Flashback bygger pepparkakshus!
2020-01-01, 23:02
Medlem
NightWalker1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Ja, det sitter piggar så tången kan greppa, har du öppnat den maximalt?
Du vill ha käftarna parallellt mot ringens diameter, inte att dessa går snett emot.
det spelar nog ingen roll för det är nog i golvbrunnen det sitter
kolla vattennivån här

https://imgur.com/a/nsxZNGI
Citera
2020-01-01, 23:20
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightWalker1
det spelar nog ingen roll för det är nog i golvbrunnen det sitter
kolla vattennivån här

https://imgur.com/a/nsxZNGI
Hur kan det flytta sig från en dag till en annan.. Då måste du ha stopp i brunnen, men denna hade du ju redan rensat. Då måste det vara föreningens ansvar nu??
Citera
2020-01-01, 23:23
Medlem
NightWalker1s avatar
Citat:
Hur kan det flytta sig från en dag till en annan.. Då måste du ha stopp i brunnen, men denna hade du ju redan rensat. Då måste det vara föreningens ansvar nu??
ja jag hade tagit bort det lilla som fanns i brunnen men det borde väll sitta någonstans djupare där vatten rinner bort från brunnen?
så det är alltså brunnen då eller?
Citera
2020-01-01, 23:37
Medlem
Revejs avatar
Citat:
ja jag hade tagit bort det lilla som fanns i brunnen men det borde väll sitta någonstans djupare där vatten rinner bort från brunnen?
så det är alltså brunnen då eller?
Men hur har du rensat brunnen, kom du åt ordentligt? I värsta fall får du kanske köra med slangrensning eller köra in en fjäder om du inte kommer åt ordentligt med näven.
Men stoppet kan såklart vara längre in också men ditt ansvar borde inte sträcka sig längre än till att du ska rensa rör och brunn 2 gånger per år, problem utöver detta får din förening ta medelst spolbil? När är avloppet från?
Citera
2020-01-01, 23:55
Medlem
NightWalker1s avatar
Citat:
Men hur har du rensat brunnen, kom du åt ordentligt? I värsta fall får du kanske köra med slangrensning eller köra in en fjäder om du inte kommer åt ordentligt med näven.
Men stoppet kan såklart vara längre in också men ditt ansvar borde inte sträcka sig längre än till att du ska rensa rör och brunn 2 gånger per år, problem utöver detta får din förening ta medelst spolbil? När är avloppet från?
körde ner näven och det fanns nästan ingenting där. bara svart vatten.
byggnaden är i alla fall från 1970:talet. men en större vaskrensare då? det har dom använt tidigare när jag felanmält i förra lägenheten och det har funkat
Citera
2020-01-01, 23:59
Medlem
Revejs avatar
Citat:
byggnaden är i alla fall från 1970:talet. men en större vaskrensare då? det har dom använt tidigare när jag felanmält i förra lägenheten och det har funkat
Ja testa med vaskrensare, det borde bli bra, men funderar om du kommit åt ordentligt i brunnen.. är det äldre stuk, finnes rensplugg eller sil, är du säker att den är rensad ordentligt?
Citera
2020-01-02, 00:15
Medlem
NightWalker1s avatar
Citat:
Ja testa med vaskrensare, det borde bli bra, men funderar om du kommit åt ordentligt i brunnen.. är det äldre stuk, finnes rensplugg eller sil, är du säker att den är rensad ordentligt?
rensplugg vet jag inte, får kolla imorgon. det är en gammal rackare utan vattenlås. gjutjärn tror jag. det är bara ett stort hål med vatten och på ena sidan känner man att det finns ett hål som går lite uppåt.
men om vaskrensare fungerar så är det väll bara att rycka med den över golvbrunnen så slipper man hålla på och gräva med händerna?
Citera
2020-01-02, 00:33
Medlem
Revejs avatar
Citat:
rensplugg vet jag inte, får kolla imorgon. det är en gammal rackare utan vattenlås. gjutjärn tror jag. det är bara ett stort hål med vatten och på ena sidan känner man att det finns ett hål som går lite uppåt.
men om vaskrensare fungerar så är det väll bara att rycka med den över golvbrunnen så slipper man hålla på och gräva med händerna?
Ja testa det. Förhoppningsvis byts ditt avloppssystem och brunn ut inom några år.
Citera
2020-01-02, 00:48
Medlem
NightWalker1s avatar
Citat:
Ja testa det. Förhoppningsvis byts ditt avloppssystem och brunn ut inom några år.
jupp testar när vasken har levererats. hur var det med det där när man håller duschslangen mot bottenventilen i badkaret och spolar hårt 2 minuter, det hjälper bara flödet i badkaret eller?
Citera
2020-01-09, 06:19
Medlem
Colosss avatar
Citat:

Bra där med näven Kan du köra ner ett Biltema Rensband också?
Citera
2020-01-09, 14:55
Medlem
NightWalker1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coloss
Bra där med näven Kan du köra ner ett Biltema Rensband också?
då kommer det ju stänka en massa avloppsvatten överallt, inte så fräscht
Citera
2020-01-12, 09:22
Medlem
Colosss avatar
Citat:
då kommer det ju stänka en massa avloppsvatten överallt, inte så fräscht

fördömt om du gör fördömt om du inte gör det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera