2017-11-30, 17:31
Medlem
fullständigt vedervärdigt och inte nått en normal pers-on gör!

Helt förkastligt ur mångfa aspekter
Citera
2017-11-30, 20:16
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Jag kan inte svara för hennes eller någon annans räkning men i och med att hon själv upplever det som sexuellt ofredande så kan man kalla det för att det bidrar till otrygghet ja. Inte för att handlingen i sig är av den allvarligare sorten men vem som helst som respekterar och förstår lagarna borde i alla fall sätta sig i hur hon känner. I alla fall jag förstår vad den här hyresvärden innerst inne var ute efter...

Om någon skulle erbjuda mig att torka gamlingar i röven skulle jag också känna äckel av det och säga att det gör jag aldrig. Helt enkelt tacka nej till erbjudandet. Men inte skulle jag anse att någon tvingar mig till något så länge jag har min fria vilja att tacka nej.
Citera
2017-11-30, 20:20
Medlem
Men detta är olagligt, det finns både en lag emot prostitution och sexuellt ofredande i Sverige.
Om en person skulle göra på detta vis på stan eller i offentligheten, konstant erbjuda personer pengar eller föremål för sex, vad tror ni skulle hända då?
Citera
2017-11-30, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuna77
Så du anser att det är inget som behöver uppmärksammas? Det är norm och ska så förbli? Fuck the lawnowner or fuck the flat ha ha! Generation avtrubbad

Jag kanske är avtrubbad, ja. Det är väl bra att det lyfts fram, jag är bara förvånad.
Citera
2017-11-30, 21:04
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Om man söker en bostad. Ska man förvänta sig bli erbjuden en sexuell invit?? Finns det män som kan se en annons utan att tänka i sexuella termer?
Nej, självklart inte. Jag har redan sagt att jag skulle bett karln dra åt helvete så sluta tramsa.

Men. Varför drar du alla över en kam? Klarar du inte av att se människor som individer?

Om vi vänder på det.. Varför använder kvinnor sitt utseende när de ska hyra en bostad(eller för den delen, söka jobb)?
Senast redigerad av crillecrille 2017-11-30 kl. 21:12.
Citera
2017-11-30, 21:17
Medlem
Om man vänder på det.

Hur många gånger har man inte träffat kvinnor som vill kolla upp en totalt:
Vart man bor, hur mycket pengar man tjänar, vad man jobbar med...etc.

Tycker att det är ganska solklart att kvinnorna försöker att hitta en man/pojkvän som har bra boende som dom sedan kan flytta in hos..

Egentligen är det ju samma sak, bara att den här mannen lägger korten på bordet direkt?
Citera
2017-11-30, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Nej, självklart inte. Jag har redan sagt att jag skulle bett karln dra åt helvete så sluta tramsa.

Men. Varför drar du alla över en kam? Klarar du inte av att se människor som individer?

Om vi vänder på det.. Varför använder kvinnor sitt utseende när de ska hyra en bostad(eller för den delen, söka jobb)?

Här är länk till känd bostadsförmedlare för de som vill hyra. När jag kollar de som vill hyra så förstår jag inte vad du menar? Använda sitt utseende? De är fotade så man ser ansiktet i 99% av fallen. Vad kollar du i för annonser? Ha ha

https://www.blocket.se/bostad/onskar-hyra/stockholm?f=p&f=c
Citera
2017-11-30, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av algen84
Om man vänder på det.

Hur många gånger har man inte träffat kvinnor som vill kolla upp en totalt:
Vart man bor, hur mycket pengar man tjänar, vad man jobbar med...etc.

Tycker att det är ganska solklart att kvinnorna försöker att hitta en man/pojkvän som har bra boende som dom sedan kan flytta in hos..

Egentligen är det ju samma sak, bara att den här mannen lägger korten på bordet direkt?

Ja men tjena. Det är vanligaste sättet man träffar sin livspartner på? Skämtar du ? "Ja vi gifte oss i sommar", Hur träffades ni? " Hon sökte boende, så jag hyrde ut mot sex".. ha ha tror du på det själv. Kan du nämna ett par som träffats på det sättet?
Citera
2017-11-30, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Om någon skulle erbjuda mig att torka gamlingar i röven skulle jag också känna äckel av det och säga att det gör jag aldrig. Helt enkelt tacka nej till erbjudandet. Men inte skulle jag anse att någon tvingar mig till något så länge jag har min fria vilja att tacka nej.

Du har missat hela poängen. Problemet är inte att man kan tacka nej och blockera. Problemet är att det är en ojämlikhet mellan om du är man eller kvinna. Eftersom vi är män så ställs vi inte inför en massa erbjudanden om sex när vi söker en lägenhet. Om vi lägger in en annons och söker bostad, så får vi inte svar från kvinnor som skriver.." såg att du söker lägenhet sweetie...om du slickar mig så får du hyra min". Du får inte ens ett erbjudande att torka gamlingar i röven...sorry to break it..men du är ointressant
Citera
2017-11-30, 21:32
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Här är länk till känd bostadsförmedlare för de som vill hyra. När jag kollar de som vill hyra så förstår jag inte vad du menar? Använda sitt utseende? De är fotade så man ser ansiktet i 99% av fallen. Vad kollar du i för annonser? Ha ha

https://www.blocket.se/bostad/onskar-hyra/stockholm?f=p&f=c
Jag förstår inte vad det är som är så lustigt. Är det så jobbigt att bli konfronterad att du bara kan skratta? Det är verkligen ingen hemlighet att kvinnor och i viss mån män drar fördelar av sitt utseende.

Igen: Varför drar du alla män över en och samma kam?
Citat:
Du har missat hela poängen. Problemet är inte att man kan tacka nej och blockera. Problemet är att det är en ojämlikhet mellan om du är man eller kvinna. Eftersom vi är män så ställs vi inte inför en massa erbjudanden om sex när vi söker en lägenhet. Om vi lägger in en annons och söker bostad, så får vi inte svar från kvinnor som skriver.." såg att du söker lägenhet sweetie...om du slickar mig så får du hyra min". Du får inte ens ett erbjudande att torka gamlingar i röven...sorry to break it..men du är ointressant
Okej. Du ser världen i svartvitt ser jag nu. Alla kvinnor är offer, alla män är förövare. Lycka till i livet med den ideologiska attityden till människor.
Senast redigerad av crillecrille 2017-11-30 kl. 21:34.
Citera
2017-11-30, 21:34
Medlem
Citat:
Jag förstår inte vad det är som är så lustigt. Är det så jobbigt att bli konfronterad att du bara kan skratta? Det är verkligen ingen hemlighet att kvinnor och i viss mån män drar fördelar av sitt utseende.

Igen: Varför drar du alla män över en och samma kam?

Men är du med i matchen? Du diskuterar om utseende. Det är helt off topic. Det är redan bevisat att attraktiva människor gynnas i det mesta. Vad är din poäng? Jag har väl inte dragit alla män över en kam? Du menar att vissa män tänker med kuken? Det är ju det jag skriver också..ha ha
Citera
2017-11-30, 21:36
Medlem
Citat:
J

Okej. Du ser världen i svartvitt ser jag nu. Alla kvinnor är offer, alla män är förövare. Lycka till i livet med den ideologiska attityden till människor.

Återigen missar du helt. Om du lägger in en bostadsannons och säg att "Vera 24" lägger in samma annons...vem tror du får mest sexinviter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in