2017-11-27, 21:21
Medlem
wwrs avatar
Enligt min uppfattning är militären ett av vårt medie-mono-oligo-pols mest skyddade aktörer. Våra globalistmedia stöder försvaret i vått och torrt. Militär behövs för globalisering. Våra försvarsinvesteringar länkar oss närmare NATO, vilket gynnar USA och Israel.

Men vilken attityd har våra media till polisen? Vilka drivkrafter ligger bakom denna attityd?

Om polisen gjort en insats så vinklas naturligtvis inslaget om polisinsatsen utefter vad som inträffat. Media skriver t.ex. "beröm till polisen som stoppade nazistdemonstration" fast det i själva verket var ett misslyckande av polisen att nationalister inte kunde genomföra en demonstration de hade tillstånd för.

Mitt intryck är att media stöder polisen. En knarkande polis körde ihjäl sig själv (och nästan andra också) i somras. Men vad jag vet så har inte media gått hårt åt polisen efter det. Snarare tog det väl ganska lång tid innan det kom fram att polisen knarkade och körde patrullbil samtidigt.

Gör man en snabbgoogling finner man hos hjärtat av fake news, detta:
Citat:
We're not seeing more police shootings, just more news coverage
https://amp.cnn.com/cnn/2015/04/20/u...des/index.html
Artikeln består ju av lite blandade påståenden. Men mycket vill den nog försöka få fram att inga siffror finns (!) om kvantiteten polisvåld.

Jag tror alltså att media stöder polisen. Men varför gör de det? CNN:s "kompis" George Soros stöder ju "motståndarsidan" - Black Lives Matter. Men visst, på detta sätt skapas en konflikt som media förmodligen kan utnyttja.

Ursäkta om det blev lite blandat med både Sverige och USA, men jag gissar det finns likheter.

Det vore intressant att höra lite synpunkter om detta. Stöder media polisen? Och för mig och kanske andra som tror media gör det, så vore det intressant att höra spekulationer om varför media stöder polisen.

I andra fall verkar ju media mest intresserade av att stödja samhällsnedbrytande krafter som massinvandring, extremfeminism, HBTQ etc.
Senast redigerad av wwr 2017-11-27 kl. 22:05.
Citera
2017-11-28, 06:36
Medlem
Håller inte med. Om polisen så nyser i fel riktning så klagar media på dem. Man gör stor sak av eventuella misslyckanden och nämner ytterst sällan framgångar för polisen enligt mitt intryck. Dessutom brukar demonstrationer alltid skildras från (vänster-)demonstranternas led, inte från polisens sida.
Citera
2017-11-28, 11:15
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mentat57
Håller inte med. Om polisen så nyser i fel riktning så klagar media på dem. Man gör stor sak av eventuella misslyckanden och nämner ytterst sällan framgångar för polisen enligt mitt intryck. Dessutom brukar demonstrationer alltid skildras från (vänster-)demonstranternas led, inte från polisens sida.

Helt riktigt. Gammelmedia och våra värdelösa s.k "journalister" hatar i grund och botten polisen.

Dock faller grupper som NMR ännu längre ner på journalistens värdeskala. Därför får polisen "beröm" när den gjort en insats mot dessa. Det kan felaktigt uppfattas som att journalisten gillar polisen.
Citera
2017-11-29, 04:38
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mentat57

Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Helt riktigt. Gammelmedia och våra värdelösa s.k "journalister" hatar i grund och botten polisen.

Dock faller grupper som NMR ännu längre ner på journalistens värdeskala. Därför får polisen "beröm" när den gjort en insats mot dessa. Det kan felaktigt uppfattas som att journalisten gillar polisen.

Det är möjligt att ni har rätt. Jag har ingen bestämd uppfattning ännu.

Men en snut som kör patrullbil och knarkar så hårt att han kör ihjäl sig, behandlar media med silkesvantar! Han verkar dessutom ha haft en pensionerad kollega på samma arbetsplats som kan ha varit langare utomlands. Men ingen reaktion i media.

Det kanske är det relativa som är nyckeln. Vänstermedia gillar knark så mycket att de t.o.m. skulle förlåta Jimmie om han knaprade lite.

Det är just när starka intressen krockar som media får bekänna färg.
Senast redigerad av wwr 2017-11-29 kl. 05:13.
Citera
2017-11-29, 17:29
Medlem
UT64s avatar
Media sitter på två stolar när det gäller polisen.

Samtidigt som de låtsas att de "granskar" polisen, är de innerligt tacksamma för att ha
en effektiv poliskår. Journalister är nämligen rädda, på gränsen till paranoida, inte så
mycket för vanliga kriminella som för varje form av folkresning.

Där är en beväpnad och effektiv polis deras försvarslinje mot pöbeln. Tyvärr har ju polisen
blivit mindre effektiv mycket p.g.a. medias vurm för mångfald (korrupta och dåliga poliser)
och politik (inga signalement samt stasimetoder mot oliktänkande)

De som kommer i kläm är alla tusentals svenska brottsoffer.
Citera
2017-11-29, 19:54
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Media sitter på två stolar när det gäller polisen.

Samtidigt som de låtsas att de "granskar" polisen, är de innerligt tacksamma för att ha
en effektiv poliskår. Journalister är nämligen rädda, på gränsen till paranoida, inte så
mycket för vanliga kriminella som för varje form av folkresning.

Där är en beväpnad och effektiv polis deras försvarslinje mot pöbeln. Tyvärr har ju polisen
blivit mindre effektiv mycket p.g.a. medias vurm för mångfald (korrupta och dåliga poliser)
och politik (inga signalement samt stasimetoder mot oliktänkande)

De som kommer i kläm är alla tusentals svenska brottsoffer.

Jag menar ju att en hörnpelare i medias agerande är att destabilisera samhället med massinvandring från inkompatibla kulturer, extremfeminism, HBTQ och nu kanske vi även får läggs in narkotika på listan.

Men att media vill uppnå en revolution, det tror jag inte. Det räcker med det kaos de har skapat för att de skall kunna "härska och söndra".

Så det kanske kan stämma det du säger. När man leker med elden är det bra att vara kompis med brandkåren.

Jag tror media är den starkaste aktören i samhället, starkare än politikerna. (Polis och militär är ju, tursamt nog, ingen jämförbar maktfaktor i vårt samhälle.)

Möjligen skulle ett litet, litet beroende av polisen kanske kunna existera hos media. Media verkar ju alltid ha direktkanaler in i kåren som ger media alla uppgifter de behöver när det händer något.

Men polisen skyddas. Hur var det med de hemska, brutala Malexandermorden. En polis hade tryckt på fel knapp på radion så att de mördade poliserna inte fått information om att de jagade livsfarliga beväpnade bankrånare. En pistol som mördarna bar hade de köpt av en polisinfiltratör. (Vissa påstår att det var den pistolen som poliserna avrättades extremt brutalt med, men just det tror jag kan vara en skröna.)
Hur många svenskar kommer ihåg dessa fakta? De kom inte direkt fram i media. Men det är ju lite annorlunda. Efter extremt brutala mord så sluter man upp bakom polisen.
Men om någon begått liknande misstag på en annan slags arbetsplats och kollegor dött, så hade den nog nagelfarits hårdare av media.
Senast redigerad av wwr 2017-11-29 kl. 20:17.
Citera
2017-11-29, 20:17
Medlem
Rackabajsares avatar
Det beror helt pa vad polisen gjort. Har de bistatt migrationsverket med en utvisning sa ar de langst ner pa medias skala och skall hangas ut och beskrivas som en del av det "fortryckande" etablissemanget. Har de daremot fatt tag pa nagon hjarnslo galning som rakat halla hogerarmen I en viss vinkel och dessutom vara vit sa skall de hojas till skyarna for att de "forsvarar oss mot var tids storsta hot mot samhallet..."

Angaende vad de tycker om militaren sa svanger det totalt. Nar Moderaterna totalt strippade var military pa resurser och salde in iden att Inga som helst hot mot Sverige finns eller nagonsin kommer finnas var media med pa det. Nu, nar ryssen etc. kanske inte ar sa slut som det sades sa, har kappan vants lite inom media men fraga vilken journalist som helst om han foredrar nya JAS eller ubatar for att kunna forsvara varat land eller en ny flyktingforlaggning sa kommer 99% foredra det senare...
Senast redigerad av Rackabajsare 2017-11-29 kl. 20:22.
Citera
2017-11-30, 16:42
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
...text...Det vore intressant att höra lite synpunkter om detta. Stöder media polisen?

Svensk media är i högsta grad en styrande faktor, och inte en stödjande faktor - även om man skenbart försöker spela budbärare i maktkarusellen. Hela rättsväsendet styrs av svensk media, och i rättegångar speglar straffen ALLTID det rådande mediaklimatet.

Som en följd av medias #metoo-offensiv, döms nu manliga chefer på löpande band för sexuella trakasserier. Media Styr åsiktskorridoren - rättsväsendet däremot, Stöder medias åsiktsregler för landet.
Citera
2017-11-30, 20:50
Medlem
Ratads avatar
Jag har personligen lyssnat på samtal mellan journalister som ska skriva om brott och farbror polisens pressansvariga.

Journalisten ställde frågan om några mycket väl placerade kameror fått bra bilder på personer som skulle ha begått ett våldsbrott. Polisen ville ha fler vittnen.

Snuten svarade "absolut" varvid journalisten dödsknarkarnazistiskt bittert skämtade att det väl inte fanns bättre signalement än klädseln och att de var män. Polisen fick suckande ur sig ett "nej" och journalisten avslutade med ett "som vanligt då, hahahaha".

De som ansvarar för presskontakterna och deras journalistkontakter verkar rätt uppgivna om vad "värdegrunden" tål. Men säg inget till Eliasson om det, han och hans husse blir lätt ledsna i ögat och kränkta.
Citera
2017-12-01, 16:55
Medlem
wwrs avatar
Vad jag förstår är situationen i de s.k. "No-Go-zonerna" stundtals ganska kritisk, polis och räddningspersonal blir attackerade. Media stöder ju (enligt min och vissa andras uppfattning, ligger media t.o.m. bakom) massinvandringen.

För att inte helt konfronteras med polisens så måste därför media vinkla polisen positivt, där det inte krockar med andra starkare intressen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in