Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-27, 20:12
  #1
Medlem
elysons avatar
Jag bygger ett ganska stort trädsystem av både dokument och länkar, länkarna än så länge i browsern Opera. Det är finförgrenat, och praktiskt vore om samma skapade grenar och kvistar blev verklighet samtidigt bland både dokument och länkar, så att inte vid t ex filmappskapande samma länkmapp måste skapas manuellt parallellt. Finns det program eller annan enkel metod som löser det? - som sköter bägge i ett? - ev genom att det bara finns ett träd, och ens länkar på nåt vis faktiskt ligger bland dokumenten? - eller omvänt.
__________________
Senast redigerad av elyson 2017-11-27 kl. 21:00.
Citera
2017-11-27, 23:37
  #2
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elyson
Jag bygger ett ganska stort trädsystem av både dokument och länkar, länkarna än så länge i browsern Opera. Det är finförgrenat, och praktiskt vore om samma skapade grenar och kvistar blev verklighet samtidigt bland både dokument och länkar, så att inte vid t ex filmappskapande samma länkmapp måste skapas manuellt parallellt. Finns det program eller annan enkel metod som löser det? - som sköter bägge i ett? - ev genom att det bara finns ett träd, och ens länkar på nåt vis faktiskt ligger bland dokumenten? - eller omvänt.

Jag fattar inte ditt inlägg trots att jag läst det tre gånger nu försöker du:

1. Skapa massa mappar/filer på datorn och vill sen att dessa ska listas på en webbsida?

2. Skapa en massa länkar i nåt programmeringsspråk och sen skapa upp en filstruktur på datorn utifrån länkarnas struktur?

3. Nåt annat?

Om det är 1 du försöker med så klarar typ alla programmeringsspråk det du frågar efter, tex PHP: https://stackoverflow.com/questions/...tory-using-php
Citera
2017-11-28, 17:19
  #3
Medlem
elysons avatar
Tack för svar! Ja inte 1:an - inget med web.

Snarare 2:an helt klart, men programmering? - bara om det verkligen skulle krävas, helst inte alls/hoppas ju det är gjort redan s a s. Jag "försöker" heller ingenting; det låter som nåt programmerare gör.

Nej jag tänker väl en browser som är så välintegrerad med windows så att dess bokmärks-mappar helt enkelt var samma dokumentmappar som man har sina filer i, så att även ens bokmärken trängdes där, synliga och separata, och ändå hanterbara som bokmärken förstås, av och i denna browser.

Och om man då utanför browsern ändrade sina filmappar, slängde och skapade, så hände samma med bokmärksmapparna i browsern samtidigt ändå, kanske rentav utan att den var öppen ens.

Ok, inser nu att jag nog borde skrivit bokmärken, inte länkar, från första början - mindre förvirrat.
__________________
Senast redigerad av elyson 2017-11-28 kl. 18:16.
Citera
2017-11-29, 21:24
  #4
Medlem
elysons avatar
Eller så kunde det vara en browser, med bokmärkesmappar, som bara erbjuder den extra möjligheten att i dessa bokmärkesmappar också sortera in sina filer, kanske från en enda filsjö typ, så att det var browsern som fungerade som file explorer.

Undersöker nu om Evernote kanske kan vara det jag letar efter. En mapp motsvaras då av en note verkar det som; sen kan både filer och bokmärken höra till den noten.
__________________
Senast redigerad av elyson 2017-11-29 kl. 22:17.
Citera
2017-12-02, 12:18
  #5
Medlem
elysons avatar
Nej, Evernote lämpar sig inte. Det går inte att dela upp en not i undernoter och under-undernoter, så som vanliga mappar låter sig förgrenas.

Det liknar ju ett uppslag till en ung motsv Bill Gates eller Linus Torvalds därute: bygg en kombinerad browser-mail-fil-not-apparat från scratch som bara är ett directory, och det är det hela, för det rymmer "allt" (filer, bilder, bokmärken, mail, noter mm).
__________________
Senast redigerad av elyson 2017-12-02 kl. 12:24.
Citera
2017-12-02, 21:04
  #6
Avstängd
Skriv file:///C:/ i webbläsarens adressfält.
Citera
2017-12-04, 23:58
  #7
Medlem
elysons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-programmerare
Skriv file:///C:/ i webbläsarens adressfält.
Ok, gjort! Jag står nere vid rooten.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback