Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-26, 22:59
  #1
Medlem
Redlinezs avatar
Hallå där. Vad tycker ni om denna telefon från DO so inte har råd med nya iPhone osv? Tänkte köpa en sån här på Mediamarkt
ZTE BLADE VELOCITY V770 för 999kr som dom har sänkt med en tusen lapp nästan pga av black friday . Eller ska jag satsa på en annan telefon?

Snabba råd/tips uppskattas enormt mycket.

Mvh
Citera
2017-11-26, 23:16
  #2
Medlem
Mr.Nesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redlinez
Hallå där. Vad tycker ni om denna telefon från DO so inte har råd med nya iPhone osv? Tänkte köpa en sån här på Mediamarkt
ZTE BLADE VELOCITY V770 för 999kr som dom har sänkt med en tusen lapp nästan pga av black friday . Eller ska jag satsa på en annan telefon?

Snabba råd/tips uppskattas enormt mycket.

Mvh
Vad jag har förstått är just den telefonen ganska dålig på alla punkter.
Hade nog hellre kollat på Moto G5 eller någon av Huaweis Lite-mobiler (P8, P9 etc.).

Hur stor budget har du att röra dig med?
Citera
2017-11-26, 23:17
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redlinez
Hallå där. Vad tycker ni om denna telefon från DO so inte har råd med nya iPhone osv? Tänkte köpa en sån här på Mediamarkt
ZTE BLADE VELOCITY V770 för 999kr som dom har sänkt med en tusen lapp nästan pga av black friday . Eller ska jag satsa på en annan telefon?

Snabba råd/tips uppskattas enormt mycket.

Mvh
Verkar hyfsat prisvärt förutom att den har en gammal Android 6, Marshmallow.
Citera
2017-11-26, 23:34
  #4
Medlem
who-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Ness
Vad jag har förstått är just den telefonen ganska dålig på alla punkter.
Hade nog hellre kollat på Moto G5 eller någon av Huaweis Lite-mobiler (P8, P9 etc.).

Hur stor budget har du att röra dig med?

Det var ju drygt. Eftersom den vart änkt med en tusen lapp liksom hehe. Har typ 1500 kronor att spendera på en lur smartphones förstå kom gärna med länkar osv :}
Citera
2017-11-26, 23:35
  #5
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Ness
Vad jag har förstått är just den telefonen ganska dålig på alla punkter.
Hade nog hellre kollat på Moto G5 eller någon av Huaweis Lite-mobiler (P8, P9 etc.).

Hur stor budget har du att röra dig med?
Till och med min numera gamla Moto G4 är ett bättre köp. Visst, skärmen är mindre och upplösningen lägre men i övrigt så är det en bättre telefon. Håller med om att det finns bättre köp att göra.
Citera
2017-11-26, 23:37
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av who-
Det var ju drygt. Eftersom den vart änkt med en tusen lapp liksom hehe. Har typ 1500 kronor att spendera på en lur smartphones förstå kom gärna med länkar osv :}
En Moto G5 i så fall, tycker jag. Precis under 1500.
Citera
2017-11-26, 23:40
  #7
Medlem
Mr.Nesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av who-
Det var ju drygt. Eftersom den vart änkt med en tusen lapp liksom hehe. Har typ 1500 kronor att spendera på en lur smartphones förstå kom gärna med länkar osv :}
EDIT: Tvåa på bollen, såg att personen över mig redan länkat till Moto G5
Citera
2017-11-27, 09:13
  #8
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av who-
Eftersom den vart änkt med en tusen lapp liksom hehe.
Kan du tänka dig att handla från England så kan Cubot X18 vara ett alternativ som har blivit ett populärt märke internationellt för sin prisvärda kvalité ...har själv haft och var mycket nöjd.

Motorola Moto C Plus finns också som har bra batteri och Android 7 men lite sämre kamera.
Citera
2017-11-27, 12:19
  #9
Medlem
BigFatCones avatar
Kamera kommer man inte få någon särskilt bra i den här prisklassen. Det är klart att det är dugliga bilder som fungerar att lägga ut på Bookface och så vidare men "bra" är dom inte.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback