Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-11-28, 13:45
  #13
Medlem
Pungsnoppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angstromm
Vag tror du om de i länken?



Du säger nej och den om skrev efter dig säger jag, hur ska jag göra?




Du säger ja och personen som skrev före dig säger nej, hur ska jag göra?

Madtop har gett alla svar

Upp till dig vad för kvalite och pris du kan tänkas dig ge.

Vill du ha riktigt bra grejer och att du känner att du kan investera i bra köksartiklar så kan du söka på nätet efter bra recensioner etc och jämföra olika produkter.

Om du inte vill eller kan investera i något dyrare ( vad du nu anser vara dyrt ) och vill bara ha något som skär och funkar så köp den. Det är ändå inte någon jätte summa kan jag tycka. Du kanske kan lämna tillbaka den om du inte känner att den nåt upp till förväntningarna.

( om nu ens knivarna är kvar )

Oftast får varje Lidl butik ett litet parti som säljs slut samma dag.
__________________
Senast redigerad av Pungsnoppen 2017-11-28 kl. 13:49.
Citera
2017-11-28, 14:40
  #14
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
1. Ett dyrare stål går att få vassare......du kommer inte kunna få dem lika vassa samt tvingas slipa om dem oftare

2. kan hålla skärpan längre. .

3. Och mitt råd är att köpa en kniv du tycker dig ha råd med men framför allt ska du lära dig att sköta om den. En välskött (läs vass) billig kniv är mycket bättre än en dyr slö kniv.
1. Detta är en missuppfattning. Faktum är att ett "sämre", mjukare stål går att få ruskigt vasst om man vet hur man skall bära sig åt . Det hela har snarare med storleken på kornet att göra än stålet som sådant.

2. Oftast är det så men ibland betalar man för annat. T ex kan du köpa en kniv vars blad är mjukare än ett annat eftersom du är ute efter rosttrögheten i stället för eggstabiliteten.

Sådana exempel är Spydercos modeller i H1 och LC200N som kan vara avsevärt dyrare än modeller i rostfritt stål (som inte sällan har bättre eggstabilitet/slitstyrka än H1/LC200N).

3. + 1!!

~Paul~
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback