Enligt min uppfattning är militären ett av vårt medie-mono-oligo-pols mest skyddade aktörer. Våra globalistmedia stöder försvaret i vått och torrt. Militär behövs för globalisering. Våra försvarsinvesteringar länkar oss närmare NATO, vilket gynnar USA och Israel.
Men vilken attityd har våra media till polisen? Vilka drivkrafter ligger bakom denna attityd?
Om polisen gjort en insats så vinklas naturligtvis inslaget om polisinsatsen utefter vad som inträffat. Media skriver t.ex. "beröm till polisen som stoppade nazistdemonstration" fast det i själva verket var ett misslyckande av polisen att nationalister inte kunde genomföra en demonstration de hade tillstånd för.
Mitt intryck är att media stöder polisen. En knarkande polis körde ihjäl sig själv (och nästan andra också) i somras. Men vad jag vet så har inte media gått hårt åt polisen efter det. Snarare tog det väl ganska lång tid innan det kom fram att polisen knarkade och körde patrullbil samtidigt.
Gör man en snabbgoogling finner man hos hjärtat av fake news, detta:
Citat:
We're not seeing more police shootings, just more news coverage
https://amp.cnn.com/cnn/2015/04/20/u...des/index.html
Artikeln består ju av lite blandade påståenden. Men mycket vill den nog försöka få fram att inga siffror finns (!) om kvantiteten polisvåld.
Jag tror alltså att media stöder polisen. Men varför gör de det? CNN:s "kompis" George Soros stöder ju "motståndarsidan" - Black Lives Matter. Men visst, på detta sätt skapas en konflikt som media förmodligen kan utnyttja.
Ursäkta om det blev lite blandat med både Sverige och USA, men jag gissar det finns likheter.
Det vore intressant att höra lite synpunkter om detta. Stöder media polisen? Och för mig och kanske andra som tror media gör det, så vore det intressant att höra spekulationer om varför media stöder polisen.
I andra fall verkar ju media mest intresserade av att stödja samhällsnedbrytande krafter som massinvandring, extremfeminism, HBTQ etc.