter och argument därifrån.
Du säger "Ifall", och det är helt okej, jag vill bara inte ha
" Böööööl, du är en dålig förälder 20 år fram i tiden.."
Citat:
Men tanke på hur du skriver, försvarar ett vidrigt beteende som grundar sig i mänsklighetens egoistiska och mörka sida och ser det bara som en "deal" så tror jag du inte ens förstår själv att du skulle vara en värdelös förälder ifall din dotter slutar som en billig hora. Jag attackerar inte din karaktär här utan ditt tankesätt på denna punkt och ditt uttalande.
Helt okej.
Om min dotter blir en billig hora, så har jag misslyckats som förälder i mina egna ögon.
Citat:
En del svamlar om att det här skulle ha med feminism att göra men det är helt fel.
Du likt andra måste inse att utpressning med att kräva något för att få en vara inte är ok.
Men är du söndercurlad eller någon som tar chanser på att pressa ut i det verkliga livet så förstår jag varför du försvarar ett felaktigt beteende, det är inte ditt fel att din morsa och farsa aldrig uppfostrade dig rätt.
Jag har insett att det här "Solidariska" samhället är en chimär.
Det är bara vackra ord från folk som sedan försöker bestjäla dig.
Dessa är uppenbarligen värre än tjuvar, för dom ljuger dessutom.
Jag är bondson, så som vi varit i generationer.
200kr/h är bra för mig, men du tycker tydligen det är billigt, ändå mästrar du mig..
Det är en oerhört klen tröst med vackra ord när jag vet vad folk i allmänhet går för.
Men fine, ge mig ditt telefonummer, så ringer jag dig när jag är i svårigheter.
Då får vi se.
Citat:
Men helt med handen på hjärtat nu, vad egentligen är det du är emot henne för? Många av dina argument bygger på "hon kan ju bara säga nej" och det låter som att du tycker det är helt onödigt att hon gick till media med det här? Metoo-rörelsens inblandning och hon är bara en "attention whore" som vill ha 15 min of fame?
Är det där skon egentligen klämmer för dig för du har ändå hållit med mig tidigare att det är utnyttjande och det är fel.
Jag förstår inte frågan.
Vad skulle jag ha emot henne?
Citat:
Så vart egentligen ligger hela ditt problem med det här? Nu är jag mest intresserad att höra din personliga åsikt och tankar angående vad som är acceptabelt att kräva ifrån någon för en vara. Likt sex för lägenhet som någon drog en jacka som skulle också tas som betalning för en taxiresa.
Är din moraliska tanke att det är helt ok att tvinga någon till att ge mer och även sexuella tjänster för en vara? Eller hur går tankespelet hos dig?
Du får väl kräva vad som helst.
vad som inte är okej är "Tvång" och jag förstår inte varför du klämmer in det i din text, när det uppenbarligen inte förelåg i trådens verkliga situation.
Om jag lägger ut en påse Ahlgrens bilar på blocket, och så sätter jag priset "Rövknull i femtio år", eller "800kr" så får jag sannolikt inte varan såld.
Skall jag starta ett BÖL-Upprop på Flashback då eller?