Citat:
Ursprungligen postat av
scoremax
Ja det har jag faktiskt.
Det förklarar en hel del. Tyvärr kan jag bara säga att det är nog därför du inte kan se vad jag och resten av världen ser även fast du håller med mig.
Citat:
Ursprungligen postat av
scoremax
Edit:
Ja, just det.
Om du nu skall framställa din egen åsikt som den egna moraliska och Etiska "Normen", så undrar jag hur du förklarar att du fått mer mothugg än vad jag har??
So far, så verkar ju konsensusen väga över till min fördel.
Vad är dina tankar om det?
.
Bara för att 5 personer mothugger en person, betyder det att personen har mer fel?
Läser du tråden så har flera sagt precis samma sak som mig och även någon som har citerat att man behöver inte säga nåbngot mer eftersom det redan är sagt.
Självklart jag anser att min moral och etik i denna fråga är normen. Eller vad jag hoppas på iallafall att i allmänhetens ögon så är det moraliskt rätt att inte utnyttja andra i dåliga positioner, att man inte utnyttjar sin makt för att tvinga sig till något.
Moral = förståelsen inför vad som är rätt och fel.
Citat:
Ursprungligen postat av
scoremax
Men snälla, man utnyttjar sina fördelar väldigt ofta.
"desperat befolkning" kiss my ass, varför skall hon ha rätt till den lägenheten?
Det är inte hennes. punkt slut. hon får hitta någon annan.
Jaså? Vilken fördel är det man utnyttjar hela tiden? Eller menar du att man ofta utnyttjar folk i en dålig situation för sin egna vinning. Åter igen, du pratar om moral och pratar om något sånt?
Ingen har sagt att hon har rätten till lägenheten. Hon behöver inte ta den och hon ville absolut inte ha den. Det är inte vad vi pratar om eller diskuterar. Vi pratade om att han försökte tvinga till sig sex av henne för att hon kanske skulle få bo där.
Håll dig på banan nu.
Citat:
Ursprungligen postat av
scoremax
Jag förstår inte frågan.
Vad skulle jag ha emot henne?
Lång fråga kort : Vad i det hela har du problem med att folk klagar på att folk tvingar till sig sexuella handlingar av någon?
Citat:
Ursprungligen postat av
scoremax
Du får väl kräva vad som helst.
vad som inte är okej är "Tvång" och jag förstår inte varför du klämmer in det i din text, när det uppenbarligen inte förelåg i trådens verkliga situation.
Nej, du kan inte kräva vad som helst av folk. Och gör du det får du även ta de konsekvenser som kommer med det hela för den dagen du kräver fel sak av fel person, då smäller det hårt.
Självklart det är ett tvång! Har du inte insett det än? Det är ett tvång ifall hon ska ha den där bostaden, det går inte att förhandla eller något - han SKA knulla henne ifall hon ska ha lägenheten. Även fast det nu är ett erbjudande om en lägenhet så kommer samma scenario upp angående t.ex jobb.
Han SKA knulla dig så får du jobbet eller behålla jobbet. Någon som verkligen kanske behövde den där bostaden, jobbet eller liknande för överlevnad kommer känna sig manad att ställa upp, inte på sina egna villkor eller med sin egna vilja och självrespekt utan av ren överlevnad för rädslan om vad som kan hända. Men precis som med all form av utpressning så utpressas det en gång så kommer det hända igen, och igen, och igen.
Citat:
Ursprungligen postat av
scoremax
Om jag lägger ut en påse Ahlgrens bilar på blocket, och så sätter jag priset "Rövknull i femtio år", eller "800kr" så får jag sannolikt inte varan såld.
Skall jag starta ett BÖL-Upprop på Flashback då eller?
Men nu var det ju inte det vad det handlade om.

Hade du lagt ut påsen för 800kr och någon hade försökt köpa den och du säger då "jag ska rövknulla dig i 50 år ifall du ska ha påsen". <- Där har vi problemet. Och jag kan inte direkt påstå att Ahlgrens bilar är en bra metafor här eftersom dina Ahlgrens bilar ger inte dig en maktposition.
Nu en fråga:
Fredrik Virtanen frågar en som söker praktikplats ifall hon är såpass sugen på platsen att hon kan tänka sig ligga med honom.
60-åriga mannen i det här tillfället frågar en som söker en lägenhet ifall hon är såpass sugen på lägenheten att hon kan tänka sig ligga med honom.
Vad är skillnaden?